Sortowanie wyników: wg trafności wg daty

ważny paszport

pozwoleniem na wjazd do Turcji z takim paszportem. Na lotnisku w Polsce powiedzieli, że nie wjedzie do Turcji, dopiero gdy zobaczyli pismo z ambasady - powiedzieli, że w Turcji powinni go wpuścić, choć nigdy nie wiadomo co może się zdarzyć. Odprawy paszportowe i bagażowe są teraz bardzo dokładne, więc proszę

Re: obywatelstwo polskie dla turka

nie mam doświadczeń w tym temacie, ale wydaje mi się, że jednym z warunków jest pobyt w Polsce przez określoną ilość lat, więc z Turcji przez ambasadę na mój chłopski nie wchodzi w grę

ślub, dokumenty, zmiana nazwiska i cała reszta...

dokumenty tak abyśmy mogli wziąć ślub cywilny w Turcji. Czytałam już o dokumentach i mniej więcej wiem jakie będą mi potrzebne ale pytanie moje dotyczy tego gdzie je powinnam przetłumaczyć? Czy tłumaczyć je w Polsce czy w Turcji? I czy po przetłumaczeniu należy je potwierdzić w Tureckiej Ambasadzie w

Re: ślub, dokumenty, zmiana nazwiska i cała reszt

Jesli chodzi o tlumaczenie to mysle, ze nie wazne jest gdzie. Ja tlumaczylam w Turcji. W Warszawie powinnas zatwierdzic dokumenty w ambasadzie Turcji (swiadectwo urodzenia i dokument o mozliwosci zawarcia zwiazku malzenskiego). Ja zamiast tego w MSZ wyrabialam apostile do tych dokumentow, bo

Potrzebna pomoc - co dalej po slubie cywilnym w PL

urzedzie. Nie wiem, czy musimy koniecznie zglosic slub za posrednictwem tureckiej ambasady w Polsce, czy mozna to zalatwic jakos w Turcji na miejscu? Czy oprocz aktu slubu musimy miec jescze jakies inne dokumenty? Bede wdzieczna za informacje.. Pozdrowienia :) Ola

Re: wiza z ambasady - wyslanie osoby upowaznionej

Niestety nie da sie tego tak zalatwic, musi byc osobiscie, wg info telefonicznego z Ambasady. Moze to info komus sie przyda :) PS. Wg mnie to niezły absurd że będąc w Turcji nie da się tego załatwić na miejscu tylko trzeba lecieć do Ambasady która jest przecież przedstawicielstką placówką w Polsce

Re: problemy wizowe

euro na lotnisku i później, zanim zgłosisz się po Ikamet, możesz np. skoczyć do Bułgarii i tam w ambasadzie Tureckiej aplikować o wizę studencką (możemy w każdym z krajów UE) - ja swoją studencką załatwiałam we Włoszech i odbierałam następnego dnia - tak wyszło że musiałam wyjechać z Turcji zanim

Re: upoważnienie do opieki nad dzieckiem w Turcji

witam, dziękuję za szybką odpowiedź. Dziwoniłam już do ambasady tureckiej w Polsce i faktycznie takie upoważenienie powinno być spisane na wypadek sytuacji kryzysowej. W przypadku Turcji powinno być przetłumaczone na język turecki. Anka

Re: skad jestesmy, czyli korzenie wrodzone i naby

To nawet w Polsce te same woj. bo ja z podlaskiego :) mam do bialego jakies 1,5h :) W Izmirze czesto nie bywamy bo nie mamy wlasnego samochodu i ja w Turcji jestem na wizach turystycznych bo bez slubu ale zawsze siedze max, jednak jak wiza bedzie zblizala sie ku koncowi bedziemy prawdopodbnie

Re: opłata za autostrady w Turcji

polską ambasadę w Turcji??? turecką ambasadę w Polsce? a może przez samego Erdogana...

Re: Ulatwienia w podrozowaniu!

raczej w Turcji, gdyz w Polsce ambasada Niemiec pyta sie o karte pobytu w RP, przy skladaniu wniosku wizowego

Re: Wiza z pozwoleniem o pracę lub przedłużenie p

nie składałam wniosków o wizę pracowniczą, więc w tej kwestii nie będę się wypowiadać, ale sama dzwoniłam kiedyś do Ambasady Tureckiej w Polsce i Kolsulatu Polskiego w Stambule... dowiedziałam się tyle samo co Ty, czyli nic, ale przynajmniej bez owijania w bawełnę: w Polsce powiedzieli, że nie

Re: Turcja z paszportem ważnym 2 miesiące

Nie ma szans z Polski nie wylecisz , juz na lotnisku w Polsce bedziesz miala problem. Zaden przewoznik nie zaryzykuje kara 10 000 zl . W Turcji wykupujesz wize na 6 m-cy i tyle powinien byc wazny paszport... Nie przyspieszysz wyrobienia paszportu, przepisy wskazuja przypadki dla jakich to mozliwe

Re: wiza z ambasady - wyslanie osoby upowaznionej

skylaar napisała: > Niestety nie da sie tego tak zalatwic, musi byc osobiscie, wg info telefoniczne > go z Ambasady. Moze to info komus sie przyda :) > > PS. Wg mnie to niezły absurd że będąc w Turcji nie da się tego załatwić na miej > scu tylko trzeba lecieć do Ambasady która

rozpaczliwie potrzebuję pomocy....

już nie wiem co robić. Może ktoś z Was mógłby mi coś doradzić. Mój narzeczony kilka lat temu wziął ślub w Polsce z obywatelką polską. Rozwiódł się, wyrok jest prawomocny. Rozwód również przeprowadzony był w Polsce. teraz my chcemy zawrzeć związek małżeński i tu zaczyna się problem. Z ambasady

Re: jescze raz ślub cywilny w Polsce :]

miejscach. Moj znajomy Turek nam to podpowiedzial, bo sie zenil w Polsce i ambasada nie przyjela jego dokumentow bo nie byly w podsteplowanej kopercie. Z ta koperta juz w Polsce pojechalismy do Ambasady i ja zlozylismy. Jeszcze tego samego dnia oddali nam ta koperte (juz otwarta) i dali papierek ze nie ma

pozwolenie na pracę

Hey dziewczyny! Będę się starała o pozwolenie na pracę w Turcji i kompletuje potrzebne dokumenty. Jestem teraz w Polsce wiec to, co mogę chciałaby załatwić tutaj, ponieważ o samo pozwolenie będę starałą się już ze Stambułu. Tutaj w Polsce chcialabym zając się tłumaczeniem dyplomu i paszportu, bo

Re: ILU JEST POLAKÓW W TURCJI?

sarlo51 napisała: Ile Polakow jest w Turcji to napewno nikt nie bedzie wiedzial dobrze. Ambasada liczy tych tylko co mieszkaja na stale tam tylko. Sarlo, nawet i tych nie liczą, bo jakieś 1,5 roku temu poprosiłam o dopisanie mnie do listy osób mieszkających w Stambule i dowiedziałam się, że

uzyskanie obywatelstwa TR poza granicami Turcji

jak i przetlumaczony na j.polski chcialabym sie zapytac tych dziewczyn/kobiet ktore slub braly w Polsce lub innym kraju ale nie w Turcji tylko poza jej granicami :) po ilu latach uzyskuje sie obywatelstwo tureckie i jak to wyglada? -- bazen de?işim herşeydir

Re: amatorsko, nieformalnie, na własną rękę

nielicznych państw, które nie uznały rozbiorów Polski i w Stambule cały czas funkcjonowała polska ambasada. W obu powieściach pojawiają się liczne wątki historyczne i świetne przepisy kulinarne - jeśli ktoś lubi turecką kuchnię lub interesuje się historią XIX-wiecznej Turcji, szczerze polecam. -- Szukają

Re: Podsumujmy:)

Ja co prawda slub bralam w Polsce ( bez potwierdzenia w Ambasadzie dokumentow ) bez badania krwi ???? nie wiem dlaczego, takie wymogi sa w Turcji,jak czytam o tym ,to duzo prosciej jest wziasc slub w Polsce,ale oczywiscie to juz indywidualne zyczenie kazdego ,co jest oczywiscie zrozumiale

zezwolenia na zamieszkanie na czas oznaczony

dokumentami jest taki, że ambasada nie wystawia tego typu kwitków i podobno trzeba się o nie ubiegać osobiście w Turcji - co jest trochę problematyczne bo Yasemin już jest w Polsce i nie za bardzo stać nas na wycieczkę w dwie strony żeby odebrać dwa papierki. Czy może ktoś miał już podobny problem i ma jakąś

Re: Wniosek..

Lecę do Turcji na 3 miesiące, na lotnisku otrzymam wizę, ale tylko na miesiac (turystyczną) Taka mnie nie interesuje.. Chcę się starać o wizę w ambasadzie Turcji w Polsce..

Re: Tłumaczenia dyplomów do pracy w Turcji

1. do wydania pozwolenia na prace potrzebujesz tłumaczenia dyplomu z uczelni, ale tłumaczenie musi być zrobione przez tłumacza zarejestrowanego w Turcji! Polscy tłumacze przysięgli niestety nie są akceptowani i zresztą odwrotnie jest to samo, w Polsce dokument tłumaczony z j tureckiego (przysięgle

Re: Nowe przepisy związane z prawem jazdy ?

grazynalydia napisała: > A jak to jest z prawem jazdy zrobionym w Polsce? Jak dlugo moge je uzywac w Tu > rcji? ?nformacja umieszczona na stronie Ambasady w Ankarze: Nie ma wymogu wymiany zagranicznych, posiadanych przez obcokrajowców praw jazdy na tureckie. Jednakże cudzoziemiec - z

Re: imie a dokumenty

Najlepiej zapytaj w ambasadzie w Ankarze czy dziecko może zostać uznane (?) przez ojca w Turcji, a potem ten fakt zgloszony w ambasadzie. Czy to będzie miało moc prawną w Polsce, zwłaszcza zmiana imienia przez turecki urząd (bo dziecko jest jednak obywatelem polskim)? Nie wątpię w to, że w Turcji

Re: slub w turcji w istanbule

hej wanienka dzieki za info niestety nie sa one zbyt pomocne gdyz kazda dziewczyna pisze co innego, mi konsul tureecki powiedzial ze latwiej tlumaczyc w polsce i pozniej podsteplowac w ambasadzie dzieki czemu nie bede musiala odwiedzac konsulatu polskiego, znowu wy piszecie ze lepiej to

Re: Obywatelstwo tureckie po 3 latach pobytu

(wystarczy tylko jedną, gdy zbliża się termin 3 lat) i na podstawie tego, że formalnie mieszkacie w Polsce, złożyć w ambasadzie Turcji podanie o obywatelstwo tureckie. Teoretycznie o kartę pobytu dla męża można starać się w polskiej ambasadzie, nie wyjeżdżając z Turcji, tylko czeka się trochę dłużej. Nie

Re: wiza

witam potrzebuje pomocy jezeli ktos bylby w stanie mi pomoc z gory dziekuje a mianowicie.. w wakacje planuje wyjazd do turcji ale na dluzej niz miesiac.. chce jechac na 2,5 misiaca.. i co ja mam zrobic z wiza? w ambasadzie u nas w polsce raczej ludzie sa malo pomocni.. czy zna ktos jakis sposob

Dziewczynki czy ktoras to wie?

przymierzamy sie do slubu w Polsce ale moj Ibrahim jest tutaj w naszym kraju.w zwiazku z czym mam pytanie czy potrzebuje on jechac po te dokumenty do turcji?Jestesmy we wroclawiu gdzie ma kcp na szkole jezykowa i nie wiemy czy jest jakas mozliwosc przeslania wszystkich dokumentow do Polski

kilka pytan

Mam kilka pytan.Pomozecie? *ile trwa zalatwienie wizy 3miesiecznej i czy musze sie a nia starac w Polsce a moze moge to zalatwic w Ambasadzie Turcji w Holandii? *Czy w przypadku kiedy bede miala wize miesieczna,turystyczna ,kupiona na lotnisku w Istanbule bede sie mogla starac o ikametke

Re: Ku przestrodze

, paszporty z pieczatka wizowa podbita w dniu wlotu i wylotu z Turcji, jak i na historii transakcji date wyplaty pieniedzy w Turcji). Jeszcze jedno co mozecie zrobic to zadzwonic do ambasady Turcji w Warszawie (albo do ambasady Polski w Ankarze) i z nimi porozmawiac jakie sa mozliwosci uzyskania tego

Re: Pozwolenie na wyjazd dziecka!

do konsulatu lub ambasady Rep. Tureckiej w Polsce, a drugi oryginał opiekun dziecka musi mieć przy sobie do okazania w razie kontroli na lotnisku w Turcji. Wszystko fajnie gdyby biura podróży informowały o tym przed zakupieniem biletów.Niestety firma www.jettouristic.pl poinformowała nas dopiero

Re: Viza 3 miesieczna pytanie..

czesc dziewczyny!!! a ja wlasnie doradzałabym wyrobienie wizy na 3 miesiace -"na wszelki wypadek". co prawda moja sytuacja jest troche inna, bo bralismy slub w usc w polsce, ale do turcji przyjechalam juz z przetlumaczonymi przez tlum.przysieglego i podbitymi w ambasadzie w warszawie

Re: jescze raz ślub cywilny w Polsce :]

ze najlepiej bedzie i najszybciej jak wezmiemy dokumenty z tureckiej ambasady w Warszawie. pojechalismy i wzielismy ale niestety nie wydrukowano nam z jednej strony dokumentu jakies tam konwencji ktora byla potrzebna. W konsulacie mowili ze ona nie potrzebna a w urzedzie USC ze potrzebna. Ambasada

Urodzenie dziecka

badaniami ciężarnych - tymi prenatalnymi też, podobno są obowiązkowe, no i z porodem czy znieczulenie jest bezpłatne i dostepne czy tak jak w Polsce są szopki. No i jak urodzę w Turcji to co z polskim obywatelstwem dla niego - wystarczy to zgłosić w Ambasadzie czy może trzeba z dzieckiem jechać do Polski

Re: imie a dokumenty-magsen

stale w polsce i na razie tak pozostanie.szczerze mowiac poczatkowo tez wszyscy widzieli tylko zle intencje u mojego meza,bo z turcji,muzulmanin itd.mi nawet przez chwile takie mysli po glowie nie chodzily,ale kazdy zwiazek to indywidualna sprawa.trzeba sluchac intuicji,ona rzadko zawodzi.

przydatne adresy w Polsce

Ambasada Turcji w Polsce Warszawa, ul. Malczewskiego 32 Tel.: (+48 22) 646 43 21 ; Fax: 646 37 57 Konsulat Generalny w Krakowie Kraków, ul. św. Tomasza 31/11 Tel.: (+48 12) 422 97 53 ; Fax: 422 67 93 Konsulat Generalny w Poznaniu Poznań, Stary Rynek 78/79 Tel.: (+48 61) 852 48 44 ; Fax: 851 70 96

Re: Obywatelstwo tureckie po 3 latach pobytu

W ubiegłym roku ubiegałam się o obywatelstwo tureckie w ambasadzie w Warszawie, ponieważ mieszkamy w Polsce. Złożyłam wniosek, akt ślubu, kopię + tłumaczenie mojego dowodu, moje zameldowanie + tłumaczenie, kilka zdjęć i dowód męża do wglądu. Zaznaczę, że po ślubie w Turcji nie mieszkałam, spędziłam

Re: pomozcie prosze!

napisane j.w. czy po ślubie w turcji i otrzymanej wizie formalnosci zaltwiania karty pobytu w polsce są takie same jak po slubie w polsce? > NIE WIEM CZY ISTNIEJA PRZYPADKI ZEBY WIZY NIE DALI. WIZA JEST CHYBA NA TYLE NA ILE TY NAPISZESZ W ZAPROSZENIU-DLA OBCEJ OSOBY MAX 90 DNI ALE WSPOLMALZONKOW

Re: Legalizacja ślubu w Turcji

ale wy w ogole zrobilyscie od poczatku pod gore-szczegolnie ze po slubie w polsce macie obowiazek (ttzn tureccy mezowie) powiadomic ambasade tr o slubie-i zreszta tlumacz przysiegly o tym sam wspomina- do ambasady tr w wwie wystarczy zaniesc akt slubu z tlumaczeniem i nic wiecej oni sami sie

Re: pozwolenie na pracę

taniej w PL z polskiego na turecki od razu - wszystkie dokumenty muszą być tłumaczone przez tłumacza przysiegłego, inaczej to niepotrzebny świstek - potwierdzenia w moim przypadku tylko w Turcji u tureckiego ALE: mi powiedziano, ze nie są pewni czy turecki notariusz przyjmie w polsce zrobione

Re: Wybór, ogólna wiedza, ślub, dzieci..

Iza, podzielam Twoja opinie - MOŻNA ZWARIOWAĆ... Co raz to nowe sensacje na temat dokumentów... Ja pytając Ambasadę w Ankarze o dokumenty potrzebne do usyskania visy prze ob. Turcji małżonka Polki nie wspominałam o tym że On ma tu zostać na stałe.. Rozmawiałam tylko o zwykłej visie turystycznej

Kompromitacja ambasad Turcji i Ukrainy

Jako szczery przyjaciel narodu ukraińskiego muszę z przykrością napisać, że ambasador Ukrainy w Warszawie skopromitował się swą ingerencją w wewnetrzne sprawy Polski. Dołączył w ten sposób do eks-ambasadora Turcji w Polsce, p. Candana Azera, który w 2004 r. zaatakował w brutalny sposób fu8

Paszport - wymiana na nowy

Czy ktos w ostatnim czasie wymienial swoj polski paszport w Turcji i moglby podzielic sie doswiadczeniem? Konczy mi sie waznosc pod koniec roku, dziecko mam jeszcze wpisane w stary pass, a wg nowych przepisow trzeba mu wyrobic oddzielny, wiec koszty wzrastaja. Na stronie Ambasady w Ankarze

tureckie znaki w polskim dowodzie

problemu bo figuruje ona w owym spisie. W Polsce chcieli mi wpisać drukowane nasze I, na co się nie zgodziliśmy, bo mój mąż twierdzi, że w Turcji będziemy mieć problem. Dzwoniliśmy do ambasady w Warszawie (totalna niekompetencja pracowników - turecka czytana zapowiedź i wybieranie numerków kompletnie

czas sToLicĘ przenieść wzorem Niemiec i Szwajcarii

Piotrków, może Sieradz, może Kalisz. I zbudować tam od nowa ministerstwa, ambasady, Sejm, Senat, pałac Prezydenta. A urzędy centralne poprzenosić tak jak w Niemczech i Szwajcarii do stolic województw proporcjonalnie do liczby ludności decydując co, gdzie w drodze losowania, chyba, że przesłanki

no i co ja mam odpowiedziec na twoj bzdurny zarzut

moze teraz powiesz ze jestem Turkiem studiujacym w Polsce. Akurat sadze ze Arabowie z Gazy niesa za przyjeciem Turcji do UE. Ale spelniam twoja bzdurna prosbe, oczywiscie mozesz teraz powiedziec ze wynajelem kogos z ambasady Tureckiej, ale mam nadzieje ze znasz granice absurdu, bo dobrego smaku juz

Re: własnym autem..opłaty

Turcji jest kilka teorii. Każdy mówi co innego. Rozmawiałem z rodowitym Bułgarem i twierdzi że od dnia wejścia Bułgarii do Unii Europejskiej problem zniknoł i można zostaiwać auta bez problemu w Bułgarii i jechać do Turcjii. Natomiast Ambasada Bułgarska w Polsce twierdzi że można zostawić auto ale

Re: kilka pytan

fajny-zuzia napisała: > Mam kilka pytan.Pomozecie? > *ile trwa zalatwienie wizy 3miesiecznej i czy musze sie a nia starac w Polsce-kiedys w wwie wiza byla gotowa tego samego dnia albo nazakutrz-w holandii jak najbardziej mozesz dostac wize-jak bylam w ambasadzie tr w zeszlym tygodniu

Re: Ale bede mogl powiedziec, ze moim postepowani

a mow sobie co chcesz,zreszta zle wybrales forum,bo nie zdajesz sobie sprawy ,ze w Polsce od XVIII stulecia z Turcja konfliktow nie ma ,wrecz przeciwnie Turcja to byl jedyny kraj,gdzie w czasach rozbiorow utrzymywalo sie polskie poselstwo,czyli dzisiejszym jezykiem mowiac-ambasada. Stad powazna

prawo

Ktos wczesniej tu napisal, ze prawo rodzinne w Turcji jest zupelnie inne niz w Polsce, wiec mysle, ze posiada konkretna wiedze i moze sie nia tutaj podzielic. Na pewno wszystkim nam sie przyda :) Mysle, ze jednak inna jest sytuacja matki cudzoziemki, ktora przebywa w TR na ikametce, a inna gdy

Re: wyżej też wkleiłem ale niech będzie i tu i ta

Andreas, co Ty wypisujesz????? Czy nie obciecie reki zlodziejowi jest prowakacja wobec Arabow???? Czy honorowe mordy jakie sa praktykowane w Turcji (chocby) my mamy akceptowac w Polsce - przeciez to jest element ich kultury? Andreas oni niech sie zajma swoimi sprawami, niech sie ucywilizuja

Podsumujmy:)

dokumentów w Polsce, to po ich przetłumaczeniu udaję się do Warszawy do Ambasady Turcji w celu stwierdzenia ich zgodności z oryginałem (?). b) Jeśli decyduję się na tłumaczenie w Turcji, to potrzebuję pieczątkę notariusza i konsulatu Polski???? 3. Z narzeczonym robimy badania krwi i składamy komplet

______________era atomu i informacji______________

17 Sierpnia 2010 Rybacy znaleźli ciało rosyjskiego dyplomaty u wybrzeży Turcji. Najprawdopodobniej rosyjski dyplomata utonął w czasie wakacji w Syrii. Dyplomata przyjechał do Syrii jako turysta i przekroczył granicę na paszporcie dyplomatycznym. Rzecznik Ambasady Roski w Syrii, Andriej Zajcew

Re: Wybór, ogólna wiedza, ślub, dzieci..

przetlumaczone dokumenty trzeba zaniesc do tureckiej ambasady (konsulatu) w polsce i podstemplowac. maja taka pieczatke, ze tresc tlumaczenia jest zgodna z oryginalem. zajmuje to dzien lub dwa, przynajmniej w moim przypadku nie zrobili tego od reki. ta "przyjemnosc" jest oczywiscie

Re: wniosek o pozwolenie na prace w Turcji

okres czasu) wydaje ambasada turecka w Polsce, ale pozwolenie na pobyt i prace wydaje Turcja. Trzeba mnostwo papierkow i nerwow. Ja dostalam juz pozwolenie na prace (z Ankary juz przyszly papiery) a wciaz jestem w trakcie zalatwiania, bo teraz musze to wszystko zlozyc w Stambule. Do tego oplata 530

Re: Ambasada USA: wizy po rozmowie z konsulem

i to samo dotyczy federalnych instytucji. Ciekawy jestem jedynie czy wymagania sa jednakowe dla wszystkich krajow oprucz najbardziej rozwinietych krajow Europejskich, mowa o Polsce, Wegrach , Czechach, Portugali, Grecji czy nawet Turcji. Jestem przekonany ze Niemcy czy Francuzi nie placa $1 za

Re: smutno mi :(

dokumentami trzeba się udać do Ambasady Tureckiej w Polsce aby ta zatwierdziła pieczęć tłumacza (czyli tak jakby stwierdziła że tłumacz jest rzeczywiści tłumaczem przysięgłym; koszt ok. 50 PLN pierwsza strona, pozostałe strony po ok. 15 PLN). 5. dodajemy: xero paszportu i 4 szt. zdjęć Resztę dokumentów

Re: Wybór, ogólna wiedza, ślub, dzieci..

jechałas do Turcji na slub to brałaś vise z Ambasady Tureckiej czy poprostu kupilas vise na lotnisku w Turcji (ja jade tylko na 8 dni wiec chcialabym kupic zwyczajna vise turystyczna w Turcji). Pozdrawiam, Ola

Własność nieruchomości w Turcji

trochę podział, ale to była polska interpretacja w gazecie wyborczej więc już nie wiem. Mój mąż się kompletnie na tym nie zna a ja przecież nie znajdę tego w przepisach tureckich. Pytałam o to też kiedyś Ambasadę w Ankarze (mailem) podkreślając, że jestem obywatelem Turcji, ale oni mi o jakiś

Re: rasizm w Polsce

Nie znam osobiscie Turkow ani Kurdow mieszkajacych w Polsce wiec nie wiem czy dosiega ich rasizm a jezeli tak to w jakim stopniu.Jedynie moge opowiedziec Ci o swoich doswiadczeniach.Zaczne od tego,ze nie mieszkam w Polsce ale mam duze grono znajomych Turkow.Tak sie zlozylo ,iz zaprosilam

Turczynki zapłaciły, bo uwierzyły w Schengen

ciągu 14 dni odwołać się od decyzji sądu. W momencie wpłynięcia odwołania procedura deportacyjna zostaje wstrzymana do czasu jego rozstrzygnięcia. Odwołanie w imieniu dziewczyn napisał Uniwersytet Wrocławski. Wsparcie obiecały też Ambasada Republiki Turcji w Polsce i polskie Ministerstwo Spraw

Re: Witajcie :)

przemusleniami i powymieniac opinie. Specjalne podziekowania za to dla Kiranny. Nazywam sie Malgosia i w Turcji mieszkam dopiero od dwoch miesiecy. Przeprowadzilam sie tutaj pod koniec sierpnia z USA. Tam tez bylam na 2 letnim stazu w amerykanskiej organizacji zajmujacej sie programami miedzynarodowej

Re: jak wygląda praca polskiej lekarki w Turcji?

hej! dziekuje za wszystkie informacje:)fajnie, ze jest jakas bratnia, dodam bratnia zawodowo, dusza:) ja orientowalam sie juz sporo w sprawie ewentualnej pracy w turcji. na pewno nie jest to latwe ustawic sie zawodowo, zwlaszcza w tym zawodzie! ale z drugiej strony czy w polsce jest latwo

Re: USA - Polska.... czy my sie nigdy nie nauczym

> Secundo a niby na czym polega ta łatwość? co jest łatwego w lataniu do jedynej > ambasady w Polsce, umawiania się, i jeszcze płacenia za to grubo ponad 150 dolc > ów? za co? za to, że mam ochotę z Żoną polecieć do NY by kupić buty Manolo Blan > ica, czy zjeść obiad w Pastis? Pół biedy

Re: samochody z Polski i problemy z nimi w Turcji

sie przekonuje ze tutaj nie jest tak strasznie jak wiele osob opisuje - ale moze tylko mam szczesci - zobaczymy) Kwestia ubezpieczenia - jesli chcemy zrobic to w Polsce to musimy przerejestrowac samochod zeby na siebie ubezpieczyc i wykupic (lub dostac) zielona karte. Moze w turcji mozna

Re: bandzior z Turcji

(=prymitywny) grunt Mialam znajomego, ktory pracowal w iranskiej ambasadzie w Iraku, jednak bylo to w czasach, zanim arabowie zniszczyli wszystko swoim prymitywizmem. W Iraku mieli wtedy wszystko, z legalnym alkoholem i burdelami wlacznie. To, co w Polsce mowi sie o Iranie, to tez nalezy dzielic przez 10, bo tam

Futurologia Polska ad 2020 2030

potwierdzenia obywatelstwa. Ukraina zostanie wydojona z 1/3 albo z 1/2 ludnosci ktora wyjedzie do Rosji __________ Wniosek - Malo prawdopodobne by Ukraincy pracowali w Polsce Bialorus ____________ To samo co z Ukraina Turcja _________ Poziom zycia jak w Polsce Tureckie Pkb na mieszkanca 12 900$ Polskie

Re: SYRIA-wizy

kuchcik77 napisał: > Witam, > Chciałbym zadać pare pytań, moze oczywistych dla stałych bywalców > tutaj.Dziwnym zbiegiem okolicznosci będe przebywał w Turcji w celach zarobkowo > - > rekreacyjnych i tak myśle ze będac nieopodal Syrii wartałoby tam 'zaglądnąć > na pare

Re: Urodzenie dziecka

mial powazna wade genetyczna i zdecydowala sie na wywolanie porodu w 5 miesiacu :( W Polsce nie byloby tak latwo... Mam ubezpieczenie prywatne, wiec gdybym miala rodzic raz jeszcze, to na pewno w Turcji, w tym samym szpitalu i tego samego lekarza, w miare mozliwosci. To jemu zawdzieczam fakt, ze

_Polska jest teraz potrzebna na Białoruś i "trynd"

! Teraz Kieres popisał sie w tym właściwym dla niego stylu. Oskarżył "dziennikarsko" człowieka a potem wije się jak piskorz. Zenada! Naoglądałem się "wyczynów" ambasad w Hiszpanii (rodzinka Bieruta), Francji, Włoch, Turcji...oni mieliby prostować i protestować? Oni staruszki

Skwer u zbiegu ulicy Spiskiej i Niemcewicza

Weszła w życie uchwała Rady Warszawy, która: 1.Skwerowi bez nazwy, zlokalizowanemu w Dzielnicy Ochota m.st. Warszawy u zbiegu ulic Spiskiej i Niemcewicza, nadaje się nazwę Jerzego Kastrioty Skanderbega. U z a s a d n i e n i e Z wnioskiem o upamiętnienie Jerzego Skanderbega, wystąpiła Ambasada

Re: wiza piliota rezydenta

otrzymam jakiś dokument do okazania w urzędzie pracy w Polsce, po czym ona oddzwoniła mówiąc, że skoro już na samym początku nie mam do firmy zaufania, to w tym momencie przerywamy współpracę. Nie rozumiem naprawdę takiej polityki. Przecież mam prawo chyba wiedzieć, na jakich zasadach miałabym

Re: Łaźnia turecka

,zawsze lubi się komuś podobać,a jeśli patrzy się wprost w oczy > lub siądzie na tylnym siedzeniu w autobusie to jest to przyzwolenie na > podryw.Znam ich obyczaje ze wschodniej Turcji,gdzie ten problem jest stale > aktualny i dziewczyny nie mogą się poruszać same lub bez towarzystwa mężczyzny > bo

niekiedy wesoło nie jest

;dobrej frekwencji" z pewnością przyczyniły się informacje o tym, że ambasada Turcji protestowała przeciwko ustawieniu chaczkara i użyciu w inskrypcji słowa "ludobójstwo". Uroczystości rozpoczęły się od mszy świętej, celebrowanej w rycie ormiańsko-katolickim przez ks. Tadeusza Zaleskiego

Re: Liban...

podobna historia zdarzyla sie w Turcji. W koncu place w Polsce podatki i to nie male, ja i moi rodzice. Inna sprawa, jesli ktos nie chce wyjechac, ale wczoraj czytalam gdzies o Polkach, ktore czekaly na autokar z polskiej ambasady i sie nie doczekaly, zabraklo dla nich miejsca. W koncu zwrocily sie do

Karzdy Re Polak powinien się starac o Polskie obywatelstwo

Jest wielki problem, czyli Polska, tu jest pies zakopany. Polaków w Niemczech jest po genach gdzieś 30 Milionów ludzi, i jezeli ktos powie i udowodni ze ma Polskie geny, z tym nie przejdzie. Polskie geny maja prawie wszyscy NRD, czy oni sa tacy dobrzy tego bym akurat nie powiedział. Jeżeli ktos

Re: Fajnie pracować w konsulacie...

pomimo posiadania "centrum interesów życiowych" w Polsce nie muszą płacić podwójnych podatków. Solidarne państwo? -- oryś _@/" Tak się jeździ do Turcji a tak po szkockichwyspach

Re: Polki wychodzace za maz za Turkow lub Arabow!

miejscowościach nadmorskiej Turcji wręcz kochają Polki. Bo łatwe !!! Z wzajemnoscią ,graniczącą z durniowatością . O Polsce nikt nic nie wie. Poziom szkól miejscowych pozostawia wiele do życzenia. Tak z ciekawości. Czy byłabyś skłonna , na tym forum, powiedzieć że ataki islamistów na metro,reżysera ,czy

Re: Trudny wybor

. Zreszta na naszym forum tez sa pary polsko-tureckie mieszkajace w Polsce, moze akurat bedziecie sasiadami? Przejrzyj starsze watki, byly posty po turecku od mezow naszych forumowiczek i propozycje nawiazania kontaktow. Zawsze tez mozna popytac w Ambasadzie Turcji o jakies spotkania, zostawic swoj

Re: wspaniała okazjia dla Hameryki, aby się wykaz

przygranicznych miast i territoriow). Wiecej rosjan jezdzi tylko do Turcji, Egiptu, Kipru, Grecji i Hispanii. Polska wydala chyba, jak pomietam z GW, kolo 50 czy 100 tys. viz dla rosjan. Ambasada Rosji w Polsce wydaje wiecej :) > "Zreszta ze wymiana gospodarcza z 8 mln > > panstwem Suomi

Re: slub w turcji w istanbule

chcialabym sie w koncu dowiedziec czy moge tlumaczyc w Polsce te dokumenty i czy pieczatka z ambasady wystarczy

Turcja i Syria-moja relacja z podróży-powrót-4cz.

przejazdy w Turcji 20 USD w jedną stronę, 16 USD w powrotną (miałam bilet kolejowy kupiony w Polsce za 21 USD na całą Turcję), w Syrii 20 USD na przejazdy oraz inne wydatki, raz opłaciłam nocleg w hotelu w Mersin za 5 USD i wydałam 20 USD na wizy tureckie. W sumie na całą podróż wydałam 85 USD, w kraju

"Węzeł kurdyjski", Marii Giedz

Kurdowie powinni w końcu dostać swoje państwo. Ci wszyscy miłośnicy pokoju (szczególnie Polacy) może by tak poczytali coś o ich tragicznej historii i o ich wielowiekowej walce o niepodległość. Może by tak jakąś demonstrację pod ambasadami wcale nie Turcji, Iranu, Iraku, Syrii i Armenii a USA

jak zwykle nie na temat !

Warszawskim, współtwórca filologii arabskiej w Polsce Powojennej, wybitny znawca języka i literatury arabskiej, autorytet w zakresie studiów islamskich, tłumacz Koranu - świętej księgi islamu, w latach 1948 - 1950 attache kulturalny ambasady polskiej w Turcji, uhonorowany Księgą dla uczczenia 75 rocznicy

Re: echo kampanii prezydenckiej w Polsce

-procentowego zwyc ięstwa oznacza konieczność przeprowadzenia drugiej tury. Lech Kaczy ński prowadził kampanię pod hasłem moralnej rewolucji i powrotu do wartości chrześcijańskich w Polsce - nowym członku UE. Tusk i Kaczy ński wyprzedzili znacznie innych kandydatów, co oznacza potwierdzenie p referencji

"Le Monde Diplomatique" o Polsce-tlumaczenie 1-sza

Co zostalo z marzen Solidarnosci Polska chora z „Liberalizmu“ W/g ankiety „Eurostatu“ procent bezrobocia w krajach kandydujacychdo UE /bez Malty i Turcji/ osiagnal 13%ludnosci Aktywnej zawodowo,w UE 7,3%. Proporcja rozklada sie do 4% na Cyprze do 20% w Polsce .Ta cyfra

Marcinkiewicz jest Kawalerem Maltańskim- to zakon

: Palazzo Malta przy Via dei Condotti 68, gdzie rezyduje Wielki Mistrz, oraz Villa Malta na Awentynie. W tej drugiej mieszczš się Wielki Przeorat Rzymu oraz ambasady Zakonu przy Stolicy Apostolskiej i Republice Włoskiej. 14) W jakich miastach w Polsce działa Zakon Maltański? W Polsce Zakon Maltański

Czym jest Zakon Maltański?

: Palazzo Malta przy Via dei Condotti 68, gdzie rezyduje Wielki Mistrz, oraz Villa Malta na Awentynie. W tej drugiej mieszczš się Wielki Przeorat Rzymu oraz ambasady Zakonu przy Stolicy Apostolskiej i Republice Włoskiej. 14) W jakich miastach w Polsce działa Zakon Maltański? W Polsce Zakon Maltański

Re: ślub cywilny w Polsce-dokumenty

A najlepiej zwrocic sie do ambasady z prosba o scianecie tych dokumentow z Turcji! Troche sie czeka, ale stres i zalatwianie wszystkiego mamy z glowy:-)

Sprobuje jeszcze RAZ ;-)

agresywny czyzly - jest obojetno-pozytywny wsrod starszych Rosjan (nostalgia) i obojetno- negatywny wsrod mlodziezy (Wolny Kaukaz i spalenie flagi u ambasady oraz ostatnie wydarzenia). Wszystko to dzieje sie dlatego ze Rosja nie ma w zasadzie zadnych wiezi z POlska - ani gospodarczyc, ani

Apel Serbów do Polaków PAMIĘTAJMY !!!

? Dlaczego Kurdowie w Turcji nie mogą mieć własnego państwa, dlaczego zwalczane są dążenia niepodległościowe Irlandczyków i Basków? Dlaczego każde członkowskie państwo NATO może bronić swój kraj przed żądaniami mniejszości narodowych, przed podziałem? Dlaczego Jugosławii to prawo zostało odebrane? Serbia

Re: ILU JEST POLAKÓW W TURCJI?

tylko pierwszy paszport moze byc wydany bez numeru PESEL. Nie ma juz 5 letnich paszportow dla dzieci. Trzeba co roku wyrabiac nowy. My robilismy w czerwcu 2011 bez PESELa i w maju mamy sie zglosic aby umiejscowic akt urodzenia w Polsce i po numer Pesel wszystko przez konsulat. Ja jestem bardzo

Re: ILU JEST POLAKÓW W TURCJI?

podstawie wypisu ze szpitala w najbliższym Tobie nufusie i dziecko dostaje tr kimlik. Jednocześnie też poprzez ambasade umiejscawiasz akt urodzenia dziecka (wysyłasz turecki do ambasady) w Polsce w miejscu gdzie Ty/dziecko macie zameldowanie. No i dzięki temu dzieci w zmieszanych rodzin mogą mieć podwójne

Re: jescze raz ślub cywilny w Polsce :]

Dziewczyny bardzo serdecznie dziękuję za informacje :) W takim razie chyba ominiemy drogę ambasady i też poprosimy mojego przyszłego teścia żeby wziął dokumenty z urzędu w Turcji. Mówicie, że jak powie, że potrzebuje dokumenty dla syna do ślubu z cudzoziemką to wydadzą wszystko? A możecie na

Re: Sprobuje jeszcze RAZ ;-)

... ) Nie chce zeby zle mnie zrozumieli - stosunek do POlski mnie jest agresywny ) czyzly - jest obojetno-pozytywny wsrod starszych Rosjan (nostalgia) i obojetno ) - ) negatywny wsrod mlodziezy (Wolny Kaukaz i spalenie flagi u ambasady oraz ) ostatnie wydarzenia). Wszystko to dzieje sie dlatego ze

Re: 'Business life' w Polsce i Turcji

Uuuuuu bardzo trudny pod wzgledem zebrania informacji temat ale tez bardzo ciekawy (chetnie bym poczytala twoja prace :))) Sama studiowalam stosunki-miedzynarodowe. niestety wtedy o Turcji nawet nie myslalam. Ale czesc materialow moze moglabys uzyskac od nadszej ambasady czy konsulatu.Jak mi

Re: moj maz pochodzi z turcji!

slub byl w Polsce. Potrzebny jest dokument z tureckiego USC o zdolnosci do zawarcia zwiazku malzenskiego przetlumaczony przez tlumacza przysieglego oraz zaswiadczenie z ambasady. Na slubie oraz podczas skladania dokumentow rowniez musi byc tlumacz przysiegly.

Re: 'Business life' w Polsce i Turcji

Tez myslalam o ambasadzie... bede sie tam musiala wybrac w czwartek, bo wtedy mam wolne... Najgorsze jest to, ze wykladowca wpadl na ten 'pomysl' w srode, i dal nam czas - 4 tygodnie... Panie, ulituj sie... :)

Euro Informer

. Aplikacja pomoże także znaleźć taksówkę lub dowiedzieć się o ciekawych wydarzeniach, które dzieją się w okolicy.

Euro Informer zawiera również wszystkie lokalne numery telefonów alarmowych i ambasad w Polsce i na Ukrainie.

Euro Informer

. Aplikacja pomoże także znaleźć taksówkę lub dowiedzieć się o ciekawych wydarzeniach, które dzieją się w okolicy.

Euro Informer zawiera również wszystkie lokalne numery telefonów alarmowych i ambasad w Polsce i na Ukrainie.

Nie znalazłeś tego, czego szukasz? Zapytaj ekspertów

Zdjęcia - ambasada turcji w polsce

Zdjęcia - ambasada turcji w polsce

Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną.

Regulamin