Sortowanie wyników: wg trafności wg daty

Re: pre-school booster 4 lata szczepic czy nie?

szczepic niz nie szczepic. -- -----------------------------------------

Menigokoki szczepic?

Czy warto zaszczepic dziecko na menigokoki,szczepionka o nazwie chyba Nimenrix,jedna dawka bowiem synek ma 2 lata i 3 mies.Pneumo i rota zaliczone wczesniej,zastanawiam sie nad menigo,co sądzicie? Pozdrawiam Wojtek Świnoujście

Re: Menigokoki szczepic?

Szczepiona, przed pójściem do przedszkola. -- Najgorsze jest pierwsze pięć dni po weekendzie, później jakoś zleci :)

Re: Menigokoki szczepic?

Polecenie szczepienia przez pediatrów to jest wystarczająca wiedza? -- Idiotów na świecie jest mało, ale są tak sprytnie rozstawieni że spotykasz ich na każdym kroku

Re: Menigokoki szczepic?

ja nie szczepiłam na żadną nieobowiązkową mam cały czas poczucie ze to wyciąganie kasy przez koncerny farmaceutyczne analogicznie jak szczepienia przeciwko grypie -- http://www.suwaczki.com/tickers/qb3ck6nljtspt5of.png

Re: Menigokoki szczepic?

Wiedze mam wystarczajaca,polecenie szczepienia przez pediatrów ze szpitala gdzie syn sie rodzil i teraz z mojej miejscowosci,tu na forum chcialem sobie zrobic sobie taka ogólna sonde tak z ciekoawosci czy ludzie szczepią czy nie więc spokojnie

Re: Menigokoki szczepic?

warto, meningokoki moga zabic w kilka godzin, mój pediatra powiedział ze wsród zaszczepionych dzieci które zachorowały nie było zadnego przypadku smiertelnego. Ja moja trójke szczepiłam 5 lat temu

Re: Menigokoki szczepic?

Szczepie swoje dzieci,kiedy maja wejsc w wieksza grupe,czyli do przedszkola. U nas byla neisvac w 2008 i 2012. W tym roku bedzie kolejna cora zaszczepiona. Wychodze z zalozenia,ze szczepie przeciw smiertelnym chorobom. W moim nieobowiazkowym pakieci uwzglednilam tylko pneumo i meningokoki. Reszta ty

Re: Menigokoki szczepic?

też mam takie poczucie, ale nachalne kampanie tego typu plus "zachęta" lekarzy mnie podziałała na wyobraźnię. mam nadzieje ze takie szczepienie rzeczywiście chroni moje dziecko a na grypę nie szczepię - córki ani nikogo - tym bardziej że w swoim otoczeniu znam kilka przypadków róznych powi

Re: Menigokoki szczepic?

szczepiłam ale inna szczepionką NeisVac. na szczęście bez powikłań myślę że trochę dałam sie wmanewrować wszystkim kampaniom "reklamowym" na ten temat, ale cóż działają one na wyobraźnię zaszczepiłam jak córka szła do przedszkola

Re: Menigokoki szczepic?

ja moją dwójkę też zaszczepiłam -- "Życie jest za krótkie, żeby pić marne wino Życie jest za krótkie, by miłości dać zginąć Życie jest za krótkie, żeby się nie spieszyć Życie jest za krótkie, by się nim nie cieszyć..."

Re: Menigokoki szczepic?

Kilka osób Ci odpowiedziało i Ty już lecisz szczepić? To Twoje dziecko i Twoja decyzja. Najpierw poczytaj o ryzyku zachorowania na meningokoki a ryzyku nop po szczepieniu. Sam rozważ. Nikt nie weźmie za nic odpowiedzialności. Ani lekarz ani pielęgniarki ani nikt z forum. TY. Ale na Miłość Boską zdob

Re: Menigokoki szczepic?

Szczepiłam Nimenrixem córkę ( 15 m) miesiąc temu. To szczepionka nowsza przeciw większej ilości szczepów meningokoków czyli również tym, które są rzadkie w Europie. Przez to jest trochę droższa. Mała dobrze zniosła szczepienie- żadnych powikłań nie było. Była tylko trochę bardziej śpiąca dzień po i

Re: Menigokoki szczepic?

Szczepione zgodnie z kalendarzem czyli w wieku 3 m-cy, miedzy 12-13 m-cem zycia razem z Hib jako jedno wklucie (Menin druga dawka) a Hib czwarta dawka. przeciw grypie co roku, od kilku lat donosowa. Dzieci lapaly wirusowe infekcje w pierwszym roku przedszkola czyli gdy byly w wieku 1-2 lat i nie m

p.dr-czy mozna szczepic dziecko jezeli.....

w tym czasie wyrzynaja się zabki,nurtuje mnie to gdyż kiedy taki zab się wyrzyna to tez dla takiego malego organizmu nie lada wysiłek,dziecko nie ma jako takich objawow jedynie dziaselko czerwone i widać już biel zabka i jest to zabek tylny.bardzo proszę o rade gdyż strasznie tym się martwię bo ciag

Re: pre-school booster 4 lata szczepic czy nie?

Moje dzieci mialy tą szczepionkę tez z opoznieniem (oboje byli juz kilka tyg po 4 urodzinach), z powodu mojego zagapienia. Nie bylo zadnego problemu.

Re: pre-school booster 4 lata szczepic czy nie?

Moj syn mial to szczepienie w wieku 4 lat i 5 m-cy wiec chyba nie jest za pozno.... -- Pozdrawiam Sylwia i Hubi (24.09.2003)

Re: pre-school booster 4 lata szczepic czy nie?

A jakie masz powody, zeby nie szczepić? No i szukaj innego lekarza, skoro obecnemu ufasz mniej niz forum. -- M. - grudzień 2010 M. - marzec 2014

Re: kiedy nie szczepic dziecka?

carmita80 napisała: > A co z glupota, ignorancja? Na to nie ma szczepionki a szkoda, bo widac powinni > na to szczepic przymusowo. Oj tak. Zgadzam się.

Re: pre-school booster 4 lata szczepic czy nie?

Rozumiem, ze mozna nie lubic jakiegos konkretnego lekarza. Chyba nie sadzisz, ze lekarz poda ci nieprawdziwe informacje, zeby cie namowic do szczepienia? Tutaj nie sa one obowiazkowe. Mozesz isc z synkiem do HV i zapytac albo umowic sie do GP. U nas szczepieniami zajmowala sie wylacznie HV.

Re: pre-school booster 4 lata szczepic czy nie?

Moj to mial (czesciowo,bo MMR nadal nie dostal) w wieku 4.5 roku i nikt nic nie mowil,ze to pozno czy zle. Aczkolwiek moze to zalezy od konkretnego przypadku?

Re: pre-school booster 4 lata szczepic czy nie?

Zadzwoń do swojej przychodni i sie dowiedz - moja córka miała to szczepienie w sierpniu, miała 3 lata 8 miesiecy. Jak idziesz do GP to przynajmniej wiesz, ze rozmawiasz z lekarzem - na forum moze napisać każdy. -- M. - grudzień 2010 M. - marzec 2014

pre-school booster 4 lata szczepic czy nie?

hej dziewczyny podpowiedzcie prosze co robic bo maly nie dostal pre-school boostera a w pazdzierniku skonczy 4 lata czy nie jest za pozno? czy moze dac spokoj? wyprowadzilismy sie niedawno i stracilam nasza cudowna pielegniarke a jakos nowemu GP nie ufam (musze nas przerejestrowac asap) z gory dzie

Re: pre-school booster 4 lata szczepic czy nie?

Wszyscy dobrze wiedza na jakich zasadach dzialaja gp.... No ja chyba nie... Moj dziala na takich zasadach, ze mu ufam i juz. Raz mialam problem z gp i zmienilam go natychmiast. idz na wizyte do innego gp lub lepiej do innej pielegniarki, bo to ona chyba bedzie najlepiej zorientowana. -- Podazaj n

Re: pre-school booster 4 lata szczepic czy nie?

illegal.alien napisała: > A jakie masz powody, zeby nie szczepić? wlasnie pytam czy nie jest za pozno normalnie dzieci dostaja te szczepionke na 3 lata 4 mce, to moj maly jest juz ponad pol roku spozniony pytam czy ktos sie orientuje czy sa jakies przeciwskazania szkoda ze nie umialas mi od

Re: p.dr-czy mozna szczepic dziecko jezeli.....

Witam, ząbkowanie nie jest przeciwwskazaniem do szczepienia, ale jeżeli dziecko dość ciężko je przechodzi można o 2-3 tyg. przełożyć szczepienie. Pozdrawiam serdecznie

Re: kiedy nie szczepic dziecka?

szczepic na pneumo i meningo ale mamy jakiegos bakcyla w domu starsza i mnie meczy katar wiec czekam.

Re: kiedy nie szczepic dziecka?

szczepic) glosza na lewo i na prawo, ze nie zaszczepia, bo to zuo, kasa dla koncernow i rtec w krwi. Litosci!!

Re: kiedy nie szczepic dziecka?

Skarb państwa ponosi odpowiedzialność za powikłania poszczepienne pod warunkiem ze je udowodnisz. Ciężar dowodu spoczywa na tobie. Tak jest nie tylko w Polsce. A co do odporności populacyjnej to poczytaj sobie o tym co sie stało we Francji jak przestano szczepic na Odrę dzięki ruchom

Re: kiedy nie szczepic dziecka?

zaplacic za szczepienie, dwa razy wiecej zaplacilam juz za leki z apteki i do tego wiekszosc czasu jestem na zwolnieniu lekarskim, wiec w pracy ucierpi tez pensja i premie. Tak wiec kazdemu teraz powiem ze warto szczepic przed przedszkolem. Mysle ze rodzice nieszczepiacy niemowlakow, tez mysla ze jakos

chce szczepic, alergolog odradza

biegunke, zle spi itp), dlatego tez nie chce jej ciagnac po jeszcze kilku lekarzach na konsultacje. Alergolog zaleca jeszcze pol roku odroczenia, potem ponowne testy z krwii, ponoc wyniki starszych dzieci sa bardziej adekwaktne. Pani doktor, co Pani sadzi, szczepic? Wstrzymac sie? Jesli jednak czekac

Re: Czy szczepic na ospe?

w 2014 roku szczepienie jest refundowane kiedy szczepienie na ospę jest refundowane kiedy byłam w 3 miesiącu ciąży okazało się, że siostrzenicy po dwóch dniach wizyty wyskoczyła ospa (krostki wyskakują do dwóch tygodni po zakażeniu)...a ja nigdy nie przechodziłam ospy. W tym samym dniu wylądowała

Re: co sadzicie o pomysle, zeby sie nie szczepic?

@ microtune - heh, mogę Cię zapewnić, że szczepionki względem jednodniowej dyspozycji nie miały najmniejszego znaczenia. Jeśli to było jednodniowe, to nie była to ani malaria, ani WZW, ani polio, ani nic innego na co polecają szczepienia. Ot jakiś syf, zepsute jedzenie, może bakteria. Zjesz przeterm

Re: kiedy nie szczepic dziecka?

nie bedzie szczepic bo jest nie ta faza ksiezyca i chocby z sanepidem na szable poszla to nie zaszczepi - no sorry ale uwazam ze powinno sie nie przyjac takiego dzieciaka do przedszkola, a rodzicem powinnna zajac sie Opieka Spoleczna. Nasze dzieci sa przyjmowane do przedszkola tylko z aktualna lista

Re: kiedy nie szczepic dziecka?

szczepionce przeszlam grype taka, ze ja dziekuje. Kazda kolejna skutkowala poteznymi problemami z zatokami. Przestalam sie szczepic przez przypadek-i cud! Zaczelam na powrot miec w sezonie jesiennym zwykle przeziebienia, bez koniecznosci 2tygodniowej walki z mega bolem zatok, wysoka temperaturami takim

Re: kiedy nie szczepic dziecka?

lotnisku w maskach ochronnych, z nakazami i zaleceniami, by sie natychmiast szczepic. Szczerze to nawet nie nadazam, na co ludzie sie lecza, szczepia i choruja. Ale zyski koncernow farmac. rosna. A gdy akcje na gieldzie maleja, cudem mamy epidemie w jakims kraju, i naklanianie do szczepien cxy brania lekow

czy szczepic?

napewno na mleko. Martwię się bo zbliża się szczepienie MMR i kiedyś czytałam że nie wolno szczepic jak dziecko jest uczulone na białko jaja kurzego a jak jest z uczuleniem na białko mleka? Czy ktoś miał podobny przypadek i szczepił?

nie szczepic, jezeli to prawda.:)?!

szpon napisał: (..) > Nie szczepić. Ku... z sanepidu(...) nie rejestrują skutków poszczepiennych(....)

temperatura - szczepic czy nie?

Moja coreczka (15mcy) w czwartek i piatek miala temperature do 38.8. Poza tym zadnych objawow. Nos czysty, zero kaszlu, apetyt normalny.W sobote max bylo 37.8 w niedziele bylo juz OK. Dzis poszla do zlobka radosna jak skowronek. Jutro na 17 jestesmy umoweni na szczepienie, ale jakos nie jestem pewna

Re: Szczepic -nie szczepic?

, trzeba przez grube sito przesiac i wziac dla siebie prawdziwa wiedze a nie przyuszczenia. zastanawiam sie czy szczepic Zule na MMR - druga dawka, po prostu nie wydaje mi sie ta szczepionka potrzebna w NYS jedynym odstepstwem jest religious beliefs www

Grypa szczepic czy nie?

To juz drugi raz kiedy sie nad tym zastanawiam, nie zaszczepilam rok temu, gdyz synek mial 6 miesiecy, a teraz tez sie gleboko zastanawiam. Wiec mam pytanie do rodziców czy wy szczepic na grype swoje dzieci?

kiedy nie szczepic dziecka?

Od dluzszego czasu probuje zaszczepic corke na pneumokoki. Zapisalam ja na to szczepienie zaraz po nowym roku. W Wigilie corka miala 38 stopni, w Boze Narodzenie 37, w drugi dzien swiat juz normalnie. Jutro pojdzie do przedszkola i pewnie 31.12 i 2.01. Niestety nie wiem czy czegos znow nie zlapie. N

Re: doradzcie czy szczepic - kaszle

w mojej przychodni na 99% powie zeby szczepic a ja sama nie wiem czy przy kaszlu mozna szczepic czy raczej nie dlatego sie pytam, rozni sa lekarze i maja rozne podejscia... -- Nikoś - 05.08.2008 czekamy na marcowego szkraba

Re: szczepic czy nie?

Mówcie co chcecie mam synka 9 miesięcy nie zamierzam go szczepic ani siebie niech decydują siły wyższe:)

Re: Szczepic -nie szczepic?

iansvoice.org/vaccines.aspx Mama Ian'a napisala na web, ze Ona rozumie, ze lekarz nie wiedzial iz maly moze miec tak silna reakcje. Tylko nie majac takiej wiedzy, tzn ze dziecko jest alergikiem lub nie po co szczepic w pierwszych godzinach zycia. Hep B mozesz zarazic sie przez stosunek seksualny z

Re: temperatura - szczepic czy nie?

Z całym szacunkiem dla tego lekarza ale początkujący przedszkolak rzadko kiedy bywa absolutnie zdrowy cięgiem przez 3 miesiące. Moim zdaniem to przesada. Ja zawsze odczekiwałam po chorobie ze szczepieniem, ale max do miesiąca i to po antybiotyku a nie jednodniowej gorączce.

Re: Grypa szczepic czy nie?

nie nigdy sie nie szczepilismy i nie bedziemy sie szczepic. wg mojej lekarki male dzieci nie choruja na grype tylko na gorne drogi oddechowe -- -Baa i Lala :)

Re: temperatura - szczepic czy nie?

Ja bym nie zaszczepiła. Gorączka nie byłą bez powodu. Obserwuj mała, czy nie ma wysypki, bo może to 3-dniówka? Mój synek miał niewielką gorączkę (najwięcej 37,7 przez 3 dni). Lekarz nic nie znalazł- garło ok, nos czystym normalny apetyt, może więcej spał w dzień.. Po paru dniach pojawiła sie wysypka

Re: kiedy nie szczepic dziecka?

A jak ktoś choruje na dnę moczanową i podagrę? Wiadomo, że przyczyną podagry jest zalegający kwas moczanowy, czy to też przeszkadza?

boje sie szczepic

powiem szczerze, juz nie wiem ktorej szczepionki misiu nie mial. Ale od momentu skonczenia 2 lat nie szczepie. ze strachu. czytam to forum o opoznieniu mowy i wszedzie wyraznie pisza, zeby nie szczepic. A jak to ma sie w kontekscie przedszkola? a we wrzesniu chce misia wyslac do przedszkola a wiec

Re: temperatura - szczepic czy nie?

15 m-cy to wypada odra+świnka+różyczka, tak? Jeśli tak, to bez problemu możesz odłożyć to szczepienie na później. Jeśli chodzi o odstępy między kolejnymi dawkami szczepień, to przyjmuje się, że powinny być nie krótsze niż 6 tygodni, ale jeśli okoliczności nie sprzyjają by szczepić, to można przekł

Re: kiedy nie szczepic dziecka?

protozoa napisała: > Pod warunkiem, że zarażeni zostali zaszczepieni. A co z nieszczepionymi noworodkami?

Re: kiedy nie szczepic dziecka?

protozoa napisała: > Przeciwwskazania dzielimy na bezwzględne i względne. Katar, kaszel czy lekki st > an podgorączkowy nie jest BEZWZGLĘDNYM przeciwwskazaniem, Ja poszedlem sie zaszczepic przeciw grypie gdy mialem katar i kaszel.....no i zaczelo sie!!

szczepic przeciwko pneumokokom??

doszlo do dyskusji miedzy dwiema lekarkami z ktorych jedna mówiła żeby szczepic, druga zas zeby nie szczepic. Zamierzam oczywiscie skonsultowac to z neurologiem naszym z tym ze wizyte w CZD u naszego lekarza mamy dopiero na 17wrzesnia,dlatego chcialabym zapytac czy szczepilyście drogie mamusie swoje

Re: kiedy nie szczepic dziecka?

no nie mogę, na własne oczy widziałam pewne rzeczy i naprawde nie wiem, na jakim świecie Ty zyjesz:(

Re: kiedy nie szczepic dziecka?

Wow, następny link pewnie będzie z Faktów i Mitów? Daily Mail jako źródło wiarygodnych informacji :D

Nie znalazłeś tego, czego szukasz? Zapytaj ekspertów

Zdjęcia - czy szczepic