Sortowanie wyników: wg trafności wg daty

Macierzynstwo po 40 -ce

Prosze o kontakt mamy ktore urodziły po 40-ce. Wymienimy doswiadczenia,a moze sie zaprzyjaznimy.

Re: Macierzynstwo po 40 -ce

Mogę ze spokojnym sumieniem polecić mojego lekarza prowadzącego Prof. Kowalską-Koprek. To nie tylko moja opinia. Można jej zaufać. Przyjmuje w Salve. Serdecznie Cię pozdrawiam i mocno trzymam kciuki :-).

Re: Macierzynstwo po 40 -ce

Przeczytałam, trochę napisałam. Pozdrawiam na razie.Pisz na maila jeśli chcesz :-).Swoja droga dziwne, że póki co tylko 2 późne mamy, sama znam więcej.

Re: Macierzynstwo po 40 -ce

Witajcie dziewczyny. Ja mam 40 lat i co prawda nie jestem mamą (niestety) ale bardzo bym chciala nia zostac! Poronilam 4 razy w ciagu ostatnich 3 lat. Bylam juz u wielu lekarzy, zrobilam mase badan i niby wszystko ok. Moze mi poradzicie jakiegos dobrego lekarza ktory zajmuje sie takimi starszymi

Re: Chłopak???

Znam lepszą historię - rodzice ochoczo przyklasneli zwiazkowi 16latki z prawie 40latkiem. Tyle z tego potem wyniklo problemów - zawalona szkola, wczesne macierzynstwo, szybki slub, szybki rozwód - ze sadze, ze bardzo tego zalowali.

Re: do jakiego wieku zdecydowalybyscie sie na dzi

No bo metryka to nie wszystko. Niektorzy sa starzy od zawsze a inni maja zyciowej energii tyle ze jeszcze na macierzynstwo po 40 styknie.

Re: Do jakiego wieku rodzenie jest rozsądne?

Urodzilam w wieku 40 lat i 6 miesiecy moje jedyne dziecko Dziekuje mam sie dobrze. Uwazam ze macierzynstwo to rewelacja. Pewno ze wolalabym by sie urodzilo wczesniej ale... dziekuje bogu ze mam dziecko chocby pozno. Tu gdzie mieszkam w UK 40 lat i rodzenie to bardzo czeste. MOja kolezanka ma 42

Re: No i jeszcze

>A ktoś testował skuteczność mrożenia komórek dwudziestolatek i wszczepianie im 20 lat później? Częściej stosuje się póki co pobieranie komórek od dwudziestoletnich dawczyń na rzecz 40 letnich kandydatek na matki. I owszem, prawdopodobieństwo ciąży jest wtedy takie jak u dwudziestolatki

Re: Naprawdę stara pierwiastka.

macierzynstwo jest w wieku 40+ lat. Nigdzie tak nie napisalam. Napisalam wyraznie, ze biologicznie jest duzo wieksza szansa na zdrowe dziecko wczesniej. Nie jestem propagatorka "mody" na macierzynstwo ok 40 lub pozniej jako celowego planowania i dzialania w tym kierunku,u ludzi jacy maja stabilna

Re: dajmy na to, ze to 40 plus 6

Ale 40 tc to nie ciąża przenoszona jeszcze. A i tak masz widełki do 42 tc. Więc jakbyś urodziła w 40+6 to nie jest to jeszcze ciąża przenoszona. Ciąża przenoszona to ok.42 tc. www.edziecko.pl/ciaza_i_porod/1,79331,11783855,Ciaza_przenoszona___gdy_porod_sie_opoznia.html pl.wikipedia.org/wiki/Ci%C4

Re: Naprawdę stara pierwiastka.

beda niezle ustawione i raczej one w wieku 70-80 lat nie beda im dzieci wycbowywac. Tak wiec owszem zycie tych osob dobrze ustawionych jest inne a pozne macierzynstwo to czesto konsekwencja robienia kariery. > Poza tym kobieta w wieku 40 lat rownie dobrze sobie moze radzic jak 30 latka w >

Re: do jakiego wieku zdecydowalybyscie sie na dzi

Urodzilam swoje ostatnie majac lat 40.Niedługo bedzie obchodzic roczek.Jestem megaszczesliwa majac niemowle w domu.Codziennie cieszy mnie fakt,ze sie zdecydowalam na dziecko. Radosny, rozesmiany ,pachnący,słodki pączuś.Tylko przytulac i kochać.Smakuję to pozne macierzynstwo wszystkimi zmysłami

Kolo 40-tki nie jest za pozno

zakochałam się w synu w mgn > ieniu oka, poprzestałam tylko na nim jednym. > W tym roku kończę tę czterdziestkę:-) Kolo 40-tki nie jest za pozno - przeciwnie, pozne macierzynstwo ma duza ilosc plusow.

Starsze wiekiem mamy...sa jakies?

sie z mysla, ze moj syn bedzie jedynakiem, ale ...jakos wszedzie widze kobiety z brzuszkami, no i tak chcialabym jeszcze raz... Tylko, ze zblizam sie do 40, mam pewne schorzenia i strach mnie pozera. Czy sa tutaj mamy, ktore mimo "sedziwego" wieku zdecydowaly sie na macierzynstwo? Czy to

Re: plusy wiekowe

ciąża po czterdziestce jest obarczona znacznie większym ryzykiem powikłań niż te wcześniejsze. www.poradnikzdrowie.pl/ciaza-i-macierzynstwo/ciaza/ciaza-po-40-zalety-i-wady-poznego-macierzynstwa_38788.html -- Cytuj, komu i na co odpowiadasz. I rzekł Pan: "jakby pytali o mnie ateiści to

Re: O pierdułach -- Odc. 271 :-)))

No to mam temat na nowy watek pierdulowy, bo mi to dzisiaj po glowie chodzi. W ostatnim numerze Spiegla jest artykul o samotnych matkach. O samotnych z wyboru. Tego wyboru dokonuja przed zaplodnieniem. Decyduja sie na to kobiety okolo 40-tki, inteligentne, posiadajace dobra pozycje zawodowa

Re: NDiNZ- Dorota Pomykała

Teoretycznie moglyby, ale ... maja wizerunek niespojny z wiekiem ;-))) A tu miala byc kobieta dojrzala, ktorej ostatni dzwonek na macierzynstwo zabrzmial jakis czas temu. Zatrudnienie wspomnianych pan mam wrazenie, ze nie wybroniloby sie na ekranie, ale moze sie myle. Swoja droga ciekawe cuda

Re: wyjazd do Niemiec- pytania, wady, zalety

mozliwe jezdzimy do meza i musze powiedziec ze nudzic to sie tam nie mozna...ludie zyczliwi usmiechnieci,sasiedzi sie pytaja kiedy sie wprowadzamy.Tylko tam chyba pozniej kobiety decyduja sie na macierzynstwo bo duzo takich 40 z wozeczkami widac

Re: Czy mozna miec czas na inne aktywnosci?

> Dla przykładu, mam 40 m2: I ty sie wypowiadasz o sprzataniu mieszkania? Buhahaha! A ile masz dzieci i w jakim wieku? Zawsze mnie smiesza takie przechwalki: "Ogarniam mieszkanie w godzine" (ma 40m2) "Ogarniam mieszkanie w pol godziny" (nie ma dzieci) "Codziennie rano

Re: STYCZEŃ 2014 - testowanie

dziewczyny jestescie jeszcze bardzo mlode. Co ja mam powiedziec: babcia prawie 37 letnia:) ja naprawde znam pare mam z otoczenia mojej corki, ktore dzieci rodzily w wieku 40 lat. Ja wiem, ze to zadne pocieszenie i moim zdaniem to jest pozno jak na pierwsze dziecko, ale 30 to wspanialy wiek na

Re: Wiek na posiadanie dzieci:)

/dzieciach, mysle ze to sa bardzo indywidualne wybory i mysle tez, ze wiekszosc mlodych kobiet z pokolenia corki Jana Krana czy mojej (rocznik '84) doskonale sobie zdaje sprawe z zyskow i strat na jakie sie decyduja odkladajac macierzynstwo na pozniej. To jest moze ta roznica w podejsciu do potencjalnych klopotow w

Pozne macierzynstwo - do kiedy? Ale sensownie..

Do kiedy, wg Was? Nie mam na mysli in-vitro po 50-ce, ale sensowne (jeszcze) pozne macierzynstwo. Biorac tez aspekt wychowania dziecka, nie tylko ryzyko podczas ciazy. Gdzie jest wg Was gorna granica? Moze zaczne od siebie... Obstawiam na 35-37 lat. Aby przed 40-ka urodzic i odchowac z etapu

Re: relacje z mezem

bo w tym cały jest ambaras, zeby dwoje chciało na raz :) xsenia, mysle, ze masz rosadnego meza, instynkt macierzynski czasami robi kobiecie wode z mozgu, a potem jest płacz i zgrzytanie zebami, niestety 40tka, to dla wiekszosci kobiet trudny okres, a czesto cioze w tym okresie sa proba odmlodzenia

Re: Do jakiego wieku rodzenie jest rozsądne?

widzi ze tak strasznie nie jest. Jak sie ma 40 i nie ma sie zadnego - no to kazdy mysle kurcze jak nie teraz to kiedy? Moja przyjaciolka urodzila pierwsze dziecko jako 19latka. Rzucila studia. Rozwiodla sie (dziecko z ojcem) skonczyla studia. Poznala goscia - teraz maja dwojke - roczniaka i trzylatka

Re: u mnie

kag73 napisała: > W wieku 40 stu to juz spoko:) Bo wtedy juz pozamiatane, no chyba, ze ktos jedna > k chce jeszcze na szybko(ostatni dzwonek) zostac mama:) Nie zrozumialas pytania Kag :) Albo zrozumialas. Zycie kobiety warte jest tylko do urodzenia dziecka, a potem zycie sie konczy

Re: Nie kończąca się samotność... i co dalej?

... jakis tranzyt niby nie sprzyja to hamowanie swojego zycia > Twoim zdaniem to jest właściwy moment na pakowanie się w samotne macierzyństwo > bo dziewczyna ma 36 lat? Prawda, niech poczeka do 50tki na ksiecia z bajki i wtedy rodzi sie dziecko milosci. Samotne macierzynstwo to najwieksza hanba

Re: późno rodzące dziecko - co u nich za15, 20, 3

gryzelda71 napisała: Późne macierzyństwo czasem oznacza ciąże z byle kim,bo to ostatni dzwonek.Takie > scenariusze też są znane. A wczesne macierzynstwo to niby z najlepszym kandydatem na swiecie? Popatrz na statystyki rozwodow.. Poza tym co was obchodza matki po 40, 50, 60? skladacie sie

Re: juz wiem ,juz wiem

i zajdziesz w ciążę. Zadziala wtedy zasada pogladów obrotowych. Dopiero beda achy i ochy, jakie to jest macierzynstwo dojrzałe i jakiego to dotknelas absolutu zycia. > 40 z brzuchem, 40 w pieluchach. a może ktos lubi te pieluchy? Własnie wyrosłam z jednych pieluch, a jestem w mlodszych

Re: Dziewczynka z zespołem Downa

A co z kobietami, ktora majac 40 lat chca miec dziecko? Bo np staraja sie od lat i ciagle maja nadzieje? Albo wlasnie teraz maja ku temu warunki? Maja nie próbowac i pozbawic sie szansy na macierzynstwo? Czy jednak zaryzykowac, skorzystac z dobrodziejstwa medycyny i po badaniach podjac decyzje

Re: Jak pomóc w spełnieniu marzenia? - podpowiedz

(po chlopcach) czy mamy (roz. 40 albo L) ale musze wiedziec ze ktos rzeczywiscie jest w potrzebie i potrafi to udokumentowac, a nie korzysta z dobroci/naiwnosci inych. Zreszta najbardziej szkoda dzieci bo one nigdy nie sa winne ze dorosli nie potrafia ich utrzymac. Pomijam sytuacje losowe, ciezkie

Re: późne macierzyństwo

I jakos nie czuje sie wokol 40letnich mam tej atmosfery, ze to pozne macierzynstwo. To ja ze swoimi dziecmi przed 30 urodzonymi jestem wyjatkiem i to dosc rzadkim.

Re: Codzienność z 6latkiem - napiszcie, jak jest

bingo, tego bylam pewna! :) OT a podobno dzieci odmladzaja hehehehe zawsze mnie smiesza teksty pt: pozne macierzynstwo odmladza jesli brak snu, uwiazanie przy osesku, niemowlaku czy nawet przedszkolaku ma odmladzac , to co postarza zatem? bo wszystkie znane mi bezdzietne cca 40 latki trzymaja sie

Re: Duża róznica wieku między dziecmi...

Roznica pomiedzy najstarszym a najmlodszym dzieckiem 16 lat, w srodku srednie. Same plusy. Minusem jedynie to, ze aktywne odpowiedzialne macierzynstwo rozciagniete na 40 lat. Najstarsze idzie na studia, najmlodsze do przedszkola. Wszyscy maja ze soba swietny kontakt, roznica wieku juz teraz bez

Re: późno rodzące dziecko - co u nich za15, 20, 3

Jak świat światem kobiety rodziły dzieci w tym wieku (nie pierwsze, a te końcowe). to żadna nowość. a z dogadywaniem się różnie bywa również u młodych rodziców. to że mają 40 lat i 20 -letniego syna nie gwarantuje żadnego sukcesu, powiedziałabym nawet, ze mnie byłoby ciężej. moja babcia nalepiej

Re: Wolałabym, żeby moje dziecko wpadło...

murwa.kac napisała: > owszem, macierzynstwo to ciezka praca, ale bez przesady, ze harowa az taka. No właśnie, i dokładnie tak samo jest z macierzyństwem jak jesteś młodsza, bez przesady, że harówa aż taka. A ty właśnie tak to przedstawiasz, jakby wcześniej harówą było a później już nie. Więc

Re: Planowanie ciazy po 40

Ja ci bardzo gratuluje ale fakt ze tobie sie udalo nie znaczy ze zajscie w ciazy po 40 to takie hop-siup dla kazdego. Twoja ciaza nie stanowi dowodu na to ze zegar biologiczny nie istnieje wiec inni nie musza go brac pod uwage przy planowaniu rodziny. Mieszkam w kraju gdzie pozne macierzynstwo

Re: zdrowe dziecko po 35r.z-statystyka a życie?

mieszkam w kraju, w ktorym macierzynstwo przed30tka najczesciej "przytrafia sie " jakims tam nizinom spolecznym. w mojej pracy, wszystkie matki ( lacznie bedzie ich z 70-80) urodzily po 30tce, najczesciej bylo to 33-37. wczoraj sie dowiedzialam, ze kumpela wpadla (!), ma 39lat, w styczniu

Re: Szalone 40 -tki, jestescie tutaj? ;)

rzeczywistosc jest brutalna. Biologii sie nie oszuka, mozemy z zewnatrz byc mlode ale nasze komorki jajowe nie sa juz tak fantastyczne genetycznie - zadna kuracja tego nie da poprawi. Ale nie rezygnuje, choc szanse mowia ze sa ok 15% na macierzynstwo w wieku 40 lat z wlasnych komorek jajowych. Pozdrawiam

Re: Kram z robótkami 2/2004

Mam ten Kram z robotkami gdyz wyszywalam z niego Macierzynstwo Wyspianskiego.Jak chcesz mooge Ci wyslac przyslij mi adres na moj meil Dziunia40@poczta.onet.pl

Re: Wolałabym, żeby moje dziecko wpadło...

już nie czasy, że 40 latki mogły jedynie siedzieć w domu, świat stoi otworem ' Jak sie ma dzieci to kiedys ze spontanu zrezygnowac trzeba i kiedys te pieniadze na dzieci wydac. Kobieta kolo 30 , ktora juz troche samodzielnego zycia poznala chetniej z tego spontanu zrezygnuje i to nie jest dla niej

Re: pomocy bo może będę musiała dokonać aborcji :

A dlaczego tak atakujecie niome? Ma racje kobieta, zna zycie, ot wszystko. Lepiej idealizowac axelinie macierzynstwo a potem sluchac ze ma depresje bo nie tak to sobie wyobrazala? Dziecko totalnie zmienia zycie i naiwnoscia jest sadzic ze mozna zyc dokladnie tak jak wczesniej, zwlaszcza bez

Re: za chwile skoncze 30 lat i dostaje szalu...

powiedz to tysiacom Amerykanek i Australijek ktore ciaze odkladaja wlasnie na okres +/- 40stka. korzystaja z badan prenatalnych, prowadza zdrowy tryb zycia, sa w pelni gotowe (mentalnie i finansowo) na dziecko. naprawde warto czasem wychylic czubek nosa nieco dalej niz Polska, gdzie lekarze trabia

Re: Telewizja śmiadaniowa:)

- na kanapie corka braunek, orina - jest gosciem, bo jej mama urodzila ja w okolicach 40 stki (a temate rozmowy jest pozne macierzynstwo).ale orina bardzo ladna.

Re: Drugie albo trzecie dziecko w wieku 41 lat???

. Macierzynstwo w wieku lat 40 -stu jest wspaniałe i zadne głosy przeciw tego nie zmienią. Co do upływu czasu,utraty kondycji.Serio nie znacie mlodych ludzi,rodziców- zapuszczonych, malo aktywnych?Albo po prostu chorych? Gdyby dzieci mogli miec tylko zdrowi i wysportowani, to załapałoby sie na ten przywilej moze

Re: tak dluzej byc nie moze

zdecydowalam sie na faceta w tym wieku to nie bardzo rozumiem, mam juz prawie 40 lat wiec logiczne, ze przewaznie znajduje sie partnera w podobnym wieku. nie wiem czy lepszy bylby tu student czy emeryt. dziecko tak samo - mimo ze nieplanowane to bardzo sie ciesze, ze je mam bo swiadomie chyba nigdy nie

Re: późne macierzyństwo

wychowywanie trzylatka to wciaz macierzynstwo, objete pakietem urlopu macierzynsko-wychowawczego, pozatym ostatnia miesiaczke poprzedza dluzszy okres nieregularnego miesiaczkowania, nie mowiac juz o hustawkach nastrojow! ;-)) menopauza medyczna poprzedzona jest menopauza kondycyjno

Re: dziwne dla ciebie

niezbyt ciekawa czy ludzie sa chamami to wychodze. Przestan tak juz mnie analizowac, bo ja nie zyje w identycznej kulturze co ty tylko nieco innej. W UK jestem zupelnie przecietnym przypadkiem 40 letniej matki a jest to czeste jak prawdziwki po deszczu tu i nic nadzwyczajnego... Dla tubylcow tego typu

Re: dziwne dla ciebie

wiesz, ja pisze okazjonalnie i mam duzy dystans do netu, wiec o wkreceniu mowy nie ma. Moze i jestes fajna, wyluzowana osoba, nie mam ochoty ani mozliwosci tego sprawdzac... ale to co wypisujesz jest dziwne i tyle. Moze sie zapedzilas w argumentacji. I nigdzie nie twierdze, ze macierzynstwo jest

Re: Późne macierzyństwo - wady i zalety

a rodzenie dzieci w wieku 20 lat bez mozliwosci pracy zarobkowej to nie jest brak wyobrazni, a po zatym nie kazdy chce sie pchac w pieluchy zaraz po 20 przynajmniej mnie do nich nie ciaglo, wolalam zyc swoim zyciem, do macierzynstwa dojrzalam po 30 i bylo to siwadome macierzynstwo, fakt druga ciaza

Re: wrózby, wierzyc???????

Dzieki dziweczyny za odpowiedzi.Bylam ciekawa opini... co do ostatniej wypowiedzi- swiadome macierzynstwo hm... jakiekolwiek zabezpieczenie nie daje 100% pewnosci, znam wiele przypadkow zarzekania sie nie chce juz dzieci...... a tu bam jest dzidziuś, i to przewarznie kobitki ok 40. Tak moze to

Re: Re gabrysia

lilka69 napisała: > no wlasnie- lipcowej?;-) no i ????????? zwazywszy na mode na pozne macierzynstwo mam jeszcze jakies 40 lat na rozmnazanie,,,,;-))))))))))

Re: najlepszy BIOLogicznie czas na ciążę

nie pomoze. Z tego co wiem to oficjalnie przyjeta granica kiedy macierzynstwo zaczyna byc ryzykowne to 35lat. To prawda ze kolo 40 jest ryzykowniej ale tez medycyna wychodzi naprzeciw, ja przynajmniej widze same pozytywne przyklady w otoczeniu a ze w moim otoczeniu rodza tylko kobiety miedzy 30-40

Re: przykład Kutuzowa -skoro nawiązujecie

kag73 napisała: > Dlatego sie dziwie skad takie recepty na zycie. W Polsce w sumie dosc dlugo nie > bylam, moze cos przegapilam, ale nie mam wrazenia, ze wiekszosc 40 letnich Pol > akow to kasiasci ludzie sukcesu znani na caly kraj. Moge sie mylic. Nie myslisz sie Kag, takich kasiastych

Re: Świadome macierzyństwo około czterdziestki

Osobiscie nie, po 40 chce juz miec sprawy pieluchowe za soba. Natomiast obserwujac 40 letnie matki czesciej widze w nich duzo spokoju, takie oddania macierzynstwu, ktorego brakuje czasem mlodym matkom, ktore maja jeszcze duzo pretensji od zycia. 40 letnia kobieta jest z reguly calkowicie

Re: Inzynier to tylko praktyk...

bene_gesserit napisała: > Samotne macierzynstwo albo macierzynstwo w tzw tradycyjnym zwiazku, > jakich wciaz jest zbyt wiele. No i wreszcie zrozumialas. Nic z kobiecego wyzwolenia (w wersji feministycznej) nie wynika. Rodzi sie tylko frustracja w zaistnialym paradoksie. Kobiety chca miec

Re: Czy tęsknicie do swoich dzieci?...

, to na panstwo bi nie mozesz liczyc, twierdzenie ze nie tesknisz za swoim dzieckiem a za razem w doopie manie uczuc dziecka - wszystko to mnie utwierdza w przekonaniu ze jestes chodzacym koszmarnym trollem. Rodzicow wrobilas w ponowne macierzynstwo, jakby nie mili prawa do swojego wlasnego zycia

Re: Nie kończąca się samotność... i co dalej?

przypadku dzikiej plazy a nie zwiazkow malzenskich. Dobry zwiazek to tez sztuka komprom > isu ale trudno tego wymagac od osoby z ktora sie bylo dwa razy w kinie, trzy ra > zy na kawie i raz na spacerze. Nie rozumiem? Oczekiwanie ze 40 letni facet jaki nigdy nie chcial dzieciakow nagle pojdzie na

Re: późno rodzące dziecko - co u nich za15, 20, 3

bede go juz karmic piersia:)))) Moj ojciec mial 43 lata jak ja sie urodzilam- i co z tego? Nie ucierpialam na tym a cale dziecinstwo nawet nie wpadlam na to ze jest starszy bo dla dziecka rodzice w ogole sa starzy czy 25 letni czy 50 letni... Macierzynstwo powyzej 35 r z to rzecz niesamowita dla

Re: Wielokrotna ciaza zapobiega w 100%

Po co ta sciema? Bo wyjatki zawsze potwierdzaja prawde. A prawda jest taka: 1) Olbrzymia wiekszosc przypadkow endometriozy wystepuje w wieku 25 - 40 lat. 2) Opoznianie ciazy ma olbrzymi wplyw na powstanie endometriozy 3) Wczesna wielokrotna ciaza zapobiega endometriozie. Endometrioza jest prawie

Re: Mam koleżankę z "studenckim dzieckiem"

hanka_n napisała: > > poza tym trzeba pamiętać, że przy takim maluchu jest trochę fizycznej pracy - w > spółczuję tym czterdzieskom... zadna nie narzeka. poza tym nie sa w tym same przeciez, maja partnerow, mezow do pomocy wiec bez przesady. jedna - wlasnie ta po 40 stwierdzila

Re: 39 lat i jestem w I ciąży ------ same nerwy t

gratuluje serdecznie, dolaczam sie do wszystkich komentarzy - z cala pewnoscia dasz rade, bo macierzynstwo daje ogronma sile, strachy, ktore dopadaj Cie obecenie sa jak najbardziej naturalne, wynikaja tez z odpowiedzialnosci i nie mamy wplywu na to, ze nas ogarniaja, wiek nie ma znaczenia - ja

Re: Szalone 40 -tki, jestescie tutaj? ;)

> Biologii sie nie oszuka, mozemy z zewnatrz byc mlode ale nasze komorki jajowe n > ie sa juz tak fantastyczne genetycznie - zadna kuracja tego nie da poprawi. > Ale nie rezygnuje, choc szanse mowia ze sa ok 15% na macierzynstwo w wieku 40 l > at z wlasnych komorek jajowych. to bedzie

Re: bede wredna tesciowa

sisley40 napisała: > choc moj syn ma dopiero 19 lat, to mam zamiar z premedytacja byc wreda tesciowa nie, Premedytacja tez wymaga wylysilku. nie, ze taka zaborcza jestem i zazdrosna. nic z tych rzeczy. po prostu tak cz > uje, ze nie mam najmniejszej ochoty byc nawet wystarczajaco mila

Re: karmiaca przenajswietsza panienka

zyta2003 napisała: > Macierzynstwo, to nie odkrycie XXI wieku, zachowajcie mamy troche umiaru w dum > ie z macierzynstwa. Mniej pogardy dla tych co nie lubia takiego widoku, a moz > e nawet nie maja dziecka w wieku lat 40-tu. dokładnie, też pomyślałam, że to była wyjątkowo wredna

Re: Slodko-gorzko

moze na nas czas Konstancja? Niedlugo koncze 40 i chyba juz szans wielkich nie ma. Z jednej strony zaluje, ale z drugiej nigdy nie mialam parcia na macierzynstwo. Za to moja siostra wykazala sie, ma 3 dzieci i jest szczesliwa z tym;-) Co do Mlodego Liz to mysle, ze jak maz nie zareaguje teraz i

Re: Tia.........

No i pudło- moje 10-cio miesięczne dziecko w nocy budzi się co godzinę, przez p > ierwsze dwa miesiące KP jadł co 40 minut- właściwie to wisiał na cycu cały czas " - chwalisz sie, czy zalisz ...? Oj, jak ty biedna sie musialas poswiecac, a ja taka paskudna i nie doceniam tego, no, no ,no

Re: Kariera a opieka na dzieckiem.

Jezeli kobieta wraca do pracy na caly etat, to rachunek jest prosty. 40 godzin pracy, czyli 8 godzin dziennie. Jezeli jest to Londyn, to dodaj do tego jeszcze ok. godziny dojazdow do pracy w jedna strone. W sumie 10 godzin dziennie. Pomijajac juz nawet wzgledy finansowe, chociaz w ogromnej

Re: Ciąża po 40 a aborcja

ciąża skończy,nie daj się złamac,że sobie nie poradzisz.Wychowałaś już jedno dziecko i nie zwariowałaś;)Teraz jesteś o dobrych kilka lat mądrzejsza. Znalazłam Ci taki artykuł,może coś wyjaśni falvitmama.pl/Falvit-mama/Chce-zostac-mama/Pozne-macierzynstwo/Ciaza-po-40-tce-czy-tez-jest-bezpieczna trzymaj

Re: Nie kończąca się samotność... i co dalej?

sie zdarza w filmach, w prawdziwym zyciu raczej nie. > Nie rozumiem? Oczekiwanie ze 40 letni facet jaki nigdy nie chcial dzieciakow na > gle pojdzie na kompromis bo ... sie zakochal? W tym wieku facet sie tak slepo n > ie zakochuje i ludzie maja nawyki. Oczywiscie, ale nie ma co naciskac

Re: Nie kończąca się samotność... i co dalej?

wystepuja nawet wsrod nastolatek. Najwieksze powodzenie maja kobiety nieco niedostepne, ktore nie szukaja partnerow. > Z calym szacunkiem dla ciebie ale sie nie zgodze. Nie mowimy o strachliwych ml > odzieniaszkach, 20 latkach jacy sie nie chca pakowac w dzieciaki jeszcze, ale > o okolo 40

Re: mamy jedynaków i jedynaczek

Jonek jest jedynakiem i pewnie tak zostanie, chociaz nigdy nie chcialam miec tylko jednego dziecka. Ale w sumie nigdy nie mow nigdy, do menopauzy jeszcze mam troche czasu, a pozne macierzynstwo po 40-tce to tutaj calkiem normalne, wiec tym bardziej nie ma przeszkod poza wlasnym strachem. W Mlodego

Re: Jak powiedzieć że się zakochałem?

do esta69,a kto powiedzial,ze ludzie,ktorzy nie potrafia ulozyc sobie zycia bo brak im inteligencji emocjonalnej i ulegaja zlej dla siebie presji nie zasluguja na uczucie? To raz. U mnie wszystko jest jasne do 40 stki-kochanek od 40 stki-macierzynstwo. I reszta mnie nie obchodzi. Zastrzegam ,ze

Re: Druga ciąza po ciąży wcześniaczej

siedziec do samego konca, swojemu tak mowilam i wyszedl 4dni przed terminem heheh :D Niedlugo przerosnie mojego starszaka ma juz 3 mc wazy 7300g i ma 68 cm ciuszki na 74. A moj starszy 2,3 mc 9.5kg i 83 cm takze to dwie rozne ciaze byly i dwoje roznych dzieci a takze zupelnie inne macierzynstwo zycze

Re: Późne macierzyństwo - wady i zalety

Pozne macierzynstwo to wg mnie skrajna nieodpowiedzialnosc, zgadzam sie z tym wszystkim co napisala zalozycielka watku. Naprawde nic milego miec w wieku 20 lat rodzicow w wieku dziadkow i bez przerwy martwic sie o stan zdrowia, czy sobie poradza, czy poradzi sobie jedno z nich, gdy drugiego

Fakty a konieczność edukacji?

przedstawić to w odwrotnych barwach. Jak wytłumaczyć zatem fakty: www.ekonomiaszczescia.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=57:paradoks-rodzicielstwa-&catid=40:relacje&Itemid=60 "To szokujące, ale aż 70% par twierdzi, że po urodzeniu dziecka czerpie mniej radości z życia." www

Solidarnosc jajnikow to bajka :-(

starosc, szczegolnie jesli chce sie miec kolejne dziecko. Nawet obecnie jest w modzie macierzynstwo po 40-tce. Wiec byc moze i te twoje pracownice cie zaskocza ciaza. Czego ci serdecznie zycze. (Wiem, jestem zlosliwa, ale nie moglam sie powstrzymac...) :-)

fabiankaa

Nie pisz glupot, ze na cos jest za pozno. Ja mam 44 lata i jesem w ciazy. Kosztowalo mnie to tylko kilka miesiecy "pracy". Moje pierwsze dziecko urodzilam majac 40 lat (udalo sie za drugim razem). Nigdy wczesniej nie staralam sie o dziecko czego troche zaluje, bo bycie w ciazy i

Re: on nie chce dziecka.....

wstyd jak cholera. takze ja bym nie czekala,34 lata to sie robi poznawo,a facet glupi ,skoro ma 40 lat i czeka,to niech jeszcze poczeka i fundnie se dzieciaka na okragla 50tke a potem moze dozyje do matury potomka. w ogole pozne macierzynstwo to dla mnie cholerny egoizm. pozne czyli powiedzmy takie kolo

Re: KTO MA RACJE?

Jezeli naprawde zalezy Tobie na tej kobiecie to powinienes dac Wam obojgu szanse. Skoro ona do tej pory nie zdecydowala sie na macierzynstwo to sa male szanse ze w wieku 40stu lat bedzie chciala dziecko. Dlaczego z gory przekreslasz wasz zwiazek, przeciez sam mowisz ze jest fantastyczna

Re: karmiaca przenajswietsza panienka

elegancki i sprany biustonosz (no, chyba ze macie 10 tych specjalnych biustonoszy) podtykajac sutek , potem cos nie tak, przekladacie do drugiej piersi, ... itd. Brrr.. jak sie czuja goscie? Macierzynstwo, to nie odkrycie XXI wieku, zachowajcie mamy troche umiaru w dumie z macierzynstwa. Mniej

Re: Nie bede miec drugiego dziecka!

Ja jestem mama 13 rok.Ani umeczona, ani poszarzala, ani pomarszczona.Mam w sobie radosc zycia, energie, optymizm.Kocham swoja córke i uwazam ze macierzynstwo daje mi w zyciu ogromna porcje radosci.To ta jasniejsza jego czesc.Nic mi z najlepszych moich lat nie odebrało, wrecz przeciwnie. Uwazam, ze

Re: A propos dyskusji o otyłości

inaczej. Natmiast jesli chodzi o nadwage, jest spora czesc facetow dla ktorych walki tluszczu sa obrzydliwe, nawet jesli sami ledwo buty zawiazuja przez wlasny brzuch. Jeszcze w ubraniu to kobieta z lekka nadwaga ujdzie (powiedzmy przy nieduzym wzroscie rozm, 38, 40), szczegolnie jak ma talie i ladny

Re: Drugie dziecko po 40

na swiecie, tyle opini. Ktoremu zaufac? i wiekszosc kobiet w pozno decydujacych sie na ciaze p > zechodzi standardowo wiecej badan wlasnie ze wzgledu na wieksze ryzyko wad i po > wiklan ciazowych. Ale o czym konkretnie piszesz? O tym jednym badaniu ktore ma sie z urzedu za darmo po 40? Czy

Re: Drugie dziecko po 40

. Ciaza nie odmaldza, ale pozne macierzynstwo owszem: badac swiadomym, ze dziecko bedzie nas jeszcze dosc dlugo potrzebowac, zaden 40-letni rodzic nie zacznie myslec o czekaniu na smierc po przekroczeniu 50-tki. Decydujac sie na pozne macierzynstwo trzeba sie liczyc z kilkoma rzeczami: decyzna musi byc

Re: 39-letnie mamusie kilkumiesieczniakow

Witam wszystkie mamusie,wyglada ze to ja jestem najstarsza.03.03.07skonczylam 40lat.Moja Sara 04.03.07 rowny roczek.Chetnie porozmawiam z wami,zwlaszcza ze tu nikt tak mysle-nie skrytykuje mnie za pozne macierzynstwo.

Do six_a

Akurat kolejne dziecko po 40-tce nie planuje "na zlosc" mamie, z ktora mam jeszcze jako taki kontakt, mimo tego, ze jest trudna:-) Planuje to dziecko, bo widze w Niemczech w moim srodowisko duzo kobiet 42-45-letnich, ktore rodza dzieci i mi sie to podoba: jest to inne macierzynstwo, wg

Re: lola

Nie ma podstaw, zeb > y > podwazac jej macierzynstwo, poza stereotypem, ze matka siedmiorga dzieci musi > miec tluste wlosy, rozciagniety podkoszulek i 40 kg nadwagi. Ten stereotyp ma bardzo mocne fundamenty i kilka wyjatkow nie jest w stanie go obalic. Domniemanej mamie 7 serdecznie

Re: Ciaza - tragedia

z moim mezem ale absolutnie nie jestem gotowa na kolejne dziecko.Z wielu powodow dlatego ,ze jestesmy juz w pewnym okreslonym wieku kiedy dziecko nie byloby wskazane ja mama 40 lat moj maz 50 .Dziecko byloby kolejnym w naszej rodzinie ( czwartym ) i nie mam ochoty w tym wieku na kolejne

Re: Ankieta - późne macierzyństwo, pomóżcie! :)

Wypełniłam, ale ankieta ma sporo wad. Podstawowa to pytania o "problemy związanych z "późnym" macierzyństwem" albo "późną ciążą" . Ja nie miałam takich problemów bo moje ciąża i macierzynstwo ani przeze mnie, anie przez lekarzy, ani przez partnera, nie były oceniane

Re: Późne macierzyństwo jest OK.

Wiele kobiet marzy o dzieciach przed ich urodzeniem. Szczegolnie dotyczy to tych kobiet, ktore przyjscie na swiat dziecka planowaly.Dziecko trzeba miec jak najwczesniej, piszesz. Teoretycznie moze to nastapic w 11-13 roku zycia. Ciekawa ta twoja teoria.Pozne macierzynstwo nie oznacza

Re: Macierzynstwo wczesne czy pozne, tendencje

Pozne macierzynstow to nie problem,wady ,choroby,ale chodzi o to ze rodzac dzieci np. 40-46 lat to jak dziecko ma 20 matka ma 60-66 lat.W wieku 30 lat masz matke 70-76. I tu jest moim zdaniem problem,bo wyglada sie jak babcia dziecka ,nie jak matka,jesli dziecko zdecyduje sie na pozne macierzynstwo

Re: Siwe matki maluchów

Czas na macierzynstwo to idywidualna sprawa kazdej kobiety tylko irytuja mnie stwierdzenia i zpewnienia starszych kobiet że mimo np 40 lat wygladaja młodziej niż np 25 latka . Przeciez to niemożliwe , można sie pomylic o np 3-4 lata w ocenie wieku danej osoby ale nie o 10 ...Wiek widać a jezeli

Re: Drugie dziecko po 40

ciotki do in > nej ciotki. rownie dobrze moge Ci wymienic imiona moich kolezanek 25-lat ktore > po odczytaniu paska zaczely ganiac po znachorach i pic syropki na uspokojenie. Ty tez przedstawiasz indywidualna jednostke- siebie i wiek 36 lat to 46, bo to jest rodzenie po 40-tce i wiekszosc

Re: moj chlopak Piotrus Pan

Moze nie chce miec problemow z zajsciem w ciaze ok 40? Moze zdaje sobie sprawe ze do dzieci trzeba miec duzo sily i cierpliwosci a pozniej to sie tego tyle nie ma. Tu nie jest problem w tym co chce w tym wieku robic-samorozwoj taki czy inny(niby macierzynstwo w ogole nie rozwija w zaden sposob

Późne macierzyństwo (nie) jest OK

BIZNES!!! 40 000 PLN za invitro + porady ginekologa + badania. Slowem zakladasz taki zaklad opieki zdrowotnej dla "poznych mam" i zjawiasz sie raz w roku po dywidende, z ktorej czesc odpalasz "naukowcą" zeby napisali, ze macierzynstwo przed 35 jest bardzo niebezpieczne i bardzo

Re: późno rodzące dziecko - co u nich za15, 20, 3

sprzata. Ja moje czteroletniej córce sprzatam tez w szufladzie z ubraniami. > Macierzynstwo powyzej 35 r z to rzecz niesamowita dla katolickiej wsi polskiej, > a w wielu krajach cos zupelnie przecietnego i normalnego. to jest zdanie, które wskazuje na twoja ogromna wielkomiejscosć, nowoczesnośc

Nie znalazłeś tego, czego szukasz? Zapytaj ekspertów

Zdjęcia - macierzynstwo po 40