Sortowanie wyników: wg trafności wg daty

Ospa i dorośli

na ospę u dorosłych bardzo pomaga zwykła aspiryna, tylko brana solidnie co 3 godziny.

Ospa u dorosłego + szczepienie

Miałem kontakt z chorym dzieckiem, nie przechodziłem ospy jako dziecko. Czy jest sens się zaszczepić jeśli wczoraj miałem kontakt? Czy ktoś wie jaki jest koszt szczepionki? Czy możliwe, że jednak nie zachoruję?

Re: ospa wietrzna u dorosłych

to ów mąż miał szczęście! ja miałam ospę w wieku lat 27 - masakra.... mąż w wieku lat 50 - podwojna maskara, temp 40st. kilka dni, potem go obsypało, chcieli go do szpitala brać, nie zgodził sie wprawdzie, ale naprawdę większość dorosłych ma ostry przebieg ospy, w dodatku potem ma się obniżoną

Re: Szczepienie przeciwko ospie - robiłyście ?

Bo to bez sensu, nie daje trwałej odporności a ospa u dorosłego to masakra.

Chorował ktoś na ospę jako dorosły?

Pytam, bo syn zachorował, a ja nie pamiętam, abym chorowała w dzieciństwie. Mąż też nie. Kilka lat temu, w lipcu, chorowały córki, wtedy się nie zaraziliśmy, to może teraz tez nam się uda, mam taką wielką nadzieję. Jakie są objawy nadchodzącej ospy u dorosłych, czy można zacząć zwalczać to

Re: Chorował ktoś na ospę jako dorosły?

Ja chorowałam i nie polecam. Ponieważ jest to choroba wieku dziecięcego dorosły przechodzi ją zupełnie inaczej delikatnie mówiąc ciężej:( Ja oprócz wysypu krost miałam wysokoą gorączkę, bóle żołądka i dwa tygodnie wyjęte z życiorysu. Nia ma możliwości zapobiec zarażeniu ponieważ wirus rozwija się

Re: ospa wietrzna u dorosłych

Gość portalu: param pam napisał(a): > Czy ospa u > doroslych ma faktycznie taki ciezki przebieg? Czy moga sie wypowiedziec osoby, > ktore chorobe przechodzily jako dorosle? Chyba bywa róznie, bo ja zaraziłam się jako dorosła i miałam pewniez 8 krostek + stan podgorączkowy:) Jedyne

Re: Chorował ktoś na ospę jako dorosły?

nieświadomie zarażałam, była u mnie znajoma z córką. Obydwie ospy nie przechodziły, ale się nią nie zaraziły. Także bywa i tak. Ja niestety tych chorób w dzieciństwie nie przeszłam i w dorosłym życiu się męczę - jako 22-latka miałam świnkę, tak samo ciężko przebytą. Zdrowia życzę -- Team Damon ;-)

Re: Ospa u dorosłego + szczepienie

po kontakcie warto się zaszczepić po kontakcie (do 72H od kontaktu) może nie zapobiec chorobie ale powinna złagodzić przebieg

Re: Ospa u dorosłego + szczepienie

www.przychodnia-rodzina.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=64:varilrix&catid=32:szczepienia&Itemid=47

Re: ospa u dorosłego

Dorośli znacznie ciężej przechodzą choroby "wieku dziecięcego", ospę też. -- Idealista - to człowiek, który zauważywszy, że róża pachnie ładniej od kapusty, wnioskuje stąd, że będzie z niej także lepsza zupa Henry Louis Mencken

Re: Ospa u dorosłych

Ospa u dorosłych jest groźniejsza w powikłaniach niż u dzieci, zauważyć trzeba że dużo dzieci choruje a dorosłych o wiele mniej z tym że dzieci przechodzą to w większości dobrze a u dorosłych kończy się to często szpitalem i poważnymi powikłaniami, szczególnie u kobiet. Spowodowane jest to tym że u

Ospa u dorosłych

trzy krostki na brzuchu. Kurcze mam ospę :-( To juz trzeci dzień, krostek nieco wiecej, gorączki na szczęście jakoś nie mam, ale za to potworne bóle stawów. Czy moze być gorzej. Ponoć dorośli o wiele dotkliwiej reagują. Czy ktoś jest w temacie?

ospa u dorosłego

zmierzły i marudny.Doszło nawet do tego ,żenie umiem utrzymac stolca,boli mnie lewa strona głowy i ten katar z domieszka krwi.Moje pytanie do sób dorosłych ,ktore przeszły już ospę jak to u was było z przejsciem tej choroby i jak sobie radziliście?

ospa u osoby dorosłej !!!!!!!!!!!!!!!

Witam, jak długo osoba dorosła chora na ospę powinna zostać w domu (na L4)? I czy ktoś zna może sposób na pozbycie się gencjany z ciała w szybki sposób? Z góry dziękuje za pomoc.

ospa u dorosłego

witam mam pytanie czy ktoś z was przechodził ospę? bo ja mam od 6 dni lekarz dal mi leki puder plynny a nie powiedzial nic wiecej :( nie wiem kiedy bede mogla w koncu wyjsc z domu i czy mam zrobic jakies badania. moze ktos napisze mi cos wiecej na ten temat z gory dziekuje za odpowiedzi pozdrawiam

Re: ospa u dorosłego

Również przechodziłam ospę, którą zaraziłam się od swojego dziecka. Przez tydzień miałam bardzo wysoką gorączkę i obsypana byłam wszędzie - skóra, śluzówki. Wezwany lekarz stwierdził, że oprócz ospy mam również anginę i przepisał antybiotyk (angina została zdiagnozowana na podstawie krost w

Re: ospa u dorosłego

- sama ospa nie jest groźna, ale odporność jest bardzo osłabiona i łatwo złapać jakąś infekcję, która szybko przejdzie w cos znacznie gorszego. Szczególnie teraz, wiosna sprzyja. U mnie to trwało ponad dwa tygodnie- ponoć typowe. Współczuję i Boże broń, nie drap bo zostaną doły. Na noc dobrze jest

Re: Szczepionki płatne po ukończeniu 1 roku życia

Czytałam ze ospa nie daje gwarancji że się nie zachoruje i lepiej ją przejść bo po szczepionce można zachorować jako dorosła osoba i wtedy częściej się przechodzi. Ktoś szczepił na ospę i uchroniła dziecko przy epidemii w żlobku/przedszolu?

Re: ospa u osoby dorosłej !!!!!!!!!!!!!!!

Ślady po gencjanie można usunąc 70%spirytusem(może byc salicylowy lub Lawenol), a co do samej ospy to powinno się leżec w domu do czasu zaniku pryszczy, resztki strupków mogą jaszcze byc, ponieważ do tego czasu ospa może byc przenoszona na innych. U dorosłych może taki pobyt na L4 wydłużyc się

ospa wietrzna u dorosłych

Dzien dobry, mam 28 lat, na ospe nie chorowalam (chyba, ze na jakas utajona forme), mialam kontakt z osoba, u ktorej na drugi dzien zaczela sie wysypka, zaraza sie juz 48h przed jej wystapieniem, wiec moglam sie zarazic. Czy ospa u doroslych ma faktycznie taki ciezki przebieg? Czy moga sie

ospa wietrzna u dorosłych

Pomóżcie!!! Mój przedszkolak właśnie zachorował na ospę wietrzną. Problem w tym że ja nigdy na nią nie chorowałam. Jestem pewna że się teraz rozchoruję :( Czytałam że dorośli często ciężko ją przechodzą. Jakie leki homeopatyczne mogłbym zacząć już teraz stosować żeby nie dopuścić do ciężkiego

Ospa wietrzna u dorosłych

czasu mam problem z wypadaniem włosów. Zawsze miałem bardzo gęste włosy (nawet fryzjerzy mówili że rzadko się to zdarza) ale niestety w ciągu 3 tygodni mam wrażenie że wypadło mi chyba 30%, widzę już nawet skórę głowy w wielu miejscach. Czytałem że ospa może powodować najgorszy typ wypadania włosów

Re: Szczepienie przeciwko ospie - robiłyście ?

Nie, Szczepionka nie daje gwarancji Wolałam, żeby obaj przechorowali w dzieciństwie i nie mieli problemów w życiu dorosłym (mam dwóch chłopaków). Prawidłowo pielęgnowana ospa (bo tego się w zasadzie nie leczy) nie jest groźna. Już mam z głowy.

Re: ospa wietrzna u dorosłych

Ja mam 25 lat i właśnie przechodzę ospę!!! Coś strasznego!! Dostałam Heviram, smaruję się pudrodermem i fioletem ale nic to nie daje... Do tego mam anginę. Jestem cała obsypana i chodzę po ścianach bo nie mogę wytzymać tego swędzenia!!!

Re: ospa wietrzna u dorosłych

Ja miałam ospę w wieku 23 lat i myślałam, że skonam...najpierw 3 dni z gorączką po 41 stopni, którą ciężko było zbić, a potem wyspypało mnie na plecach, brzuchu i rękach, a swędziało jak diabli....a ospę złapałam w przychodni. -- Kobieta jest cudem...w szczególności jeśli ma diabła za skórą

Re: ospa wietrzna u dorosłych

Mnie już na szczęście tak nie swędzi, 2 dni temu zmogła mnie wysoka gorączka i dzięki Bogu, bo bym nie wytrzymała tego swędzenia! W tym momencie krosty trochę podeschły i z niektórych jątrzy się ropa, wygląda to jak wstrętne wrzody, fuuujjj... starałam się tego nie drapać, ale to wygląda tak nieciek

Re: ospa wietrzna u dorosłych

Moze w ogole nie zachorujesz? Moja corka miala 5 razy dszkarlatyne, a to jest jedyna choroba, ktorej ja nie przechodzilam w dziecinstwie i nigdy sie nie zarazilam. Jezeli zlapiesz ospe, to bedziesz miala raczej krosty wszedzie, nawet w uszach i w miejscach intymnych. Dzieci maja kilka krostek, a

Re: ospa wietrzna u dorosłych

jak najbardziej możesz się zarazic . Byłam w identycznej sytuacji jeśli chodzi o ekspozycję na wirus i właśnie przechodzę ospę .

Re: Chorował ktoś na ospę jako dorosły?

Ja. Wyladowalam na pogotowiu. Ospa u doroslych moze byc niebezpieczna. Natychmiast do lekarza.

Re: Chorował ktoś na ospę jako dorosły?

Babka z pracy chorowała, córka przeszła lekkim twistem, matka dogorywała - uwaga - prawie 6 tygodni.

Re: Chorował ktoś na ospę jako dorosły?

Mój mąż przechodził tragiczne, temperatura 40 stopni, obsypany jak indycze jajo, męczył sie dość długo - gdzieś do tygodnia.

Re: Chorował ktoś na ospę jako dorosły?

Jak miną trzy tygodnie od wysypu u syna a u Ciebie nie pojawią sie krosty możesz spać spokojnie. Zapytaj rodziców powinni pamiętaćczy miałaś ospę , ewentualnie zobacz do swokej książeczki zdrowia.

To już 50 lat?

Jak ten czas leci. Mnie się zdawało, że w czasie tej ospy byłem już prawie dorosły? -- http://emoty.blox.pl/resource/ok.gif

Re: Chorował ktoś na ospę jako dorosły?

tak, ja i mój mąż... straszne... ja miałam 26 czy 27 lat, zaraziła mnie osoba dorosła, 3 tygodnie wyjęte z życiorysu, męża lat 50 w owym czasie, zaraziło go nasze dziecko, o mały włos by w szpitalu wylądował, tzn wzieliby go tylko się nie zgodził... potem obniżenie odporności i w ogóle straszna

Re: Chorował ktoś na ospę jako dorosły?

ooo nie polecam chorowania :)) moje dziecię mnie zaraziło - ono miało 10 krostek na krzyż a ja z pięć tysięcy w najciekawszych miejscsch :))) Ola

Re: Chorował ktoś na ospę jako dorosły?

Ja chorowałam - tragedia. Moja młodsza siostra od któej się zaraziłam przeszła łagodnie, dla mnie kilka dni wyłączonych z życia, podejrzenie zapalenia opon mózgowo - rdzeniowych, mega wysoka gorączka.

Re: ospa wietrzna u dorosłych

Dałam małemu Oscillo :) Dałam mu pół flakonika. Jakie dawki polecacie dla trzyletniego dziecka i ile razy dziennie? A jak dawkować u osoby dorosłej (chodzi o zapobieganie ospie). Ile dni powinna trwać kuracja zapobiegawcza? Z góry dziękuję za pomoc.

Re: Chorował ktoś na ospę jako dorosły?

MAło prawdopodobne, żebyście się zarazili od syna, skoro nie zaraziliście się od córek. Nie dlatego, że jestescie wyjątkowo odporni, tylko dlatego, że prawdopodobnie jednak już kiedyś ospę przechorowaliście.. Raczej nie sposób uniknąć zarażenia się przy tak intensywnym kontakcie. -- miszmasz

Re: Chorował ktoś na ospę jako dorosły?

Mój mąż zachorował na ospę w wieku 24 lat i przeszedł ja prawie niezauważalnie. Miał dosłownie kilka bąbli, zero gorączki czy gorszego samopoczucia i na początku myślał, że go pogryzły komary. Od męża zaraził się nasz syn-niemowlak i o mało nie skończył w szpitalu.

Re: Chorował ktoś na ospę jako dorosły?

Mój mąż chorował. Najpierw zachorował mąż, potem dzieci. Z całej trójki, najgorzej ospę przeszedł nasz 1,5 roczny synek. Mąż nie miał temp., nie brał Heviranu. Ale choroba do najprzyjemniejszych nie należy...

Re: Chorował ktoś na ospę jako dorosły?

Ja chorowałam w zeszłym roku, razem z synem przedszkolakiem. On fruwał i nie miał nawet gorączki, a ja ..... szkoda gadać, męczarnie. Najpierw dostałam gorączki potem pojawiła się wysypka. Co ciekawe robiłam sobie kiedyś badania na przeciwciała p ospie i miałam:(

Re: Chorował ktoś na ospę jako dorosły?

Właśnie choruję 2-gi tydzień na ospę, zaraziłam się od syna. Mam 32 lata. Pierwsze objawy to ból mięśni, pleców i głowy, potem wysoka gorączka, biegunka. Miałam drobną wysypkę na ciele, teraz już małe strupki. Jedyne powikłanie to straszna opuchlizna prawej strony twarzy- byłam nawet na pogotowiu

Re: Chorował ktoś na ospę jako dorosły?

Mąż mojej koleżanki chorował jak był po 30-tce. Żeby było dziwniej jego synowie przez calą ospe spali z nim w łóżku (mieli wtedy 3 i 5 lat) zaden się nie zaraził. Chłopcy dostali ospy 10 lat później w podstawówce. Nie wiem, chyba nie ma reguły co do mozliwosci zaraeń. Mój mąż ma dwie siostry

Re: ospa wietrzna u dorosłych

tak wiem :) bo sie zarazilam. Juz praaaaawie byly 3 tygodnie od kontaktu, juz myslalam ze nie zachoruje i zaczely mi powoli wyskakiwac male babelki. Jako, ze wiedzialam czego sie spodziewam, szybko do dermatologa, szybko zaczelam brac heviran i lacznie mialam moze ze 20 krost, takie bolesne, brzydki

Re: ospa wietrzna u dorosłych

Przechodziłam ospe w wieku 29 i miałam bardzo ciężki przebieg.Do całkowitego zdrowia wróciłam dopiero po 6 tygodniach.Na szczęście ominęły mnie jakieś poważniejsze powikłania ,które w tym wieku się zdarzają...

Re: Chorował ktoś na ospę jako dorosły?

ja mialam w wieku 23 lat, siostrzeniec mnie zarazil, w sumie nie bylo zle, objawy jak przy przeziebieniu, krostki na plecach i twarzy no coz.... siedzialam w domu przez 2 tygodnie, smarowalam sie czyms takim bialym i przeszlo -- http://www.suwaczek.pl/cache/3f884dbe80.png

Re: Chorował ktoś na ospę jako dorosły?

Ja chorowałam 6 lat temu. Byłam w 13tc. Zaczęło się normalnie - od 1 krostki, która szybko się rozmnożyła. Gorączka do 38,5. Swędziało, ale byłam w stanie uczyć sie do egzaminów (sesja) i je zdawać (twarzy mi nie wysypało na szczęście) -- Natalka 10.08.2005 Małgosia 09.10.2007 Wiktorek 27.03.2010

Re: Chorował ktoś na ospę jako dorosły?

Ja chorowałam w tym roku dokładnie dwa tyg po córce. Jak zobaczyłam pierwszą krostę poszłam do lekarza po heviran, dzięki temu nie miałam ich dużo, aż sama byłam zdziwiona. Więcej krościasta byłam jako nastolatka gdy pojawił się trądzik..;):) Przez 2 dni miałam lekką gorączkę 38-39st. -- Iza mni

Re: Chorował ktoś na ospę jako dorosły?

Może się poprostu zaszczep. Ja nie chorowałam i co sezon to bałam się że młodzi przywloką nawet sami nie chorując (zaszczepieni). Po 2 latach takiej ruletki wreszcie się zaszczepiłam. -- pozdrawiam Dorota i Kuba&Bartek

Re: Chorował ktoś na ospę jako dorosły?

Mój brat przechodził majac 18 lat. Siostra mając ponad 30 i będac w ciąży. Ale na szczęście obyło się bez większych problemów i komplikacji. Teoretycznie dorosli przechodza gorzej niz dzieci, ale nie jest to regułą. Pamietaj tylko, jak pojawią sie pierwsze objawy - zaraz do lekarza! -- ------------

Re: Chorował ktoś na ospę jako dorosły?

> Okazało się , > że mąż nie chorował ( teściowa zgłupiała, bo pewna była, że mąż przechodził), A może po prostu złapał drugi raz? To są rzadkie przypadki, ale jednak się zdarzają. -- homoseksulaizm jest czyms niewlasciwym wrecz obrzydliwym I prosze mi tu nie wyjezdzac z homofobia by vibe-

Re: Chorował ktoś na ospę jako dorosły?

Ja chorowałam, i przeszłam o wiele lżej niż moje dzieci, od których się zaraziłam. Kilka krost, i do tego głównie pod biustem :) Żadnej gorączki ani bólu. W dodatku byłam wtedy w ciąży (w 7 miesiącu). Szczepionki jeszcze nie było.

Re: Chorował ktoś na ospę jako dorosły?

Ja chorowałam w wieku 25 lat. Zaaplikowano mi groprinosin i w efekcie choroba była lekka, ale za to długa. Koledzy, którzy zarazili się w tym samym rzucie, ale nie dostali leków przeciwwirusowych chorowali znacznie intensywniej ale też i krócej (ja 3 tygodnie, oni 1,5). -- Dzieciaki ze szkół muzyc

Re: Chorował ktoś na ospę jako dorosły?

Gdy syn był przedszkolakiem, zachorowałam razem z nim, z tym, że lęk był wielki, bo byłam w 7 miesiącu ciąży. Nic jednak dziecku się nie stało, sama jednak przypominałam wielki strup z brzuchem.

Re: Chorował ktoś na ospę jako dorosły?

Moj mąż chorował. Przeszedł bardzo łagodnie. Miał pryszcze i trochę temperatury. Żadnych wielkich sensacji. -- "bynajmniej w Polsce ryba to ryba, a nie mieso,co widac w dniu wigilii. Do dan bezmiesnych ryba sie jak najbardziej zalicza. a ze sa psycho na swiecie,ktorzy nawet robaka do miesa zal

Re: Chorował ktoś na ospę jako dorosły?

Właśnie pomysł z zaszczepieniem się przyszedł już mi do głowy, tym bardziej że chorowałam jedynie na świnkę a pozostałe choroby mnie omijały, chociaż siostra załapała wszystkie a ja nie. Jak pomyślę że może przypałętać się jeszcze jakaś różyczka to od razu chce mi się biec do lekarza i szczepić, brr

Re: Chorował ktoś na ospę jako dorosły?

tak. U mnie nie było źle, brałam heviran, na krosty polecili mi w aptece jakiś puder w płynie z mentolem. Gdyby Wam się jeszcze raz udało uniknąć zachorowania, pomyśl o zaszczepieniu się.

Re: ospa wietrzna u dorosłych

Ospę złapałam od starszego syna, gdy z młodszym byłam w 7 miesiącu ciąży. Pamiętam,że byłam cała w krostach (miałam więcej niż syn)i fatalnie się czułam (ważne,że to wtedy dziecku juz nie zaszkodziło).

Re: Chorował ktoś na ospę jako dorosły?

głowy mi nie przyszło, że to może być ospa. Byłam święcie przekonana, że na ospę chorują tylko dzieci. U lekarza dowiedziałam się, jak bardzo się myliłam :) Potem wysypało mnie na całym ciele. Nie wspominam tego jakoś tragicznie. Dostałam pudroderm i przeszło.

Re: Chorował ktoś na ospę jako dorosły?

Ja - w wieku 18 lat. Bardzo łagodnie. Jeden dzień gorączki, kilka krost, głównie na głowie, więc praktycznie nie było ich widać. Nie swędziało, nie bolało. szybko minęło. Koleżanki, które się ode mnie zaraziły były wysypane nawet w miejscach, o których istnieniu na ciele nigdy by nie pomyślały. Reg

Re: ospa wietrzna u dorosłych

Dziekuje za wszystkie odpowiedzi :) wczoraj wieczorem wyskoczyl mi pryszcz jak po ugryzieniu komara, na ramieniu, swedzial troszke. Postanowilam poczekac na rozwoj wypadkow i nie lykac Heviranu. Do rana pryszcz zniknal, wiec chyba falszywy alarm.

Re: ospa wietrzna u dorosłych

W zadnym wypadku nie bierz od razu. Ani bez konsultacji z lekarzem. Lekow antywirusowych nie stosuje sie na wlasna reke. Pamietaj, ze jesli uodpornisz sie na leki teraz, w razie polpasca (wywolanego przez ten sam wirus) mozesz miec spore problemy. Pierwsze objawy ospy sa po dwoch tygodniach

Re: ospa wietrzna u dorosłych

Przechodzilam pol roku temu, mialam 27 lat. Cztery tygodnie wyjete z zyciorysu, 10 dni z bardzo wysoka goraczka, powiklania i blizny. Jesli ja zlapiesz, pros lekarza od razu o lek antywirusowy. Potrafi on skrocic chorobe do nieco ponad tygodnia i bable wyjda w jednym tylko rzucie zamiast w trze

Re: Chorował ktoś na ospę jako dorosły?

Mój syn chorował w czerwcu ubiegłego roku jako pięciolatek, przechodził ospę z " temperaturą" ok. 37 stopni i bardzo znikomą wysypką, dosłownie kilkoma dużymi pęcherzami i kilkunastoma malutkimi. Zero problemów i powikłań. Okazało się , że mąż nie chorował ( teściowa zgłupiała, bo pewna

Re: Chorował ktoś na ospę jako dorosły?

, podobno im wcześniej się zacznie zażywać tym lepiej działa. Ale ja nie spodziewałam się ospy, i u lekarza wylądowałam po 3 dniach od pierwszych objawów. Lekarka powiedziała mi, że już nic nie mogę zrobić żeby nie zarazić dzieci (zaraża się najbardziej przed wysypem i w czasie wysypu krost, a potem aż do

Re: Chorował ktoś na ospę jako dorosły?

mój brat, jako nauczyciel zaraził się od dzieci w szkole. przechodził dość ciężko - opinia lekarza "panie, ja takiej ospy 30 lat nie widziałem" - ale powikłań nie miał. nie mam pewności, ale czy nie jest tak, że zaraża się też przed wysypką? a inkubacja ze dwa tygodnie nawet - z tego co

Re: ospa wietrzna u dorosłych

Przechodziłam ospę wietrzną mając 28 lat. Zaczęło się śmiesznie - od swędzącej wysypki w okolicach prawego łokcia, wysypki, którą wzięłam za ugryzienia komara. Po paru dniach te "ugryzienia komara" rozniosły się po torsie, dostałam gorączki (około 38 stopni, a więc niewysokiej). Mój mąż

Ospa u dorosłych!!??

No własnie.. w zeszła sobotę moje dziecko i ja miałayśmy kontakt z dziewczynką u ktorej kilka godzin później wykryto ospę. O ile córką sie strasznie nie martwię, bo ponoć u dzieci ospa przebiega w miarę łagodnie (oby) to u dorosłych... No własnie. Jestem lekko przerażona. W dziecinstwie nie

Re: ospa wietrzna u dorosłych

Dziekuje za odpowiedzi. Heviran mam juz gotowy pod reka, jak tylko cos sie zacznie dziac to od razu wezme. zastanawiam sie czy jest sens wziac od razu "na wszelki wypadek", ale chyba szkoda sie truc niepotrzebnie. Jutro bedzie tydzien od kontaktu z osoba, ktora mogla mnie ewentualnie zaraz

Re: Chorował ktoś na ospę jako dorosły?

Ja miałam w zeszyłm roku. Najpierw samopoczucie jak w grypie. Gorączka, ból głowy, mięśni, ból płuc przy oddychaniu. Brak apetytu i ciagle zimno. Potem dopiero wysypka. Oprócz jednej krosty która pojawiła mi się na twarzy , na kości policzkowej. I którą wycisnełam. Dodatkowo miałam w tym czasie okr

Re: Ospa u dorosłych

U dorosłych jast to półpasiec, wysypka taka jak w ospie. Często przechodzi się bardzo ciężko, a czasem to tylko kilka wykwitów. -- "Wśród ludzi jest się także samotnym." forum.gazeta.pl/forum/72,2.html?f=621&w=13747488

Re: Dzieci w wieku przedszkolnym - wątek o położn

"), kardiologii dla dorosłych ("tu ciężko chorzy ludzie leżą, proszę natychmiast zabrać dziecko"), ginekologiczno-położniczym (informacja przy przyjęciu na oddział - tylko dwie osoby DOROSŁE i nie jednocześnie). NA chirurgii i kardiologii nie robili problemów jak przy łóżku były 3 osoby dorosłe.

ospa u dorosłych..?!!

No własnie.. w zeszła sobotę moje dziecko i ja miałayśmy kontakt z dziewczynką u ktorej kilka godzin później wykryto ospę. O ile córką sie strasznie nie martwię, bo ponoć u dzieci ospa przebiega w miarę łagodnie (oby) to u dorosłych... No własnie. Jestem lekko przerażona. W dziecinstwie nie

Re: ospa wietrzna u dorosłych

Pol wieku temu, kiedy mialam 6 lat, moj 30-letni wowczas ojciec zarazil sie ode mnie ospa. Zsypalo go od stop do glow, byl baaardzo chory. Pamietam, ze Mama zwiazywala mu tasiemka nogawki i rekawy od pizamy, zeby nie sial wszedzie strupow. W domu byl moj malenki brat (niezarazalny z powodu

Re: Chorował ktoś na ospę jako dorosły?

Nie da sie zapobiec ospie ,bo to choroba wirusowa z okresem wylegania od dwoch do trzech tygodni i w tej chwili juz chyba za pozno na szczepienie. Zachorowalam w wieku 21 lat. W drodze z wakacji do domu wyskoczyl mi babel na ramieniu ale myslalam,ze to komar mnie ugryl. Po powrocie do domu zastalam

Re: ospa wietrzna u dorosłych

Przechodziłam w wieku około 30. Zaraziłam się od córki kolegi, którą kąpałam w wannie. Równo po 2 tygodniach pojawiła się wysypka i gorączka. Dziecko zostało wcześniej zdiagnozowane, więc dokładnie wiedziałam, co to jest. Wezwałam lekarkę do domu, ponieważ byłam chodzącą bombą biologiczną. Stras

Re: Ospa u dorosłych

Więc jednak przeważa mało optymistyczna wersja ospy u dorosłych :((( Dzięki za Wasze odpowiedzi. U mnie jak narazie to tylko ból głowy jest dokuczliwy i katar, żadnej gorączki nie mam. To chyba nie ospa. Chciałabym, żeby mnie omineła, ale jeśli mam mnie dopaść to lepiej natychmiast, bo jak sie

Re: Ospa u dorosłych!!??

Masz jeszcze szansę, że nic Ci nie będzie - dzieci czasem przechodzą ospę w tzw. formie poronnej - tzn. kilka krostek (które można przegapić) i lekka gorączka. Kiedy ja miałam ospę (też jako dorosła), moja starsza siostra bardzo się bała, że i ona to złapie, a nic jej się nie stało. Musiała

Re: Ospa u dorosłych

Hej! Przechodziłam ospę kilka lat temu(niestety nawet wtedy byłam już dorosła:- )) Zaczęło się mało charakterystycznie ogólnym rozbiciem.Odkryłam,że mam jakieś krosty we włosach i byłam pewna,że fryzjer mi coś sprzedał bo byłam dwa dni wcześniej.Po czym następnego ranka jak się obudziłam mój

Re: Ospa u dorosłych

To raczej półpasiec - proszę pilnie iść do lekarza po właściwe leki aby choroba się nie posunęła dalej.

Re: Ospa u dorosłych

bela.branska napisała: > Dzisiaj mąż byl w mojej sprawie u lekarza no to się uśmiałem, zupełnie jak ostatnio co miałem grypę, żonę wysłałem po antybiotyk. Ale z ospą bym nie szarżował... -- Portal Wędkarski

Re: ospa u dorosłego

Zgadzam się, że ciężej przechodzą, miłam ospę jako 31-latka, zaraziłam się od synka, a byłam już (na szczęscie) w 7 miesiącu ciąży!!! synek przechodził ospę łagodnie, ja- ciężko.

Re: Ospa u dorosłych

Znalazłam takie informacje, które dotyczą półpaścia: "Przyczyną półpaśca jest ten sam wirus, który wywołuje ospę wietrzną. Po przebyciu ospy wirus pozostaje w utajeniu, by (najczęściej w podeszłym wieku) uaktywnić się. Choroba ta może więc wystąpić tylko u osób którzy przeszli ospę

Re: Ospa u dorosłych

Wczoraj końska dawka leków, a dziś jak "młody bóg". O dziwo od rana nie bolą mnie mięśnie, kości ani stawy! Dziś mogę sie z siebie pośmiać. Jestem dokładnie cała biała od kremu. Wygląda to tak, jakbym była w gipsie. Córka bardzo by się zdziwiła, sama miała tylko 28 krosteczek. Na szczę

Re: Ospa u dorosłych

Dzisiaj mąż byl w mojej sprawie u lekarza i wyjaśnił sytuację. Na wizytę domową raczej trudno było o lekarza. Okazuje się, ze nawet prywatnie robią wielką łachę. Na szczęście dostałam kilka leków. Zaczynaja juz działać. Na trochę mogę juz wstac z łóżka. Bałam się spojrzeć w lustro. Moje obawy by

Re: Ospa u dorosłych

jest lek antywirusowy (nazwa litere "h", mozna poszukac w necie), siostra przymowala go juz po wysypie krostek, troche ulzyl... zarazila sie majac 23 lata, pilnowala chorego dziecka. Czyli - lekarza wolac. Najczestszym chyba powiklaniem jest zapalenie pluc.

Re: Ospa u dorosłych

no niestety kobito masz przes...chlapane. Kiedyś kumpela załapała ospe od mojego dziecka. Trzy tygodnie w łóżku z czego 10 dni baardzo wysokiej goraczki prawie 40 stopni. Dodatkowo krosty wszedzie, dosłownie wszedzie! Dorosli bardzo cięzko przechodza ospe i raczej nie ma wyjątków. A leczenie? no

Re: ospa u dorosłego

Podobno im jesteśmy starsi tym ciężej ja przechodzimy. Moja koleżanka zachorowała jak była na studiach. Przechodziła ją na prawdę ciężko. Strasznie ją obsypało (mówiła,że krosty miała nawet na wargach sromowych) i była bardzo osłabiona. Życzę zdrówka!

ospa u dorosłych

Witam, chciałabym spytać specjalistę o niepokojące objawy podczas ospy. Otóż mam bóle głowy które sie nasilają, bóle stawów i mięśni a dzisiaj jeszcze doszedł ból gardła, i kłucie w okolicy serca. Czuje sie strasznie. A mój lekarz mówi że jestem przewrażliwiona co mam robić, zaczynam sie bać

Ospa- szczepienie osoby dorosłej

Sorry, że nie do końca na temat, ale szukam rady. Mój brzdąc idzie do przedszkola, a więc pojawia się niebezpieczeństwo wszelkich chorób. Ja w dzieciństwie raczej nie chorowałam na ospę i nie chciałabym na nią zapaść teraz. Mam ochotę się zaszczepić. Czy może ktoś mi coś powiedzieć, jakie

Re: Szczepienie przeciwko ospie - robiłyście ?

dorosłej kobiety itd. Nie zachorowała. To jest loteria. Na ospę nie szczepiłam, ale ta akurat córka przeszła lajtowo. -- http://2.bp.blogspot.com/-uznAu7jDqXc/UTlAAG8ZYgI/AAAAAAAAO8E/iK4aGVpqEKQ/s1600/Zebrinha+animada.gif

Re: Szczepienie przeciwko ospie - robiłyście ?

się zaszczepiłam w wieku dorosłym, przed planowaną ciążą. Wszystkie moje córki przeszły ospę w przedszkolu. Powikłań nie było, choć średnia przeszła ciężko, bo urodziła się z brakiem jednego rodzaju odporności. Lekarz odradzał szczepienie. -- http://2.bp.blogspot.com/-uznAu7jDqXc/UTlAAG8ZYg

Szczepionka na ospę dla osoby dorosłej?

Czy ktoś zaszczepił się na ospę jako osoba dorosła? Nasza córeczka po wakacjach idzie do przedszkola, a mąż nie chorował i chcemy oszczędzić mu okropnego przebiegu tej choroby w razie gdyby ona zachorowała. Dziś pytałam o szczepionkę dla dorosłych i pani w aptece zrobiła wielkie oczy. Będę

Nie znalazłeś tego, czego szukasz? Zapytaj ekspertów

Zdjęcia - ospa u dorosłych

Zdjęcia - ospa u dorosłych