laktacja

Laktacja - proces wydzielania mleka przez gruczoły mleczne samic ssaków. Laktacja pojawia się po porodzie i trwa przez okres potrzebny do wykarmienia młodych. Wyjątek stanowi bydło mleczne, u którego laktacja jest stymulowana przez dłuższy czas, dla otrzymywania mleka do celów konsumpcyjnych

... czytaj więcej o laktacja na pl.wikipedia.org

Sortowanie wyników: wg trafności wg daty

laktacja

Jestem załamana faktem, że nie karmię piersią.Urodziłam w 36 tc, maleństwo było 3 tyg w szpitalu, ja z nim. Strasznie to przeżyłam i mimo, ze od porodu minęło już prawie 6 tygodni, cały czas walczę o laktację. Przystawiam moje maleństwo do pustych piersi przy każdej okazji, jak jest głodne, po

Laktacja

Dziewczyny czy to prawda ze jesli nie chce karmic piersią ani ściągać laktatorem to musze pow o tym gin i poprosić o cos na zahamowanie laktacji???,

Re: Laktacja

Moja córka to cycoholik, do roku była głównie na piersi. Nie szło nam rozszerzanie diety. Od 2 tygodni jest lepiej, ale karmię na żądanie. Czasem co godzinę Mała cmoknie kilka razy. Jeśli nie zje przez 3h to zaczynam tryskać. Niektóre dzieci w tym wieku piją 2 razy w ciągu dnia i laktacja się

Re: laktacja

osobiście myślę, że kp w Waszym przypadku jest możliwe, może nie całkowite, ale choć częściowe. Zobacz: kellymom.com/ages/adopt-relactate/relactation-resources/ Tylko musiałabyś podejść do tematu całościowo - sztuczne mleko podawać bez smoczka, piersi stymulować co 3h, używać wszelkich ziół na laktację

Re: Laktacja

Laktacja stabilizuje się nawet kilka miesięcy. U niektórych dwa, u niektórych (jak u mnie) 10 (do teraz zdarza mi się zalać koszulę mlekiem). Możesz próbować zimnych okładów, ostrożnie herbatę z szałwi lub mięty. Ale pizza tym to ja niestety polecam po prostu tetrę. Dużo tetry ;) i spróbować

Re: laktacja

tygodni, cały czas walczę o laktację. Przystawiam moje maleństwo > do pustych piersi przy każdej okazji, jak jest głodne, po karmieniu butelką, ja > k jest niespokojne, słowem kiedy tylko mogę Zmień nastewienie troszkę. Dostawiaj do piersi regularnie, nie kiedy możesz. Czyli najpierw pierś, potem

Laktacja

Moja córcia ma 4 tygodnie. I tak karmię już ten czas. Wszystko fajnie, dzidzia zasysa pierś, tylko czemu aż tyle tego mleka. Na początku to jeszcze było całkiem fajne uczucie, przez jakiś tydzień, choć przez pierwsze dni pokarmu było mniej, ale to było mimo wszystko coś nowego, a teraz... leje się z

Re: Czterolatki wiedza o laktacji

Śmiem twierdzić, że Twoja córka ma lepszą wiedzę o laktacji niż jakieś 90% społeczeństwa, personel medyczny w to wliczając ;)

Re: Genialna rada na wspomaganie laktacji

Witam jak zwiększyć laktacje????pomóżcie bo mam mało w piersiach i musze dokarmiać mm

choroba, turbossanie, laktacja w pracy

kiedys pomagal? Moglam? Zaszkodzilam dziecku? a ma roczek tak btw. Czym sie moge do jutra ratowac? I druga sprawa. Od poczatku choroby czylibod wczoraj mala wlaczyla turbossanie, czy to efekt mojej infekcji? I co teraz z moja pieknie ustabilizowana laktacja dopasowana do pracy? Ile dni mala musialaby

laktacja

., donoszona - 56 cm i 3670 waga. Dziękuje za wszystkie odpowiedzi we wcześniejszych wątkach dot. prowadzenia ciąży. Proszę o informację w jaki sposób mogę zwiększyć laktację. Niestety w pierwszych dobach była ona bardzo mała. W chwili obecnej ( 10 dni po porodzie ) odciągam ok 200 ml na dobę :( dokarmiam

Re: cerazette a laktacja

Dzięki za informacje :)))) Rozumiem ze Ty bierzesz i nie masz kłopotów z laktacja?

Re: Laktacja a przesypianie nocy

Póki maluch będzie ssał pierś dobrze, póty laktacja będzie. Więc nie masz się czym martwić.

Pare pytan o stabilizację laktacji

drodze,żeby sie karmić długo,ale mam kilka pytan i będę wdzięczna za odpowiedz. Właśnie leci 6 tydzień zycia Małej.Przyrostow nie wpisuje bo jest ok,minimum 160 g na tydzień. Chodzi mi o stabilizację laktacji,bo myślałam,ze na tym etapie to juz bedzie jakos unornomowane a tu każdy dzień jest inny

Re: Pare pytan o stabilizację laktacji

A i odnośnie twardości/miękkości piersi, to właśnie miękkie, 'sflaczałe' piersi są tymi prawidłowymi o ustabilizowanej laktacji. Twarda, nabrzmiała pierś to pierś, która produkuje na zapas, nie została opróżniona i mleko zalega w kanalikach. Pokarm produkuje się na bieżąco, jest ssanie - jest

Re: Genialna rada na wspomaganie laktacji

Gość portalu: Marta napisał(a): > Witam jak zwiększyć laktacje????pomóżcie bo mam mało w piersiach i musze dokarm > iać mm Wydaje mi się, że dziewczyny mają rację. Musisz kontrolować przyrost wagi dziecka, tak to już jest z karmieniem piersią, że my mamy nigdy nie wiemy czy dziecko

Re: Genialna rada na wspomaganie laktacji

Nie ma znaczenia jak piersi wyglądają, czy sa miękkie czy pełne. Liczy sie tylko jak dziecko przybiera - czy ma nieograniczony dostep do piersi (bez smoczka etc). Przepełnione piersi to nadprodukcja - nasz organizm tego nje chce bo to zmarnowane kalorie, z czasem laktacja sie stabilizuje i piersi

jak zwiększyć ustabilizowaną laktację

Czy da się zwiększyć laktację 4,5 msca po porodzie? Syn je krótko, wypija szybkie mleko i widzę że jest go coraz mniej. Musi czasem bardzo długo pracować na mleko, połyka kilka minut. Z jednej piersi zdecydowanie krócej i trudniej o mleko. Co mogę zrobić żeby było więcej mleka?

Re: Genialna rada na wspomaganie laktacji

Witam. Mam problem ze swoją laktacją. Synek skończył 7 tygodni i wygląda to tak 3-4 dni dużo mleczka aż mnie zalewa i synek nie jest wstanie tego zjeść a później 4 dni posuchy piersi sflaczale i ledwo leci. Niczym nie dokarmiam synek cały czas na cycu nawet w te dni posuchy. Co to może być

Rozkrecanie laktacji przed porodem..

laktacyjnej (Irlandia), ktora doradzila mi (o ile nie beda mnie indukowac przed terminem) rozkrecanie laktacji poprzez odciaganie mleka od poczatku 38 tygodnia (czyli za tydzien). Polecala odciagac recznie i magazynowac pokarm. Recznie nie mam zamiaru sie katowac. Ale z laktatorem moge odnowic wspolprace, o

Jak długo zanika laktacja?

Witam! Chciałam zapytać, jak długo zanika laktacja? 13 tygodni temu syn po raz ostatni dostał mleko z piersi, przy czym wcześniej był karmiony systemem mieszanym. Dziś ścisnęłam pierś i pojawiają się na niej krople przezroczyste lub żółtomleczne, słone w smaku (tak, spróbowałam). Czy jest to

Re: Rozkrecanie laktacji przed porodem..

w zasadzie spokojnie moglabys sobie odpuscic to odciaganie i dokarmianie. I niniejszym potwierdzasz to, co pisalysmy wyzej: najwazniejszym sprzymierzencem udanej laktacji jest wiedza o tym, co jest normalne, naturalne i prawidlowe po porodzie,u noworodka, a najwiekszym wrogiem-ignorancja. Odrobilas

Re: jak zwiększyć ustabilizowaną laktację

Ja nakrecilam sobie laktacje recznym laktatorem. Syn slabo przybieral i mialam wrazenie ze jego ssanie srednio pobudza mi laktacje. Odciagalam po kazdym karmieniu nawet w nocy. Po jakims czasie bylo znacznie lepiej , piersi nie przepelnione, miekkie a mimo to rzeka mleka. Wyrazna roznica sprzed

Re: Rozkrecanie laktacji przed porodem..

Wiesz co, ja przy normalnym, regularnym karmieniu wcale nie czuję wypływu mleka, mrowienie i wypływ czuję tylko jak syn ma dłuższą przerwę w ssaniu i piersi się przepełnią. I pamiętaj, że laktacja siedzi w głowie ;) Więc luuuuuz, relaks, pozytywne myślenie i częste przystawianie :) A w pierwszych

Laktacja a przesypianie nocy

mieć na wyjścia i postymulowac piersi). Ten sposób działania (uzgodniony z doradczynią laktacyjna) miał także na celu wzmocnienie laktacji. Dlaczego? Po kilku przespanych nocach miałam wrażenie ze mleka jest mniej i podobno w pierwszym półroczu karmienia tak sie zdarza. Kiedy zaczęłam wstawać o 3

Re: Rozkrecanie laktacji przed porodem..

A skoro jesteś w Irlandii to skontaktuj się z jakąś dziewczyną z okolicy, która działa w LLL - tam dostaniesz rady jak karmić po porodzie i że nie trzeba teraz nic robić. www.lalecheleagueireland.com/ Ale w wiedzę o laktacji musisz się uzbroić.

Re: Rozkrecanie laktacji przed porodem..

Bedzie ok. Oglądaj te filmiki i rob tak od poczatku: www.breastfeedinginc.ca/content.php?pagename=videos Czyli dziecko w pieluszce samej na gołej piersi, nawet jak nie ssie, leży na mamie, to tez sprzyja laktacji. Po prostu przy mamie. Przystawianie co 1-2h. I bedzie ok. Pisz tutaj, bedziemy

Re: Pare pytan o stabilizację laktacji

zwiekszonego zapotrzebowania i już wiedzą, w jakim tempie produkowac na bieżąco, żeby się niepotrzebnie nie napełniać. Więc stabilizacja laktacji już bliska, skoro w ciągu dwóch dni piersi się uczą nowego zapotrzebowania. Błąd, jaki popełniasz, to myslenie, że z laktacją jest coś nie tak, zamiast zauważyć

Re: jak zwiększyć ustabilizowaną laktację

Tak nawet kilka razy w ciągu godziny i nie ma połykania. Tak jest bardzo czesto. A jak mleko leci to chwilę dosłownie i znów posucha. Nie było tak kiedyś. Stąd mój pomyśl żeby podkręcić laktację

Re: Odzyskać laktację

Wypisz, wymaluj sytuacja jak u mnie teraz. Z tym ze ja nawet 70 ml nie sciagne i zastanawiam sie nad całkowitym przejściem na mm:( po każdym dziennym karmieniu sciagam jeszcze laktatorem żeby pobudzić laktacje ale Mała ma "już" dwa miesiące a efektów nie widzę i mam już dość:( szczególnie

Re: Jak długo zanika laktacja?

Jak najbardziej mozna wrócić do karmienia i wznowić laktacje - a jesli dziecko chętnie ssaloby piers, tym łatwiej. Miesiaczkowanie nie ma tutaj znaczenia. Jesli piers bedzie oprozniana, bedzie pokarm. To co wyciskasz z piersi teraz to nie siara, tylko mocno skondensowany pokarm, normalne jak

Re: Rozkrecanie laktacji przed porodem..

ostatnio juz jest znacznie lepiej.), czy po prostu olac- no bo widac, ze sie najada, stymuluje laktacje, sutki juz zdecydowanie w lepszym stanie.. Walczyc, czy nie? Jedyne o co sie boje, to ze jesli faktycznie on lapie za plytko (no bo moze jednak to tylko wrazenie).. to w pewnym momencie moze przestac

Re: Laktacja a przesypianie nocy

U mnie od 3mc są przesypiane noce, mały śpi ok 8-10h ciągiem i jakoś nie mam problemu z laktacja , w dzień je co 3h wieczorem co 2 , jedno karmienie jedna pierś, mamy 5mc.

Re: Rozkrecanie laktacji przed porodem..

sie boje, to to ze jesli bedzie nieprawodlowo przystawiony, to bedzie zle pobudzal laktacje i w przyszlosci moze byc problem. Ale moze to jednak jest dobra pozycja ?

pobudzanie laktacji w praktyce ;)

Świat nie przestaje mnie zadziwiać. 10 tysięcy kilometrów stąd, kobiety aby pobudzić laktację u krów dmuchają im... w odbyt. To nie żart. www.liveleak.com/view?i=b4f_1414037735

Re: Jak długo zanika laktacja?

A chcesz wrócić do karmienia? Laktacja do całkowitego zaniku to sporo czasu zajmuje. Moja koleżanka mówiła ze po roku było mleko. A tu ktoś pisze dwa lata...p jejku.

Re: Laktacja

U mnie przy pierwszym dziecku 9 lat temu mimo porodu natruralnego pokarm się nie pojawił w dużych ilościach. Nie brałam nic na wstrzymanie laktacji, bo nie było takiej potrzeby. Jeśli jesteś na 100% zdecydowana, że będziesz karmić mm to porozmawiaj z ginekologiem. Może dadzą Ci coś co ewentualnie

Re: Laktacja

wszystkie sily na trawieniu. Jesli nie chcesz karmic to potrzebujesz lekow na zachamowanie laktacji, inaczej bedziesz miala zastoje, a potem zapalenie piersi (bardzo bolesne).

Re: Laktacja

dziecka cos tam ciągnęło ale nic albo za duzo mu nie poleciało bo tylko zaczal pruc sie w nieboglosy i zabrały go do karmienia butelka!!! A moje pytanie stad ze ta co ponaciskala mi cycki stw ze jak nie chce karmic to musze pow o tym gin na obchodzie o zahamowanie laktacji - tylko jakiej k laktacji jak

Re: jak zwiększyć ustabilizowaną laktację

o krok do jakiegos zapalenia/zastoju piersi. Jesli chcesz sprobowac z laktatorem to sprobuj jeden raz, zobacz jaka bedzie roznica nasteonego dnia (bo roznicy nie poczujesz od razu). Ja moge polecic herbatki na laktacje Weleda w duzych ilosciach (www.ecco-verde.pl/weleda/ciaza-laktacja/herbatka-dla-matek-karmiacych-piersia).

Re: Rozkrecanie laktacji przed porodem..

Że co? Proszę Cię, kochana.... Laktacja się stabilizuje koło 12tygodnia :P Więc tyle sobie pośpijcie razem chociaż. Zamów sobie dostawkę do Waszego łóżka, taki co-sleeping jest lepszym wyjściem czasami niż bed sharing. A dostawka lepsza niż koszyczek, bo nie musisz wstawać na karmienie, tylko

Re: Laktacja

Z szałwią to bym w ogóle nie eksperymentowała bo ma działanie wygaszające laktację. Jest tyle innych czynników obniżających produkcję mleka jak stres czy nieregularne ściąganie albo nie do końca , że dodawanie jeszcze szałwi mija się z celem. Naprawdę łatwiej wygasić produkcję niż ja rozhulać... A

Re: Rozkrecanie laktacji przed porodem..

wlacznie, wiec spanie razem to mysle pierwszy miesiac az do unormowania laktacji, potem maluszek musi przyzwyczajac sie do spania w swoim koszyczku. Nie chce porzucac meza na dlugo, a w trojke sie nie wyspimy za nic...

Re: laktacja a wielkość piersi

Generalnie tak to wygląda. Dobre staniki uzależniają ;-) ale kosztują niemało, to fakt. Powinno się je wymieniać z każdą zmianą rozmiaru piersi, czyli właśnie tycie/ chudnięcie, zmiany w laktacji. Ale pewnie z rok powinny posłużyć. A jakiej firmy masz, tak z ciekawości? Kupiłaś karmnik, czy zwykły

Re: Rozkrecanie laktacji przed porodem..

Nie ma to zadnego sensu - tzn odciaganie przed porodem. Nic nie da jesli dziecko nie bedzie potrafilo ssac - moze na dodatek pogorszyc sprawe jesli laktacja sie pokreci za bardzo, noworodek na to nie bedzie przygotowany - jest przygotowany na niewielkie ilosci siary. Jaki sens mialoby magazynowanie

Re: Laktacja

na poczatku mleka jest malutko, bo dziecko malo potrzebuje- ma malutki brzuszek. pokarm po cesarce moze pojawic sie nawet dopiero w V dobie. KP to duza inwestycja na cale zycie w odpornosc dziecka, wiec poelam Ci walke o laktacje- potem nie bedziesz musiala gdzies isc z butelkami, woda w termosie

Re: Odzyskać laktację

czasem laktacja się rozwinęła super, nie musiałam dokarmiać mm. MM wprowadziłam dopiero jak miałam wracać do pracy, bo wiedziałam, że nie dam rady tyle razy ściągać. Ale i tak moje mleko było podawana w głównej mierze i starczyło do ponad roku. W drugim przypadku było trudniej, bo było starsze dziecko

Re: Laktator zaburzyl laktacje?

Nie, po prostu Ci się laktacja ustabilizowała. Jak mały chce ssać więcej, to mu daj ssać - kolejną pierś.

Re: Rozkrecanie laktacji przed porodem..

. Leczenie- 3 tygodnie na tabletkach flukonazolu(konska dawka). Porod- naturalny, bez znieczulenia, szybki, bardzo pozytywny, nieinstrumentalny. Kolezanka z drugiego watku dostala odpowiedz, ze NIE nie da sie rozkrecic laktacji przed i to odpowiedz od pani doradcy forumowej. Coz.. ja za tydzien zaczne

Re: Odzyskać laktację

Cześć, Herbatki, ani karmi (alkoholu jest tam śladowa ilość, poza tym do mleka przedostaje się go tyle, ile masz we krwi po jego wypiciu czyli praktycznie nic. Gorzej z chemiozą, która tam jest. Tego bym się bardziej obawiała. Na laktację dobrze wpływa jęczmień, który jest w piwie. Może wolisz

Re: Laktacja

musiałabym poinformować gin ze nie chce karmic piersią i o zahamowanie laktacji?? Mówimy tu o przypadku kiedy pokarmu jeszcze nie ma i niekoniecznie musi sie pojawić...

Re: Rozkrecanie laktacji przed porodem..

Co do odciągania jeszcze - wg mnie nie ma to zupełnie sensu. Bo laktacja rusza pełną parą gdy spełnione są dwa warunki: 1- jest ssanie 2- nie ma łożyska Te dwie rzeczy dają organizmowi sygnał, że czas zacząć robić mleko. Czyli ten czas to czas po porodzie. Teraz jedyne co uciągniesz - jeśli w

Re: jak zwiększyć ustabilizowaną laktację

Oj to roznie bylo zalezalo od tego ile mialam czasu i jak dlugo dawalam rade. Zwykle tak zeby nazbierac te 20ml a przy ustabilizowanej laktacji trzeba sie nameczyc nawet na te 20. Czasami wieczorami urzadzalam sobie sesje z laktatorem systemem 775533. Ale ja naleze do tych co nigdy nadmiaru mleka

Re: Odzyskać laktację

Laktator mam teraz elektryczny Baby Ono-fajnie pobudza piersi do pracy chociaż ręcznym ściągam więcej (o dziwo!). No i jest tak : laktacja utrzymana( ale pokarmu mam wciąż niewiele),Mała ma teraz wilczy apetyt i zjada po 100-150 ml co 3 godziny (ostatnią porcję ok 21 i śpi do 6 rano). Do piersi

Re: Rozkrecanie laktacji przed porodem..

Dzieki za link:) Mad die. Jestem lekarzem, wiedze o laktacji mam spora po doswiadczeniach z pierwszym dzieckiem, Bylam wtedy w kontakcie zarowno z doradczynia laktacyjna prywatna , jak i z pania z LLL. Ta druga faktycznie byla bardziej pomocna, ale zadnej sie nie udalo ogarnac , o co chodzi. Ja w

Re: Laktacja

bliskich bardzo Ci pomoże. Mi ciężko by było bez np. pomocy mojej mamy, która przynajmniej raz w tygodniu wpada do nas i np. zabiera małą na spacer. Zanim na dobre zaczęłam karmić córkę to stymulowałam się kilka razy dziennie laktatorem żeby pobudzić laktację - no i w 5 dniu przyszedł nawał. O jezu, jak

Re: Czy laktacja powróci ?

moze mu podajesz piers ZA CZESTO, gdy nie jest glodny? Zaufaj dziecku, nie panikuj z dokarmianiem. Niech maly ssie piers wedle wlasnego uznania, tak czesto i tak dlugo, jak chce, bez wmuszania, a za pare dni laktacja wroci do pozadanego poziomu. Dziecko nie da sie zaglodzic, spokojnie.

Re: Odzyskać laktację

3 tygodni nie było). Problem w tym że nie mogę pić Karmi codziennie-jednak trochę alkoholu tam jest. Codziennie piję herbatkę na laktację- Humana, ale jest coraz gorzej. Trochę ostatnio się denerwowałam- i myślę że to też swoje robi. Laktator - do tej pory ręczny(ściągałam 40ml-wiem to mało,ale i

Re: Rozkrecanie laktacji przed porodem..

porazka. Przez nie dziecko nie jest w stanie odpowiednio pobudzac laktacji. Jesli komus pomogly- super. Za nic w swiecie nie dam sie zmusic do uzycia takowego ponownie. Wrocilismy z synem do PL jak mial 3 mies. Wedzidelko bylo ok. Inne pokarmy szamal jak oszalaly. Yumemi, dzieki.. Dublin jest spory

Re: Laktacja

Jak masz tego mleka tyle, to może odciągaj i dawaj do banku mleka - w Polsce już coś takiego od paru lat funkcjonuje.

Re: Laktacja

Żebyś wiedziała jak bardzo męczące. Zafascynowałaś mnie tym tekstem, jest niesamowity ;) Nie wiedziałam, że aż na tyle sposobów można mleko wykorzystać, niesamowite :)

Re: laktacja

Dziękuję za odpowiedź. Każda fachowa wskazówka jest dla mnie ważna. Już sam fakt, że jest jeszcze nadzieja na karmienie piersią jest dla mnie b.ważny. Jaki kubeczek masz na myśli? Niekapek?

Re: Powrót do pracy i utrzymanie laktacji.

Nie musisz odciagac, wystarczy ze bedziesz karmic kiedy dziecko chce kiedy bedziesz w domu, w weekendy caly dzien, w tyg w godzinach kiedy bedziesz w domu. Laktacja sie do tego dostosuje. Z kubeczka moze pic wode. Inne mleko zbedne. -- -----------------------------------------

Re: laktacja

Najpierw pierś, potem dokarmienie. Mała łapie pierś tak: nbci.ca/index.php?option=com_content&view=article&id=75:when-latching&catid=5:information&Itemid=17 I ssie tak: nbci.ca/index.php?option=com_content&view=article&id=124:good-drinking&catid=6:video-clips&Itemid=13

Re: Laktacja

Ale zazdroszczę u mnie na odwrót było. Ale domyślam się że jest to męczące. Może spróbuj tą nadprodukcję zagospodarować. Tu masz jak: dziecisawazne.pl/100-i-wiecej-zastosowan-mleka-kobiecego/

Re: Laktacja

Dokładnie. Przy pierwszym dziecku po jakichś dwóch miesiącach pożegnałam się z tetrą i wkladkami laktacyjnymi, drugie karmię od sześciu miesięcy i nadal "moczę się", szczególnie nocą.

Re: laktacja

Nie, taki: http://www.the-parenting-magazine.com/wp-content/uploads/2009/07/free-virtual-worlds9.jpg http://www.hitched.co.uk/Chat/cfs-file.ashx/__key/CommunityServer.Discussions.Components.Files/36/5270.Copy-of-DSC02392.JPG Lub taka łyżeczka medeli: http://www.pedihealth.eu/static/media/images/fe/2

Re: laktacja

Położna środowiskowa mówiła, że prawidłowo ssie pierś. Nawet dziwiła się dlaczego, skoro piesi są puste. Przed jedzeniem nie chce ssać. Robię tak, jak napisała mi mad_die, podaje mniej mm a potem dostawiam do piersi ale zasypia przy niej. Czekam na kubeczek medeli, może ta forma karmienia w jakiś sp

Re: Laktacja

norma. 10 m-cm i ciagle fontanny,z drugiej piersi normalnie chyba przewidziano mnie na bliźniaki, Po prysznicu cieknie, bo woda stymuluje, wycieranie tez. To akurat sie uspokoilo. Szczerze mowiac wlasnie to mnie zaskoczylo w kp najbardziej i nie jest to moj ulubiony aspekt kp, ale jak czytam jak sie

Re: laktacja

Jakie porcje mm wypija maluszek ? Jakie są przyrosty ? Jesli teraz wszystko juz jest ok, to warto redukować porcję mieszanki na rzecz piersi i zaczynać karmienie od piersi, a potem dokarmiać. Na pewno też lepiej odstawić butelki, bo dziecko nie nauczy się prawidłowo ssać. Teraz pewnie mu się nie chc

Re: Laktacja

Poszukam je na necie :) Dzięki za polecenie ;) A jeśli karmisz od roku i ciągle tryskasz, to musisz mieć naprawdę dużo mleka, ale nie wiem, czy więcej niż ja, bo ja to mówię Wam, masakra po prostu. Zostałam hojnie obdarowana przez naturę ;) U mnie chyba na to samo się zanosi, co u Ciebie.

Re: Laktacja

Ja karmię od roku i nadal tryskam, choć zdecydowanie mniej jak w pierwszych miesiącach. Na noc polecam tetrę, a w dzień dobre wkładki, ja długo kupowałam Lasinoh i uważam, że nie ma lepszych wkładek. Dobre też Aventa i Baby Ono (wersja na noc). Ciesz się, że masz tyle mleczka :)

Re: Laktacja

E... ciężko to było na początku, kiedy trzeba było się przystosować do tego tak zmienionego ciała. Po 10 miesiącach to już się człowiek do wszystkiego przystosował - maluszek na Ciebie tyle razy już nasikał, ulał, wtarł marchewkę w twoją bluzkę i włosy, a mleko zalało wszystkiego podłogi, że po pros

Brak karmień nocnychroczniaka a zanik laktacji

nawet 5-6 razy w dzień. Do niedawna ssał też w nocy, krótko kilka razy. Od czasu jak wprowadziłam mu kolację zaczął przesypiać noce bez ssania piersi. Obawiam się, że przez to synek będzie miał za mało mleka, a moja laktacja wygaśnie. Co robić by ją podtrzymywać?

Re: laktacja

Zrobiłam tak jak mówiłaś, rozmawiałam dziś z innym doradcą laktacyjnym. Powiedziała mi, że nie ma już szans, ponieważ jest już za późno, że pierwsze dwa tygodnie są najistotniejsze za względu na poziom prolaktyny. A przecież w drugim tygodniu pobytu w szpitalu z dzieckiem skontaktowałam się z doradc

Re: laktacja

Po porodzie położna położyła mi dziecko na brzuch ale nie przystawiła do > piersi.Byłam w szoku, nie spodziewałam się, że urodzę wcześniej, więc z tego ws > zystkiego nie poprosiłam, aby przystawiła mi do piersi Rozumiem, że maluch długo nie leżał na Tobie, tylko został zabrany. Teraz możesz

Re: laktacja

Po porodzie m (maleństwo)leżało pod CEPAPem, miało wspomagane oddychanie. Przychodziłam do niego co trzy godziny i próbowałam ściągać pokarm. W sali, gdzie leżałam też próbowałam. Tak było 5 dni. 1.Potem, gdy pielęgniarki widziały, że nic nie leci mi z piersi dawały maleństwu mleczko dla wcześniaków

Re: Czy w ten sposób moze zaburzyć sie laktację?

noce i tak ma do dziś. Martwiłam się, konsultowałam z lekarzami, budziłam do karmienia, aż w końcu, po przekopaniu tego forum, odpuściłam. Zdrowe, donoszone dziecko, karmione na żądanie nie zagłodzi się. Jeżeli przyrosty są dobre to niech sobie ssie ile chce i śpi ile chce, a laktacja sie do niego

odstawienie od piersi a ustanie laktacji

dyskomfort i dolegliwości bólowe. Zdaje się, że jestem osobą o bujnej laktacji.... Czy macie jakieś spospby ograniczenia produkcji, poza szałwią i bromergonem? I pytanie nr 2 - czy ktoś brał bromergon na ustanie laktacji i ma pojęcie, jak szybko działa? Dziękuję "Nikt nie jest wolny od mówienia bredni

Laktator zaburzyl laktacje?

ml. Do tej pory Malemu wystarczala jedna piers, teraz musze podac obie, po tym sciagnieciu zrobily sie bardziej miekkie. Czy to mozliwe ze dwukrotne sciagniecie pokarmu zaburzylo laktacje?

pilne jak utrzymać laktację?

na nutramigen. Obiecują, że jak go zdiagnozuja to będę mogła wrócić do kp, ale i tak wyć mi się chce z rozpaczy, że nie mogę mu mojego mleka dać. I do rzeczy: jak utrzymać laktację? Jak często u jakim systemem ściągać pokarm? 77-55-33 ? I co ile żeby mleko było ale mi piersi nie eksplodował

zmniejszenie laktacji

wściekła, że podczas płaczu nalyka się powietrza i w zasadzie na jedno wychodzi. Zresztą to jest błędne koło bo odciagajac pokarm pobudzam jego produkcję, a już teraz przed każdym kamieniem odciagam po ok 70 ml. Czy ktoś miał podobny problem? Znacie jakieś domowe sposoby na zmniejszenie laktacji bez szkody

Re: laktacja

Ja po cc pokarm miałam dopiero od 5 doby:/ potem odciagałam max 60ml wiec rozumiem cie.teraz pytalam o to położna jest taki nowy preparat na laktacje z jęczmienia,popatrz tu prenatale.pl/produkty/femaltiker, lub piwo jęczmienne bezalkoholowe -- www.suwaczki.com/tickers/f2wltgf6p5zmop0x.png

Powrót do pracy i utrzymanie laktacji.

dzisiejszy, karmię synka 3-4 razy. Nie chcę rezygnować już teraz z tych przedpołudniowych sesji ale zastanawiam się czy później moje piersi tak bez problemu dostosują się do nowego"schematu". Czy uda się utrzymać laktację?? Dodam, iż od ponad 2 miesięcy synek ogarnia jedzenie metodą BLW. I co

Re: laktacja

Gratuluję szczęśliwych narodzin córeczki :)! Cieszę się, że udało się tak, jak Pani chciała. A wędzidełko należy po prostu podciąć - to sekunda, a goi się błyskawicznie. Inaczej kłopoty z prawidłowym przystawianiem znikną nieprędko, a może i wcale. Odciąganie pokarmu pobudza laktację, oczywiście

Mama w szpitalu bez dziecka. Jak utrzymac laktacje

? Na pewno kilka dni bez karmienia. Dam radę utrzymać laktacje? Jak to zrobić? Jak często odciągac i po ile ml? Na pewno min do wtorku szpital. Lekarze raczej oczywiście radzą dać sobie spokój. Maleństwo ma 4 miesiące. Teraz udało mi się już tylko 60 ml ściągnąć :(

Jak wznowić laktacje

Jak czesto i jak długo powinnam "odciagac" pokarm, aby przywrócić laktacje w nieuzywanej piersi? Był czas, ze moj dziec nie akceptował lewej piersi, wiec podawałam tylko prawa, az w koncu w tej drugiej pokarm po woli zaczał zanikac. Chciałabym wrócic do karmien z obu piersi, tylko nie

Re: zmniejszenie laktacji

Szałwia osłabia laktacje. No i nie odciągać bo od tego piersi wariuja. -- http://www.suwaczki.com/tickers/f2wlhdgexnr3rsv1.png

Re: zmniejszenie laktacji

No to pediatra zna się guzik na fizjologii laktacji, jak ich wielu, nic nowego :P U nas to wygląda tak, > że mała zaczyna ssać i w tym momencie zaczyna się produkcja mleka i zaczyna le > cieć szybko. Może Cięto pocieszy, ale u WSZYSTKICH tak wygląda laktacja w pierwszych miesiącach

Re: pilne jak utrzymać laktację?

Zamień butelkę i smoczka na kubek i będzie potem lepiej Wam wrócić na pierś. Ściągaj tyle ile możesz, jak się mały przyssie do piersi później, to laktacja się odbuduje. Kupy - o ile nie mają w sobie świeżej krwi i śluzu jak białko kurze - są ok, nawet te ciemnozielone. Ja bym wypisała się na

Re: Start laktacji z laktatorem. Da się?

Początek laktacji jest sterowany nie przez popyt ale hormonalnie. A zatem to nie jest tak, że będziesz musiała sama tę laktację rozkręcać "od zera", organizm pomoże :) życzę zdrówka maluszkowi i spokoju Tobie :) -- http://www.suwaczki.com/tickers/atdci09kpnpulmcv.png

Re: zmniejszenie laktacji

O matko i córko. To jak chcesz inaczej, żeby laktacja się unormowała? Szałwia nic nie pomoże, jeżeli dalej będziesz odciągać laktatorem, serio. To są dwa przeciwstawne sobie działania, będzie ZERO efektu. Laktacja działa tak, a nie inaczej. Chcesz, słuchaj się niedouczonego pediatry, chcesz, to daj

Czterolatki wiedza o laktacji

Moja prawie czteroletnia córka miesiąc temu została starszą siostrą i jest zachwycona, że tyyyle mleka jej teraz leci. A dzisiaj wieczorem taki dialog miał miejsce: Ja: I co, wszystko wypijesz? Ona: Nie, zostawię trochę dla Anielki. Żeby mi zrobiła mleczko. Ja: Słucham? Ona: No bo przecież jak ona p

Nie znalazłeś tego, czego szukasz? Zapytaj ekspertów

Zdjęcia - laktacja

Agora S.A. - wydawca portalu Gazeta.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną.

Regulamin