Sortowanie wyników: wg trafności wg daty

ssie rączki

Trzymiesięczniak ssie rączki...wkłada do buźki i ssie. Wyciągam ale za chwilę jest to samo. Głodny???!!!

Re: ssanie

Ja słyszałam o sposobie, niby bardzo skuteczny, że zaszywa się rękawek z tej strony gdzie maluch ssie kciuk i nie ma możliwości, niby dziecko szybko zapomina, ale moje dzieci tego nie robiły więc sama nie przetestowałam sposobu.

bolesne ssanie

Od jakiś dwóch trzech dni, odczuwam ból przy karmieniu małej, ból podobny jest trochę do tego jaki jest kiedy się zaczyna karmić. Zastanawiam się, co jest tego przyczyną, małą przystawiam jak zwykle. Czy możliwe, aby w sposobie jej ssania coś się zmieniło? Dodam, że równocześnie mała zaczęła

ssanie

Witam .Mam pytanie odnosnie ssania mojego dziecka 9m ,nigdy wczesniej nie zwracalam uwagi az tak na ssanie ale teraz mnie zastanawia jedna rzecz bo gdy mala przysnie przy piersi badz juz "odlatuje "ssie tak jak by plytko nie zasysa piersi tylko ruchy sa wolne takie ciumkanie bardziej ,czy

Re: ssie rączki

tez tak kiedys myslalam:) a najbardziej mnie wkurza jak maly ssie rączki,ja chce w spokoju się wykąpac i slysze tatusia "szybko bo on glodny" ech...:) ja jak myslalam tak jak ty i bralam go na cyca to sie tak denerwowal ze szok:) hehe a moj czasami tak ssie paluszki po jedzeniu i to

Re: bolesne ssanie

Macie rację dziewczyny, nie ma co się na smoka przestawiać zwłaszcza, że jest jakiś procent szans, że coś popsuję. Ona paluszka czasem ssie jak się na coś zapatrzy, ale zwykle jak jest zmęczona. Dziś ładnie i bezboleśnie ssała, więc może faktycznie to przejściowe było i bez większego powodu

Re: bolesne ssanie

Martini dobrze Wam bez smoka, po co to zmieniać? nie wypowiem się na temat wpływu ssania kciuka na technikę ssania piersi, no ale wydaje mi sumie jak świat stary dzieci paluszki ssaly... Zwłaszcza jeśli mala do tej pory smoczka nie znala to nie widze logicznie mozilwosci zeby ten kciuk tak

Re: bolesne ssanie

Nikt Ci nie powie jak to wpłynie na Wasze karmienie - może wcale nie wpłynąć a może wszystko popsuć (bo dziecko zacznie mylić ssanie, ssać pierś jak smoczka, przestanie przybierać, odrzuci pierś itp.) Etap kciuka mija szybko, ważne, żeby wtedy kiedy można ręce zajmować i po kilkunastu dniach

Re: Krótko ssie- noworodek

Moi obaj tak ssali. Pierwszy nie zgłaszał głodu więc budziłam. Drugi co 0,5h, 1h a najrzadziej co 2h więc nie pobudzałam. Obaj pięknie rosli. Miałam szybki wypływ więc musieli się nauczyć jeść szybko;)

Re: Krótko ssie- noworodek

moj maluch od samego poczatku szybko sie najadal a jak skonczyl miesiac to doslownie 5min! tez panikowalam bo przeciez nie raz czytalam "musi byc minimum 15 min intensywnego ssania" co za bzdura... moj malec rosnie jak na drozdzach,wlasnie wrocilam od pediatry:) a karmienia trwaja 5-8min

Re: Krótko ssie- noworodek

Dziękuje:) Tak mi sie wydawało, ale chyba fakt, ze urodziłam dziecko, które potrafi ssać spowodował, ze szukam na sile problemów tam, gdzie ich nie ma. Dwa lata temu zalewałam sie ze starsza córa łzami i spędzałam większość dnia na Forum, szukając porad (nota bene pomogły).

Re: ssie rączki

Hmm to po czym poznać głód? Moja Ma 8 tyg i w nocy się budzi co godz lub dwie i ssie ręce Jak dam pierś to je i zasypia A przybiera 250 g/ tydz To jest głodna czy nie? W dzień po drzemce tez tak robi

Re: ssie rączki

Czasem tak mlaszcze że słyszę go z drugiego pokoju. Je b.krótko odrywa się i już nie chce, odkładam do bujaka/łóżeczka i zaczyna ssać lłapkę. Czasem jak proponuję to possie jeszcze ale najczęściej nie chce. Mimo krótkiego i częstego jedzenia przybiera w normie obecnie 25g na dobę ( ostatnio 3 tyg

wcześniak - kiedy odruch ssania?

Próbuję gdzieś znaleźć informację i nie udało mi się - kiedy wykształca się u dziecka odruch ssania umożliwiający karmienie piersią - albo raczej jakie są zwyczaje w szpitalu w przypadku wcześniaków? Obecnie czekam na drugie dziecko - to 32 tydzień ciąży i już mam problem z rozwarciem i

Krótko ssie- noworodek

Witajcie, wasze porady pomogły mi przy karmieniu pierwszego dziecka, wiec i teraz zgłoszę sie po pomoc. Moja 5dniowa córka ssie pierś bardzo krótko - jeśli dojdzie do 10 min to już jest szał. Częstotliwość karmien jest chyba ok jak na takiego malucha- czasem co1h, czasem co dwie. Dwa razy na dobę

Re: bolesne ssanie

naraz chciala zmiescic. Czy to w ogóle prawda ze odruch ssania po 4 miesiącu życia się zmniejsza? Ja nic takiego nie zauważyłam.

Re: ssanie

Polecam Dr Thumb !!! Rewelacyjny, bezpieczny i skuteczny sposób na szybkie oduczenie dziecka niezdrowego nawyku ssania kciuka !!!O skuteczności tego produktu przekonałam się na własnym dziecku oraz dzieciach moich znajomych!! Naprawdę warto, są to mądrze wydane pieniądze- z myślą o zdrowiu dziecka.

Re: bolesne ssanie

chcę jej na smoka uczyć, ale czasem ona ma potrzebę ssanie, pierś ją irytuje bo, mleko leci, a ona chce sobie possać tylko, więc nie podstawiam jej wtedy żeby nie było znowu nagminnych awantur przy karmieniu bo, nadal się zdarzają. Czasem ten kciuk bywa pomocny, ale boję się, że to zrobi się nawykiem

ssie tylko jedna piers

moja corcia od ok 2 miesiecy ssie tylko jedna piers (teraz ma 7 m-cy). od poczatku wolala lewa bo mleko szybciej i latwiej lecialo. w prawej wciaz mam pokarm ale stala sie duzo mniejsza i zwiotczala, nie mialam zadnych guzow, zastojow. na poczatku po jej odrzuceniu spuszczalam mleko ale tylko 1

Re: Przeczytałam- czy wasi mężczyźni ssą

wiesz... chłodnemu chleb na mysli, ale zgadzam sie ze dobre ssanie nie jest złe ;) -- Blog Furii: nowy wpis :)

Re: ssanie kciuka 8 tyg pozwolic?

moj tez odkad ma 8 tygodni ssie kciuka a na cyca nie moge zamienic bo nie chce!...a ssie kciuka jak jest spiacy,ja wtedy klade sie obok maluszka,przytulam i on sam wypuszcza kciuka i zasypia:)

Re: wcześniak - kiedy odruch ssania?

Bez Twojej zgody butelki mu nie wcisną. Wcześniaki prawdziwe są karmione sondą. A odruch ssania pojawia się już w ciąży, w 32 tygodniu i jest w pełni wykształcony w 36 tygodniu: www.stanfordchildrens.org/en/topic/default?id=newborn-reflexes-90-P02630 Poczytaj na kellymom.com o karmieniu

Re: ssanie kciuka i rączek

celinka888 napisała: > mój synek upodobał sobie rączki i kciuk i wszędzie czytam zeby podać smoczek za > miast kciuka Po prostu podac piers i tyle. Ssanie kciuka przeradza sie w problem jesli dziecko dziecko ssie intensywnie, dlugo, bo nie moze zaspokoic potrzeby ssania gdzie indziej. Samo

Re: ssanie kciuka 8 tyg pozwolic?

Ale po co? Jak ma coś ssać, lepiej niech ssie pierś. Jak nie umie ssać piersi powoli, nieodżywczo do zaśnięcia, trudno. Kciuka też ciężko oduczyć, zależy oczywiście od przypadku. Autorko, zdania będą podzielone, jak zawsze na forum ;) Ja obojgu swoim maluchom wyjmowałam, dzieciaki co najwyżej

Re: ssanie kciuka 8 tyg pozwolic?

Chodzi mi wylacznie o korelacje kciuk-KP. Czy ssanie kciuka zaburzy karmienie piersia. -- Nasz andrzejkowy Zuziak ur. 30.11.2012 I Juleczka zwana Kulką ur. 23.09.2014

Re: ssanie kciuka 8 tyg pozwolic?

Pozwalac. Do 4 roku zycia to nie jest zlo. Potem (gdy wyrastaja normalne zeby) moga byc problemy ze zgryzem. Ale rzadko ktore dziecko w tym wieku ssie kciuka.

Krótkie ssanie.

ciągle szuka czegoś do ssania, położna stwierdziła, że mała ma silnie rozwinięty odruch ssania, więc dobrze że podaliśmy jej smoczek. Czy istnieje możliwość, że Oliwia myli pierś ze smoczkiem? I czy w ciągu tych 8 minut jest w stanie się najeść na tak długi czas? Do tej pory przybierała na wadze 180

Re: ssanie kciuka 8 tyg pozwolic?

Ocyzwiscie nie chodzi o ssanie kciuk 24 godziny na dobe. Ale jesli twoje dziecko jest szczesliwe, pogodne, ladnie pijje mleko, duzo sie z nim przytulacie, bawicie, spedzacie czas to nie ma w tym nic zlego ze czasami w ciagu dnia czy nocy wklada kciuka do buzi i sobie go ssie.

Ssanie kciuka

Moje dziecko ma pół roku i wiecznie ssie palce. Najczęściej kciuk, ale jak łatwiej inny to też nie pogardzi. Kiedyś myślałam, że po prostu penetruje buzie, sprawdza, itp. Teraz doszło do tego, że palec w buzi gości niemal cały czas. Potrafi nawet przerwać zabawę, żeby possać palec, bez tego nie

ssanie kciuka / paluszków

Dziewczyny, pomóżcie. Moje dziecko bardzo długo miało problem ze ssaniem kciuka - oduczyła się mniej więcej jak miała półtora roku, niejako przymusowo, bo dostała na tym paluszku opryszczkowego zapalenia skóry i bolało ją, jak wkładała palec do buzi. Paskudne to było, nie chciało się goić, no ale

Re: ssie tylko jedna piers

Popieram lekkie oszukaństwo ;-) u nas też była taka faza. Starsza kiedyś wolała prawą, młody niedawno wolał lewą. Z tej nielubianej możesz np karmić na śpiocha, w nocy ogólnie. Dzieci na śpiocha ssą spokojniej i wolniej przeważnie, można tak spokojnie rozkręcić laktację, a dzieć się nie będzie

Re: wcześniak - kiedy odruch ssania?

tokolitycznych jest tylko czesciowe, i na okres kilku dni. www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/21641289 www.sciencedaily.com/releases/2012/10/121009192618.htm Powodzenia w donoszeniu jak najdluzej - a po 32 tyg odruch ssania juz bedzie. -- -----------------------------------------

Re: ssanie kciuka 8 tyg pozwolic?

Prosze nie porownywac ssania kciuka do palenia papierosow. Co wiecej,czy wiesz ze maluszki ssa kciuka jeszcze w lonie mamy? Byc moze stad tez bierze sie potrzeba ssania kciuka po urodzeniu. Absolutnie nie namawiam nikogo zeby dziecku pozwolil ssac kciuka latami. Do wyksztalcenia pierwszych zebow

Maksymalna silnika, minimalna ssania

Zarabista notka, nie podaje najwazniejszej informacji. Oprocz maksymalnej mocy silnika ma byc tez minimalna moc ssania. I przede wszystkim informacje na ten temat beda musialy znalezc sie na etykiecie, wiec bedzie sobie mozna porownac, z jaka sila ssie odkurzacz i na jakich powierzchniach. Bo

ssanie piąstek

Mamy kochane, moja córa 7 tygodni, kp, nie dawałam jej smoczka, bo nie uznaje takich uspokajaczy, gdy miała po urodzeniu potrzebę ssania to dostawała cycusia. Od jakiś 2 tygodni zaczęła bardzo mocno ssać pieści, nie jeden palec, kciuka, tylko całe piastki. Gdy daje jej wtedy cycusia to

Re: Ssanie kciuka

Na ssanie kciuka polecam Dr Thumb !!! Rewelacyjny, bezpieczny i skuteczny sposób na szybkie oduczenie dziecka niezdrowego nawyku ssania kciuka !!!O skuteczności tego produktu przekonałam się na własnym dziecku oraz dzieciach moich znajomych!! Naprawdę warto, są to mądrze wydane pieniądze- z myślą o

Re: ssanie kciuka 8 tyg pozwolic?

Też jestem zdania, że kciuka trzeba dziecku wyjmować i oduczać go tego nawyku, im dłużej mu na to pozwolimy, tym trudniej będzie później go tego odzwyczaić. Natomiast co do smoczka to mam nieco inne zdanie, nie uważam żeby smoczek przez 2 czy 3 godziny dziennie zaburzył ssanie piersi, bo nad

Re: ssanie kciuka 8 tyg pozwolic?

godziny dziennie zaburzył ssanie piersi, bo nad smoczkiem w przeciwieńs no i fajnie, ale ile karmiłaś piersią? > twie do kciuka łatwiej sprawować kontrolę. Zresztą teraz można dostać smoczki t > ak nowocześnie wykonane, że nie zaburzają odruchu ssania, Tak, a co to za smoczki? Bo wiesz, jeszcze

Re: ssanie kciuka 8 tyg pozwolic?

No z tych 24h robi się całkiem sporo ssania kciuka, jeśli policzyć stresujące sytuacje (przynajmniej kilka minut w ciągu dnia), nudę (przynajmniej kilka minut w ciągu dnia), sen (przynajmniej kilka godzin).... Nie wiem, czy to gra warta świeczki. Tak samo jakbym nie dawała smoczka, tak samo nie

Re: Zmiana sposobu ssania

Jesli potem dziecko ssie normalnie to nic nie robic. Dzieci tez sobie potrafia radzic same przy piersi.

Re: niewłaściwa technika ssania?

Słuchaj, ona ładnie rośnie, więc o nic się martwić nie musisz. Jak chce ssać 5 minut, to fajnie, niech ssie. Chce za godzinę, też spoko. Ciesz się, że mała przybiera na wadze i wisieć na piersi nie musi - takie dzieci też są ;)

Re: ssanie

Takie 'wolne ciumkanie' ma miejsce pod koniec karmienia kiedy dziecko ssie najtlustszy pokarm, ktory leci duzo wolniej. Na pewno nie przerywamy wtedy karmienia. -- -----------------------------------------

Re: ssanie kciuka 8 tyg pozwolic?

Moze zaburzyc ssanie piersi, tak jak smcozek. Tu, na forum, pojawialy sie takie przyklady. Ja uwazam, ze nalezy kciuka wyciagac, diagnozowac przyczyne i dzialac przyczynowo. Na tym etapie 2-3 tygodnie i bedzie po problemie, zanim pojawia sie prawdziwe klopoty, a nawyk sie utrwali na wiele miesiecy

Re: ssanie kciuka 8 tyg pozwolic?

Kazdy moze podac ci tylko swoj przyklad. U nas ssanie kciuka absolutnie nie zaburzalo karmienia (do tej pory - 9 miesiac - nie zaburza). Podobnie ssanie kciuka wlasnie czasami przed snem, w sytuacji gdy jakas nowa twarz sie pojawiala jak mala byla mlodsza. Sczerze to rada zeby dawac piers w takim

niewłaściwa technika ssania?

Może ktoś mi podpowie co dalej. Jestem mamą 10 tygodniowej dziewczynki. Poprosiłam doradcę laktacyjnego o spotkanie ze względu na to , że nastąpił spadek przyrostu wagi. Pani powiedziała, że młoda za płytko łapie pierś i nie chwyta otoczki. Poza tym nie wywija warg przy ssaniu. Tym samym nie

Re: ssanie kciuka 8 tyg pozwolic?

Ciekawa jestem odpowiedzi ;) A tak na serio to naprawde nie warto sie przejmowac. Zacznij sie przejmowac jak z czasem tego ssania bedzie wiecej (zamiast mniej) i jak dziecko bedzie wieksze i wciaz z kciukiem. Wydaje mi ze ciagle proby wyciagania kciuka moga zadzialac przeciwnie - tzn. wtedy

Re: niewłaściwa technika ssania?

Ja mam podobny problem, moja 2-tygodniowa mała po 5 minutach łapczywego ssania zaczyna się rzucać, wypluwać i łapać z powrotem, i znowu krzyczeć, tak jakby chciała dalej ssać, a nic jej nie leciało. A mleko jeszcze na pewno jest. Zmiana pozycji czasem pomaga, ale na krótko. Próbuje ją przystawiać

Re: niewłaściwa technika ssania?

to tylko się cieszyć :) moja ma trochę wolniejsze tempo, ale dziś była znów Pani doradca i mimo, iż ssie nadal krótko to wygląda na to, że w tym tygodniu przybrała 160 g. Ponieważ ważę co piątek wychodzi, że te 180 ma szansę przybrać. Dziękuję wam za wsparcie, wyszłam z dołka i się ogarnęłam.

Re: ssanie kciuka

forum.gazeta.pl/forum/w,851,118603862,118603862,Jak_oduczyc_ssania_kciuka_.html nie smarowac, nie znecac sie nad dzieckiem. Nie zostawiac dziecka samego. Diagnozowac przyczyne, kiedy kciuk wedruje do buzi i dzialac przyczynowo. Wyciagac konsekwentnie i NIE ZOSTAWIAC DZIECKA SAMEGO! Zadnego

Re: ssanie kciuka 8 tyg pozwolic?

moje wlasne , trzykrotne doswiadczenia. Gdy nawyk sie utrwali, a dziecko zostanie oszpecone brzydka wada zgryzu i rownie brzydka wada wymowy, bedzie placz i zgrzytanie zebow, i majatek wydany na ortodonte, logopede i sprzet oraz preparaty, majace oduczyc dziecko ssania kciuka. No, ale kazdy lubi to, co

Re: półroczniak ssie jak noworodek

,5 miesiaca piers bylo tylko do jedzenia i picia 6-8 razy na dobe w tym raz w nocy. Ale pozniej wszystko sie pokrecilo:) piers jest ratunkiem na wszystko zwlaszcza w nocy. Myslalam jeszcze o nieefektywnym ssaniu ale od zawsze je tak smo wiec to chyba nie to:)ale skoro tak ma byc to zostaje przeczekac tylko

Re: ssanie kciuka 8 tyg pozwolic?

. To wszystko. Przy wszystkich moich dzieciach system dzialal niezawodnie, bo tez mialam dwie zasady: nie ma przyzwolenia na ssanie kciuka i do ssania sluzy wylacznie piers. Koniec.

Re: Krótkie ssanie.

więc ją przystawiam, dodam że podaliśmy córce smoczek, bo o > d początku bardzo długo wisiała na piersi. Nawet po jedzeniu ciągle szuka czego > ś do ssania, położna stwierdziła, że mała ma silnie rozwinięty odruch ssania Polozna powinna dodac: kazde dziecko ma silnie rozwiniety odruch ssania

Re: Zmiana sposobu ssania

W sensie, że mała stopniowo zmieniała sposób ssania na wolniejszy i mocniejszy, lepiej się przysysała. Bo na początku było słabo, łykała mnóstwo powietrza, nie radziła sobie z wypływem mleka na oxy

kiedy zmniejsza się częstotliwość ssania?

Karmię 19 miesięcy. Wiem z Waszych postów, ze koło 1.5 roku następuje powrót do tzw. ssania noworodkowego. Moje pytanie:kiedy ten etap się skończył u Waszych dzieciaczków i karmienie zaczęło iść w stronę samoodstawiania? Moja córka ma już dni naprzemienne, tzn. jeden dzień chce ssać co godzinę

Re: Krótkie ssanie.

Tak, możliwe, że woli łatwieszy sposób ssania smoczka od wymagającego więcej wysiłku ssania piersi. Odstaw smoczek, póki jest taka malutka. Jedzenie co 4 h w tym wieku to stanowczo za rzadko i przy następnym ważeniu moze się okazać, ze przybiera o wiele za mało. Dziecko w tym wieku ma prawo ssać

Re: bardzo krótkie ssanie i karmienie naście razy

Roznie się zdarza. Mi czasami też leci jak malaprzeespi porę ssania. I to też minie:). Cierpliwości.

Re: Ssanie kciuka

Czasami warto spróbować smoczka, przecież takie maleństwa mają bardzo dużą potrzebę ssania. A lepiej żeby ssały dostosowany do tego symetryczny smoczek, który jest przebadany pod kątem zgryzu dziecka itd niż wkładały kciuka do buźki. Po kilku-kilkunastu miesiącach ta potrzeba ssania maleje więc

Re: ssanie

Czy cos czerpie - oczywiscie, przy takim wolnym ssaniu tez leci mleko, to z wieksza zawartoscia tluszczu. Jak dziecko polyka co jakis czas to znaczy, ze nadal je. Nawet jesli jestes smoczkiem to przeciez to noc zlego. Jak uda Ci sie wyjac piers z buzi dziecka a ono sie nie obudzi, to znaczy posilek

Re: 7 miesięcy - nie umie już ssać?

Może zacząć ssać inaczej jeśli właśnie zęby wyszły/idą, jeśli coś w ssaniu przeszkadza (smoczek/katar itp). Reagujesz dobrze, za jakiś czas córka powinna zaakceptować nowy sprzęt w buzi i nauczyć się ssać tak, żeby Cię nie bolało.

Re: Maksymalna silnika, minimalna ssania

Akurat odkurzacz, to coś co w swoim życiu najczęściej wymieniam- bo jakoś nie mogłam trafić, a jak już trafiłam, to przez głupotę sama zepsułam ( 2000 W) Może coś i jest w tej mocy ssania-ale u mnie zdecydowanie sprawdzały się odkurzacze o większej mocy, niestety. Teraz wróciłam do 1700 W, jest ok

Re: Krótkie ssanie.

Dziecko może się najeść w ciągu 7-8 minut, na razie przyrosty są dobre, ale nie wiadomo jak będzie dalej, bo smoczek może mieszać w karmieniu. Nie bardzo rozumiem ten smoczek u Was- gdy po ssaniu z jednej piersi 8 minut córeczka szuka, to należy podać jej drugą pierś. Potrzebę ssania dziecię

Re: niewłaściwa technika ssania?

, że już za późno i tak duże dziecko ma nawyk ssania więc niewiele da się z tym zrobić.

Re: Ssanie kciuka

pies drapal palec. Poczekaj, jak zobaczysz, jakie skutki ssanie kciuka ma dla zgryzu. temat byl omawiany 1000000 razy. Wystarczy pogadac z wyszukiwarka. Ja jestem z opcji: tlumic nawyk w zarodku. Wyciagac d o skutku, diagnozowac sytuacje, w jakich dziecko ssie kciuka i dzialac przyczynowo.

Re: ssanie piąstek

W tym wieku ssanie piąstek to norma. U nas też tak było, potem zaczęło się branie wszystkiego do buzi, lizanie, ciamkanie i ssanie, jak rączki zaczęły chwytać zabawki i kierować do buzi to kupiłam fajny gryzaczek. Teraz już ssanie piąstek baardzo rzadko i znam też wiele dzieci bezsmoczkowych, u

Re: niewłaściwa technika ssania?

Ale co dokładnie wg Ciebie jest nie tak w tym jej ssaniu? Bo jak tylko ta warga, to może lepiej ją zostawić? Co do karmienia - różne są taktyki. Jedna mama daje dwie piersi na jedno karmienie i zaczyna następne karmienie od tej piersi, która była ostatnia czyli lewa-prawa, a potem prawa-lewa, a

Re: ssanie piąstek

No właśnie, też myślę ze póki piąstki to jest ok,.jak się pojawi ssanie kciuka to zastosuje to o.czym piszesz :) dzięki :)

Re: ssanie kciuka 8 tyg pozwolic?

to ja poproszę o poradę doświadczonej matki :) w jaki sposób odzwyczaiłaś swoje dzieci od kciuka? Moja młodsza córka od mniej więcej 3-4 tyg zapamiętale ssie kciuka, jest prawie non stop na rękach, nigdy nie jest zostawiana sam w pokoju no chyba że śpi. Usypia zawsze przy mnie (już umie zasnąć przy

Re: Zmiana sposobu ssania

Czy jakaś recepta na to łykanie powietrza z powodu zbyt szybkiego wypływu mleka na początku karmienia jest? Czy to wynika ze złej techniki przystawiania (po tym gwałtownym wypływie jest już ok, nie łyka powietrza, nie spłyca uchwytu brodawki, ssie spokojnie, w nocy również spokojnie)? Czy może

Re: ssanie piąstek

Ssanie piąstek to norma, dzieć za chwilę nauczy się chwytać wszystko w zasięgu ręki i wszystko będzie ssał :D. Mitem jest jednak (dlatego nie do końca się zgadzam z przedmówczynią, że pediatra chce "popsuć kp"), że smoczek popsuje ssanie. Ja od swojej konsultantki laktacyjnej usłyszałam

Re: Krótkie ssanie.

piersi. Czyli wisiała na piersi i było źle. Teraz ssie krótko i też jest źle? I weź tu być mądry... Takie małe dziecko nie potrzebuje zatyczki, żadne dziecko nie potrzebuje zatyczki. Jak mała chce ssać, to daj jej pierś i tyle. Nawet po jedzeniu ciągle szuka czego > ś do ssania, położna stwierdziła

Zmiana sposobu ssania

Witam. Syn skonczyl wlasnie rok i nadal jest wielkim ssakiem :) Od poczatku niemalze uzywa tez smoczka, wode pije z reguly z butelki ze slomka. Problemow nie mamy. Zauwazylam jednak, ze od kilku dni syn inaczej ssie. Nie wiem jak to wytlumaczyc. Tak jakby mocniej, glebiej (?!). Karmimy sie tak samo

Re: 7 miesięcy - nie umie już ssać?

Zawsze, począwszy od noworodka, jeżeli ssanie powodowało ból, zabierałam pierś i po chwili przystawiałam podobnie. Tłumaczyłam, że to boli, że nie wolno gryźć, tak nie ssiemy. Jeżeli pozwalasz na bolesne ssanie to wyrabiasz dziecku zły odruch i będzie trudniej to zmienić. Po prostu reaguj. Skąd

Re: Krótkie ssanie.

U mnie z popołudniowym płaczem było podobnie. Nie do końca zgadzam sie że butelki i smoczki zaburzaja odruch ssania. Synek od ur a ma już 5 miesięcy karmiony byl butelka z mlekiem odciagniętym. I obecnie ciagnie pierś pięknie. Nie spada na wadze i nic sie nie dzieje. Dostaje na jedno karmienie obie

7 miesięcy - nie umie już ssać?

Córka, 7 miesięcy, od kilku dni przy karmieniu ssie tak, że mam poranione brodawki. Miesiąc temu wyszły jej 2 dolne jedynki,( idą następne bo pcha wszystko do buzi) i potrafi mnie nieźle ugryźć przy karmieniu. Ssie jak noworodek, zwłaszcza w nocy, potrafi sie budzić 5 razy i ssać godzinę, nie je

Re: ssanie piąstek

Przepraszam, pediatra dość durna, chce Ci zniszczyć kp, które, jak rozumiem, do tej pory odbywało się bez problemów? Zignoruj, albo zmień pediatrę. Ssanie piąstek jest normalne, rozwojowe. Dziecko poznaje świat oralnie przez bardzo długi czas. Zaczyna od rączek, bo ma najbliżej, a nie wie, do czego

Ssanie kciuka

Witam serdecznie, Bardzo proszę o radę dotyczącą znanego tematu – kciuk czy smoczek? Moja córka ma 6 miesięcy i odkąd miała ok. 2 miesiące ssie kciuk – gdy jest czymś bardzo zdenerwowana, zmęczona i do spania. Dodam od razu, że np. opcja karmienia w dzień do snu odpadała. Odkąd

Re: Ssanie kciuka

Przepraszam, że dopiero teraz, nie wcześniej. Otóż sytuacja wygląda tak, że ona ssie niemalże w każdym momencie. Przerwy robi spiąć i kiedy jest czymś bardzo zainteresowana. Czyli palec to taki umilacz czasu, uspokajacz, przekąska, kołysanka na dobranoc i pocieszyciel. W rękawiczce też potrafi

Re: bardzo krótkie ssanie i karmienie naście razy

Hmmm w moim przypadku częstsze ssanie w 4 miesiącu spowodowało ze zaczęło znowu mi mleko lecieć z drugiej piersi podczas karmienia no i mniej więcej w spodziewanym czasie karmienia (taki budzik ;)), czyli zrobiło się jak w pierwszych 2 miesiącach. A wiec więcej ssania=więcej mleka. Ale jednocześnie

Re: Ssanie

piersi -dziecko lezy za daleko od piersi. Obejrzyj te filmiki, zobacz ze dziecko w samej pieluszce a mama rozebrana od pasa w gore - tak najlepiej uczyc ssania malucha. www.breastfeedinginc.ca/content.php?pagename=videos I np tutaj www.myninemonths.com/post-pregnany/answers-to-the-most-common-breastfeeding-questions-part-ii/ -- -----------------------------------------

Re: ponowna nauka ssania - dziecko z nnm

Sns tez dobry pomysl - nie wiem na ile chetnie dziecko ssie piers - ale jesli ssie, warto sprobowac z samym dokarmianiem bezsmoczkowym ktore mozna zrobic bez sns, jesli wagowo bylby problem. Jesli przyrosty beda ok, to znaczy ze sie najada. -- -----------------------------------------

Re: 7 miesięcy - nie umie już ssać?

Mam podobny etap, chętnie się czegoś dowiem. Ale domyślam się, że dla dziecka to też nowość ssać z zębami, musi się przyzwyczaić.

Ssanie kciuka

Witam serdecznie, Bardzo proszę o radę dotyczącą znanego tematu – kciuk czy smoczek? Moja córka ma 6 miesięcy i odkąd miała ok. 8 tygodni ssie kciuk – gdy jest czymś bardzo zdenerwowana, zmęczona i do spania. Dodam od razu, że np. opcja karmienia w dzień do snu odpadała. Odkąd

Re: 7 miesięcy - nie umie już ssać?

Oczywiście że odstawiam ją za każdym razem jak mnie ugryzie i mówię że to boli i gryźć nie wolno. Ale jak widać córka nie rozumie i ta metoda na razie nie działa. I przystawiam ją po kilka razy żeby ssanie nie było bolesne i pozwalam jeść na dobre dopiero wtedy kiedy czuję że ssie tak jak trzeba a

Re: Ssanie kciuka

malaidka, mojemu synowi też się zdarza ssać kciuk lub którykolwiek inny palec. Nie robi tego regularnie, raczej raz na jakiś czas jak mu się przypomni że tak można. Również jest niesmoczkowy z wyboru. Robię tak jak napisała murwa, wyciągam, wyciągam, wyciągam i tłumaczę, tak długo aż odpuści

ssanie piąstek a ssanie kciuka

Mam pytanie nt ssania. odstawiłam ostatnio modemu smoczek i nie chciałabym, żeby młody zamiast niego zaczął kciuka ssać.Ale wiem też że jest teraz etapie pakowania rączek do buzi i że to normalne i potrzebne. Jak rozróżnić jedno od drugiego? Albo w jakim wieku zacząć mu uparcie te łapki z pyszczka

Re: ssanie piąstek

No właśnie i ja trochę się zdziwiłam bo wszędzie piszą że w okolicy 2 mcy dzidzie tak poznają świat. Przecież chyba nie będzie wiecznie ssać tych piastek, bo jakoś będzie musiała bawić się zabawkami :) Pediatrę chyba naprawdę zmienię, bo rodzice którzy byli u niej na pierwszej wizycie po mnie

Korygować ssanie ?

Pisałam o swoich problemach w wątku: forum.gazeta.pl/forum/w,570,149048976,149048976,Krotkie_wedzidelko_a_ssanie.html No i udało nam się w końcu podciąć wędzidełko w środę, faktycznie było bardzo krótkie, pomału odczuwam ,że ból brodawek jakby się zmniejszył, ale nie wiem co mam zrobić z ssaniem

Re: Jak oduczyć ssania kciuka?

a nic, znałam dorosłą kobietę, która ssała kciuka, teraz jest za późno. Możesz tylko przemówić do rozumu, że to nie jest normalne w tym wieku. Ja córkę oduczyłam gdzieś jak miała półtora roku, zakleiłam kciuk razem z dłonią i to był b. ciężki miesiąc, ale w końcu jej przeszło. -- Tak walczę ze

Re: kiedy zmniejsza się częstotliwość ssania?

A to zależy u którego człowieka. Co Ci po tym, że cudze dzieci prędzej, czy później wyrastały W tym tunelu jednak jest światełko: co nie znaczy, że dziecko już niedługo zakończy ssanie. Jednak cierpliwość prędzej czy później przynosi owoce. -- Mam wsparcie Karmienie piersią powyżej roku

Re: Krótkie ssanie.

minut po każdym karmieniu w ciągu doby, również nocnym, płacze trwały od pół godziny do godziny (za każdym razem!) Pierś nie była ukojeniem, bo jak tylko zaczynał ssać, leciało mleko (zresztą jest tak do teraz) i to w tempie naprawdę szybkim. W efekcie odrywał się od piersi z jeszcze większym płaczem

Re: ssanie paluszków - opuchnięte i poranione pal

dodam jeszcze, że ranki co się trochę podgoją (zrobi się strupek) to rozmięka i odchodzi bo palce ciągle są mokre, więc nie chce się dobrze zagoić...raz udało mi się posmarować paluszki linomagiem założyć lapki na noc (nawet przez nie ssała rączkę) i nawet zauważyłam lekką poprawę - zmniejszenie

Re: ssanie paluszków - opuchnięte i poranione pal

palcu to pikus, wygoi sie, natomiast wplyw takiego ssania na zgryz to tragedia. A leczenie-okrutne i bardzo kosztowne. Teraz odwyk to 2-3 tygodnie poswiecenia dziecku swojego czasu i uwagi na maksa, i po problemie. Za kilkakilkanascie lat obecne przyzwolenie na ssanie palcow moze porzadnie szarpnac po

ssanie paluszków - opuchnięte i poranione palce :(

Witam Mamy, może ktorać z Was miała podobny problem. Otóż moja 3-miesięczna córa ssie od jakigoś czasu palce (na szczęście NIE kciuk!) jednak najlepiej jej smakują 2 paluszki prawej rączki i ssie je tak mocno, że pozadzierała sobie skórki i palce są mocno spuhnięte i mają ranki przy paznokciach

W zoo urodziła się samiczka pangolina. Karmią ją i myją, a ona rośnie i...

W zoo urodziła się samiczka pangolina. Karmią ją i myją, a ona rośnie i...

Nie znalazłeś tego, czego szukasz? Zapytaj ekspertów

Zdjęcia - ssania