Sortowanie wyników: wg trafności wg daty

Re: Zatkanie kanalików łzowych

Drodzy rodzice, na wstępie napiszę, że nigdy nie pisałam na tego typu forach, bo każda rada nie koniecznie jest dobra. Jednakże sama stanęłam przed problemem zatkanego kanalika, przeszukałam cały internet w poszukiwaniu porady, wsparcia czy jakiejś określonej ścieżki. Czy znalazłam, trochę tak

Re: kanalik zatkany ponownie po zabiegu

A czy dziecko miało pobierany wymaz z ropiejącego oczka? Moja córka też miała problem z ropiejącym oczkiem i podejrzenie zatkanego kanalika. Już prawie byliśmy umówieni na zabieg. W końcu trafiliśmy do okulisty, który najpierw zrobił wymaz, potem dobrał odpowiedni antybiotyk i problem minął.

Re: Zatkany kanalik - proszę o wsparcie - ratunku

Miałam kilkakrotnie zatkane ujście kanalika- na brodawce taką białą kuleczkę, jak łepek od szpilki, i część piersi twarda i bolesna. Pani z poradni laktacyjnej doradziła to przekłuć. Tak też robiłam, za każdym razem ulga prawie natychmiastowa. Tylko igła musi być sterylna, cieniutka, z apteki. Po

Zatkany kanalik - proszę o wsparcie - ratunku

dziecka do piersi, ta grudka nie zniknela. Dzisiaj juz grudka jest malo wyczuwalna, natomiast od wtorku sutek jest rozowy i zdarza sie ze boli przy karmieniu. Wczoraj pojawila sie taka jakby mautka biala krostka na samym czubku brodawki. Wnioskuje z tego, ze jest to zatkany kanalik, to zreszta

Zatkany kanalik

Mój syn ma półtora tygodnia. Karmię go wyłącznie piersią. Od kilku dni, w lewej piersi zauwazyłam coś dziwnego. Po środku brodawki mam taką białą kropkę, wielkości łebka od szpilki. Wygląda to trochę jakby odrobina mleka została w kanaliku i nie mogła się wydostać. Nie jestem w stanie tego "

Re: Zatkany kanalik

Ja to białe wysinęłam jak "pryszcz" i od razu się odetkało. Ale wcześniej była ciepła kąpiel.

Re: Zatkany kanalik

Hej! Mam dokładnie ten sam problem - biała kropka na brodawce i zastoje w jedej części piersi. Pojawiło się to kiedy zaczęłam ograniczać pierś mojemu roczniakowi. Niczym nie mogę tego odciągnąć, a młody też nie chce ssac tej piersi dłużej niż minutę bo nic mu nie leci. Mnie boli coraz bardziej pierś

zatkany kanalik/ zastój w piersi

Czesc, Poradzcie prosze jak pozbyć sie zastoju w piersi - zrobił mi sie w nietypowym miejscu i trudno mi jest go sie pozbyć: znajduje sie tuż nad otoczka w górnej części lewej piersi; żadna z pozycji do karmienia nie skutkuje, laktatora również nie radzi sobie; mam coraz mniej mleka w tej piersi, ki

Zatkany kanalik, co robić?

Pani Malwino, dziewczyny poradźcie co zrobić. Zatkał mi się kanalik mleczny. Na końcu sutka mam białą kropkę i bolesne zgrubienie po tej stronie piersi. Ile mam czekać aż sam się odetka? Czy trzeba iść do lekarza? (Byłby to dla mnie duży problem). Czytałam coś że się igłą przebija. Czy to konieczne

Czeste białe punkty na sutkach - zatkane kanaliki

Witam Mam problem. Jestem mama prawie trzymiesiecznego synka. Od okolo miesiaca co chwila dochodzi u mnie do zatkania ujscia kanalika mlekowego (powstaja biale kropki i zgrubienia na sutkach). Jak tylko uda mi sie zaleczyc jeden, zaraz powstaje drugi:( oczywiscie to troche boli. Czasem boli cala

Re: Zatkany kanalik

przekłuwanie kpęchęrzyka radziłabym traktowac jako ostateczność na razie proponuję robić ciepłe okłady na brodawkę prze karmieniem, przystawiać malucha w innej pozycji niż dotychczas

Re: zatkany kanalik łzowy

Dwójka moich dzieci miała zatkany kanalik. Obydwu po konsultacji z okulistą zarejestrowałam w wieku 3 m-cy na zabieg (u nas czekało się jakiś miesiąc) , ale każde z dzieci wcześniej dostawało kataru i kanalik sam się odetkał... :)

Re: Zatkany kanalik

Dziękuję, spróbuję. Przyznaję, że przekłuć już też próbowałam, wydawało się, że "coś" jest tuż pod powierzchnią. Ale kiedy nie dało to efektu więcej nie próbowałam.

Re: Zatkany kanalik

JA tez mialam cos takiego i kazano mi kupic sterylna igle w aptece i delikatnie przekuc robilam to kilka razy gdyz jedno przekucie nic nie dawalo dopiero za ktorym razem kropka zniknela . Moze poleciec troszke krwi ale wystarczy przetrzec spirytusem .

Re: zatkany kanalik/ zastój w piersi

Bożesz ty mój... nic nie masuj! bo sobie większą krzywdę zrobisz. Ciepły okład na to miejsce przed karmieniem i tak dostaw dziecko, żeby jego broda - tak broda - była na tym zgrubieniu. to będzie cyrkowa pozycja, do góry nogami, ale skutek gwarantowany! Możesz również ułożyć ssaka na podłodze i sa

kanalik zatkany ponownie po zabiegu

Moj synek mial zabieg przetykania kanalika jak mial 4 miesiace i wszystko super minelo,oczko nie lzawilo ani nie ropialo a po 5 miesiacach znow sie zaczelo,lzawienie,niewielkie ropienie,masuje kanalik i sa dni,ze jest ok a potem od nowa...myslalam,ze kanalik nie moze sie zatkac ponownie,ze ta

Re: zatkany kanalik łzowy

Moja córeczka też miała zatkany kanalik łzowy i za zaleceniem pediatry miałam przy każdym karmieniu robić jej masaż podczas którego 'wyciskałam' ropkę. Oprócz tego dostalismy kropelki Gentamicin. lekarka także mówiła ze jak po mc kropelki i masaz nie pomogą to zmienimy krople. Ona nie jest

Re: Nagły płacz / pisk | zatkane kanaliki łzowe

My teżmieliśmy problem z zatkanym kanalikiem. Lekarz kazał masować i przemywać solą fizjologiczną lub rumiankiem. Jeśli by nie przeszło do 3 mies. mieliśmy jechać na zabieg odetkania. Na szczęście kanalik udrożnił się sam tydzień przed terminem wizyty w szpitalu. Jak dziecko starsze niż 3 miesiące

Re: Zatkany kanalik łzowy

przyniesie efekt ze sie kanaliki odetkaja, a nawet jak sie odetkaja to przy chorobie mogą sie znowu zatkać no i po zabieg tez trzeba dalejmasować , wiec dla mnie to jakas paranoja. Piszecie tu o znieczuleniu miejscowym kurcze mi nikt o tym nie mowił kurrrrcze

Re: Zatkany kanalik, co robić?

ja dziś się męczę od popołudnia z zatkanym kanalikiem, ale juz jest duzo lepiej, przy czym baaaardzo dużo i mocno rozmasowuje pierś w stronę sutka wcześniej ciepły okład i duzo karmic z tej właśnie piersi, potem z kolei po karmieniu chłodny okład, najlepiej z liścia kapusty (tak, to działa

Re: Zatkany kanalik łzowy

Moja córka miała problem z zatkanym kanalikiem od urodzenia. Najpierw trafiliśmy do niekompetentnej lekarki, która zaleciła zabieg u 4-miesięczniaka. Zabieg oczywiście się nie udał. Potem poszliśmy do innego lekarza - dr. Wojciecha Hautza (pracuje w CZD i ma prywatny gabinet). Ochrzanił nas za ten

Re: zatkany kanalik łzowy

Hej, U mnie też był problem z zatkanym kanalikiem. Ciągle powracające ropnienie oczka jednego. Dopiero po konsultacji z prywatnym lekarzem i jej poradach udało nam się w końcu to wyleczyć lub po prostu samo minęło ( koło 7-mego miesiąca). Jest szansa, że do roku kanalik sam się odetka. Ale

Re: Nagły płacz / pisk | zatkane kanaliki łzowe

zatkany kanalik objawia sie tylko i wylacznie tym, ze w oku 'stoi' lza- nie ma ktoredy wyplynac po prostu. ropienie oka, to juz nastepstwo. masowalam- ale blonka byla za gruba, wiec pojechalismy na przetkanie. szybko, sprawnie, bez bolu, trwalo to 3 min.

zatkany kanalik łzowy

Wiem, że temat był wałkowany, ale jestem ciekawa najnowszych wytycznych: Moja 2,5 mies. córeczka ma zatkany kanalik łzowy. Od okulisty dostała skierowanie na zabieg udrażniania i tutaj mam dylemat - na Niekłańskiej robią ten zabieg po skończeniu 3 mies, ale gdzieś słyszałam opinię, że teraz się

Re: Zatkany kanalik łzowy

hej, nie wiem jak to jest w Warszawie, ale mój synek miał od urodzenia zatkane kanaliki łzowe, masowałam (chociaż później okazało się że źle to robiłam, bo każdy lekarz lub pięlęgniaka i położna napotkana na naszej drodze pokazywała inaczej :(), przemywałam i tak jak Ty miałam dosyć, choć maluszek

zatkany kanalik mleczny

Jakby było mało bolących brodawek, teraz jeszcze zatkał mi się kanalik mleczny (tak sądze)... piers w jednym miejscu (na dole po wewn.stronie)mam bolesna, jest wyczuwalny dość spory guzek, zaczerwienione jest to miejsce. Mam temp. 37,5stopnia. przystawiam malego, ale nie jest on w stanie tego guzka

Re: Nagły płacz / pisk | zatkane kanaliki łzowe

Mój syn miał długo problem z zatkanym kanalikiem właściwie cały miesiąc od porodu oczko łzawiło non stop, gdy miał pół miesiąca pediatra powiedziała abyśmy poszli do okulisty być może będzie potrzebna interwencja specjalisty w udrożnieniu tego kanaliku ale tak sie bałam, że to odwlekałam i dużo

Re: kanalik zatkany ponownie po zabiegu

Należy skonsultować się z dobrym okulistą, rzeczywiście albo wymaz albo będzie konieczne ponowne udrożnienie. Pozdrawiam serdecznie

zatkany kanalik, a może grzybica piersi?

Witam, Mam problem-wczoraj wieczorem mialam zator w prawej piersi. Mialam duze grudy, a na koncu brodawki pojawil się bialy ślad- w miejscu ujścia mleka. Czy to zatkany kanalik, a moze grzybica (tyle sie naczytalam w internecie...)? Moj synek zator mi zlikwidowal, bolalo strasznie, w kazdym razie

Nagły płacz / pisk | zatkane kanaliki łzowe

moze byc?myslalam, ze to moze jakies objawy kolkowe, bo on kolek właściwie jak a razie nie ma, i nie wiem jaki wtedy jest płacz? a drugie moje pytanie dotyczy zatkanych kanalików łzowych u niemowląt.Czy ktoś się z tym spotkał?Małemu łzawi czasem oko,ale nie jest czerwone ani zaropiałe.Wiem ze powinno

Re: Zatkany kanalik - proszę o wsparcie - ratunku

Ja też mam już przekłuwanie za sobą, nic nie boli, ale na samo wspomnienie całej akcji aż mnie mrowi :-)

Re: kanalik zatkany ponownie po zabiegu

Może, może...Mój syn tez miał pierwszy zabieg w wieku 4 m. A w sumie miał tych zabiegów już trzy. Teraz mu oko nie ropieje ani nie łzawi ale łezka chyba nadal stoi więc to tylko kwestia czasu jak się znowu zacznie. Jeśli po masowaniu i kroplach nie przejdzie to czeka Was pewnie kolejny zabieg. Z nas

Zatkany kanalik i zator

Karmię synka już 10 miesięcy. Na prawym sutku co jakiś czas pojawia się biała kropka - zatkany kanalik. Za każdym razem odtykałam go przystawianiem małego, odciąganiem, kompresami i nawet przebijaniem igłą. Bolało mniej lub bardziej, ale po "odetkaniu" wszystko wracało do normy. Od trzech

Re: Zatkany kanalik - proszę o wsparcie - ratunku

Podciągam watek, bo sama mam problem podobny. Niektóre białe krostki pojawiajace się da się hm..."wycisnąć" natomiast z jednym przytkanym kanalikiem również nie umiem sobie poradzić. W jakimś zarchiwizowanym wątku dawniej przeczytałam że dziewczyna poradziła sobie cieniutką igłą dla

Re: Zatkany kanalik - proszę o wsparcie - ratunku

Potwierdzam metodę i fakt, że nie boli :) Stosowałam tydzień temu. -- http://lpmm.lilypie.com/6hsap1.png http://lpmm.lilypie.com/a3ATp1.png http://s2.pierwszezabki.pl/052/052416990.png?34

Re: Zatkany kanalik - proszę o wsparcie - ratunku

Kanalik już został odetkany przez położną. Niestety zrobił się zator: w piersi wyraźnie czuję grudę od kilku dni. Nie pomaga przystawianie dziecka bardzo często, ani ciepłe okłady przed karmieniem a zimne po; kapusta też nie zadziałała. Nadal mleko leci z niej wolniej niż z drugiej. Jestem zapisana

Re: Zatkany kanalik - proszę o wsparcie - ratunku

Na moje oko może się skończyć antybiotykiem. Bez paniki - wybiorą Ci antybiotyk bezpieczny dla dziecka Teraz możesz brać ibuprofen - działa przeciwzapalnie (np. ibuprom max co 8 godzin). Pij dużo płynów (naprawdę dużo: 2-3 litry). Ja się ratowałam masażami pod gorącym prysznicem, ale do tego trzeb

Re: Zatkany kanalik - proszę o wsparcie - ratunku

Witaj. Karmię już 19 miesięcy, ale pierwszy rok kp wspominam niemiło . Zastoje , zamykane kanaliki i zapalenia to była niemal moja codzienność. Oklady , prysznice ,przedstawianie dziecka w niemal cyrkowych pozycjach, bralam lecytyne, dbałam o dietę niskotluszczowa. W ekstremalnych problemach

Re: Zatkany kanalik i zator

dziewczyny, a mogę was o coś zapytać? ja karmię już prawie 7 miesięcy i jakoś dwa tygodnie temu pierwszy raz zatkał mi się na około 10 godzin kanalik w lewej piersi. przeszłam mękę, ale odetkałam i od razu było znów OK. tylko się głowię cały czas dlaczego i zastanawiam się czy to nie przez technikę

zatkany kanalik 7 dzień-help

żadnych efektów nie przynosi. Jak długo taki kanalik może być zatkany a może to już jest robień. Dodatkowo czuje ze w tej piersi mam chyba mniej pokarmu bo nie jest tak przepełniona jak ta zdrowa. Dodam że zgrubienie to nie bolało mnie i nie boli no chyba że zaczynam mocno rozmasowywać Proszę o

Re: zatkany kanalik 7 dzień-help

mi pomaga tylko i wyłącznie przekłucie zatkanego kanalika sterylną igłą, od razu po tym mleko tryska i zgrubienia znikają, taką metodą poleciła mi doradczyni laktacyjna. -- http://www.suwaczki.com/tickers/ex2bdf9hmptsmeu5.png

zatkany kanalik łzowy

Moja czteromiesięczna córeczka od urodzenia ma zatkane kanaliki łzowe. Cały czas płyną jej z oczu łezki. Czeka ją zabieg udrażniania kanalików. Do jakiego lekarza okulisty najlepiej się zgłosić? Czy można to zrobić prywatnie? Będę wdzięczna za pomoc

Re: zatkany kanalik łzowy

Mój młodszy syn miał zatkany kanalik. Niestety nie pomagały krople,maści i masowania :(Przepychali nam na Słonecznym w przychodni. Skierowania nie potrzebowałam. -- Domowo

zatkane kanaliki mlekowe

Cholera... myslalam ze problemy z piersiami już za mną! Dziś po południu zauważyłam, że lewa pierś od strony pachy jest twarda i bolesna, a reszta piersi opróżniona! Prawdopodobnie mam zatkane jakieś kanaliki mlekowe! Przystawiam Małego do tej piersi - ale mam wrazenie ze mu nie leci - bo nie

Re: Zatkany kanalik łzowy

Specjalistycznych badań nie miał - co jakiś czas chilismy do dr Seroczyńskiej. Ona stwierdziła że raczje kanalik sie nie odblokuje. Skierowała nas do CZD i tam Pani doktor zakwalifikowała do zabiegu. U mojego syna kanalik zrósł się po wirusowym zapaleniu spojówek.

Re: Zatkany kanalik łzowy

Dziękuję za namiary. A możesz mi napisać czy dziecko miało jakieś badania żeby stwierdzić z jakiego powodu kanalik jest niedrożny? Chciałabym wiedzieć przed zabiegiem czy wystarczy przepłukać czy też jest jakaś wada kanalika i trzeba go udrożnić operacyjnie, żeby dziecka nie męczyć niepotrzebnie

Re: Zatkany kanalik, co robić?

warto też zrobić ciepły okład na czubek brodawki, aby trochę rozmiękczyć ujście kanalika

Re: Zatkany kanalik łzowy

A ja dr Hautza odradzam. Też do niego trafiliśmy w międzyczasie. Powiedział, że nie widzi problemu z tym okiem (a było czerwone, zaropiałe i już wtedy było wiadomo, ze kanalik zapchany) i że dziecko z tego wyrośnie!!!!

Re: Zatkany kanalik łzowy

to może opiszę jak to jest u nas. Synek ma niedrożny kanalik łzowy spowodowany wirusowym zapaleniem spojówek - w kanaliku zrobiły się prawdopodobnie zrosty. W tym przypadku masowanie raczej nic nie da. Oczywiście Pani doktor powiedziała, ze można spróbowac - nie zaszkodzi. W CZD powiedziano mi, że

Re: Zatkany kanalik łzowy?

Moja córka miała zatkane oba kanaliki - jak najwcześniej trzeba iść do okulisty !!! miała zabieg przepychania ok 3 misiąca życia - teraz jest już super Młodemu też się to szykuje bo ma prawy kanalik zatkany -- Pozdrowienia Magda Julia (16.11.2003) i Mateuszek (08.05.2010)

Re: zatkany kanalik łzowy

Witam Mój syn też miał zatkany kanalik łzowy - od urodzenia. Polecam dr Zdanowską - okulistka. Jak potwierdzi zatkanie kanalika łzowego, wystawi skierownie do szpitala na przetkanie. Zabieg wykonuje szpital na pomorzanach, polecają dr Litwińską. Na zabieg czekaliśmy ponad miesiąc. Jakie krople

Re: Zatkany kanalik łzowy

ale ropieje tylko przy katarze? no przy waskich kanalikach tak jest,moja 5 latka tez ma upackane kaciki jak tylko pojawi sie katar, ale razem z katarem tez to mija, wiec niespecjalnie przywiazujemy do tego uwage, ot - ten typ tak ma i juz -- "tak jak siano ma się suszyć na grabiach, tak

Re: Zatkany kanalik łzowy

wspominamy tutaj prof. Hautz to dla mnie kawal chama , dostałam do niego numer od jakiegos znajomego lekarza, zadzwoniłam do niego umowic sie na wizytę o godzinie 18 a on do mnie z tekstem ze nie zyczy sobie telefonów o tej godzinie i trzasnął słuchawką, nigdy bym do niego nie poszła z małym dziec

Re: Zatkany kanalik łzowy

Polecam dr Seroczyńską - prywatnie przyjmuje w BABKA MEDICA. Tylko prosze się nastawić na dłuuuuuuuuuuuuugi czas oczekiwania na wizytę (teraz na luty mają dopiero).Dzięki niej trafiliśmy do doktor w poradni w CZD i 5.12 mamy zabieg. Albo można zapisać się bezpośrednio w CZD - gabinet 28 / dr n. me

Re: Zatkany kanalik łzowy

ten kanalik od strony nosa. Taki trzymiesięczny szkrab chociaż mniej świadomy jest i nie do końca wie co jest grane ale i tak się nacierpi przez te parę minut. Nie wiem jak można takie rzeczy dzieciom robić na żywca. -- http://www.suwaczki.com/tickers/km5sy2v4hkzglqm8.png

Zatkany kanalik. Nic nie pomaga. Ratunku!

Od wczoraj mam zatkany(-e) kanalik(i) w jednej piersi. Od zewnętrznej strony jest twarda, obolała; wyczuwam zgrubienie. Nic nie pomaga. Okładam się kapustą (próbowałam już o różnej temperaturze). Najgorsze jest to, że dziecko nie chce ssać - ma już 7 miesięcy; a gdy odciągam laktatorem, to

Re: Zatkany kanalik łzowy

A kto Wam powiedział, że to jest igła? Pytałam lakarza o to, to mnie prawie opierdzielił, nie robią tego igłą tylko jak dla mnie to wygląda jak cieniutka żyłka. Po przetkaniu u nas puszczają bardzo delkatny kontrast żeby zobaczyć czy się udało. Tak jak pisałam mówią, że nie boli tylko jest mało kom

Re: zatkany kanalik mleczny

To wygląda na poważny problem, skoro brodawki są popękane. Polecałabym kontakt ze specem od laktacji. Chyba trzeba poprawić układanie malucha przy piersi.

zatkany kanalik łzowy

Moja 4miesięczna córeczka ma prawdopodobnie zatkany kanalik łzowy. tak podejrzewam, bo mimo kilku wizyt u okulisty i zakrapiania różnymi kroplami oczko ropieje. Gdzie w Szczecinie wykonują zabieg odetkania kanalików? Słyszałam, że na Pomorzanach.Trzeba mieć skierowanie? jak z terminami, długo się

Re: Zatkany kanalik, co robić?

Dziękuje bardzo za rady. Kanalik już odetkany, lecz ta biała kropka została. Na razie mi w niczym nie przeszkadza, więc już w niej nie dłubie:-)

Re: zatkany kanalik łzowy

Każdy okulista wystawi Ci takie skierowanie - zabieg taki robi sie na Pomorzanach. Moje dziecko też miało zatkany kanalik - tylko, ze udało mi sie uniknąć zabiegu. Pomogła nam doktor Modrzejewska - byłam u niej prywatnie. Z tym, że mojemy dziecku ten kanalik zatkał się dopiero w 4 miesiącu i

Re: Zatkany kanalik. Nic nie pomaga. Ratunku!

Masuj/ glaskaj piers szczotka do wlosow z kuleczkami. To sprawdzony sposob, ktory podsunely mi babeczki z La Leche Ligue, moj SMyk tez malo ssie i mam zatkane kanaliki przynajmniej raz w tyg. Ja ide najpierw do wanny, potem do piersi termoforek z baardzo ciepla woda i trzymajac ten termofor

Re: Zatkany kanalik łzowy

U nas był problem z jednym oczkiem od urodzenia. Przetkał się w końcu sam ale dopiero ok 1,5 roku. Co dziwne przetkał się właśnie przy okazji kataru, pewności nie mam ale wydaje mi się że od wyciągania kataru fridą, może to się jakoś razem zassało. Faktycznie wszyscy pokazywali inaczej jak wyciskać

Zatkany kanalik łzowy

- nic to nie dało. Okulistka kazała czekać do roku bo dziecko rośnie i jest szansa, że kanalik tez się poszerzy. Niestety oko jak ropiało tak ropieje a ja mam już dość tego ciągłego przemywania. Dopóki mała nie chodziła do przedszkola to nie chorowała i nie było tragedii z tym okiem. Teraz są ciągle

Re: Zatkany kanalik, co robić?

Mom6 dzięki! Spróbowałam z ta igłą, przerwałam taką pierwszą błonkę. Spróbowałam laktatorem ściągnąć i zaczęło z tego kanalika lecieć, lecz ta biała kropka jeszcze jest. Może resztę ściągnie córa.

Re: zatkany kanalik łzowy

ellenai1, podpowiedz proszę, jakich kropli do oczu używałaś? Na razie zapisałam ją na zabieg, ale za 2 miesiące - postanowiłam jednak dać sobie czas na samodzielne rozprawienie się z problemem...

Re: zatkany kanalik łzowy

Mój synek miał przetykany kanalik łzowy właśnie jak miał 2,5 m-ca. Uwierz mi, że bardziej ją meczysz ciągłym gmeraniem przy oku, wpuszczaniem kropli i innych specyfików, niż się namęczy przez 3 minuty podczas zabiegu. Jakbym wiedziała, że będzie on tak skuteczny i błyskawiczny to nalegałabym na

Re: Zatkany kanalik łzowy?

Córka miała zatkane oba kanaliki łzowe. Niestety antybiotyki, masowanie i płukanie kanalików nic nie pomogło. W wieku prawie 7 miesięcy miała zabieg, miała znieczulenie miejscowe, kropelkami, płakała bardziej ze złości że była mocno trzymana, niż z bólu. Zabieg trwał ok 5 minut. Przeszło od razu

Re: zatkany kanalik łzowy

moja miała 3,5 miesiąca. moim zdaniem im wcześniej tym lepiej bo dziecko łatwiej utrzymać nieruchomo i nie trzeba narkozy. Ja juz miałam dość lejącej się ropy i antybiotyków -- http://www.suwaczki.com/tickers/8p3ogov3ahrpznd2.png

Re: Zatkany kanalik, co robić?

Mysle ze lekarz nie bedzie potrzebny:) przed karmieniem najlepiej igla do zastrzykow podwadz delikatnie ten kanalik tak jakbys drzazge wyciagala i potem przystaw dziecko do piersi eczesniej nacisnij sama i sprawdz czy leci mleko z 5 kanalikow. U mnie czesto zatykal sie kanalik w poczatkach laktacji

Re: Zatkany kanalik, co robić?

Wydaje mi się, że jednak nie do końca mi się odetkał, bo leci z niego mniej mleka niż z innych kanalików. Poza tym trochę mnie boli. Nie wiem czy mam dalej grzebać igłą, czy już tak zostawić?

Re: zatkany kanalik łzowy

Hej, Najpierw byłam u pediatry rodzinnego to dał Tobrex , nie za bardzo pomagał i od razu jak nie pomogło chciała wysłać na zabieg. U prywatnego dostaliśmy Biodacynę (mogę się troche mylic w nazwach , torche czasu mjinelo) i dopiero Biodacyna pomogła. A później to cały czas jak wyleczylismy dba

Re: Zatkany kanalik łzowy?

Zgadzam się. Idż koniecznie do okulisty. Miałam ten sam problem, ale dopiero krople i maść od okulisty plus masaż pomogły. I wcale nie były to antybiotyki. Też myslałam, że Malutka będzie miała zabieg, oczko było całe zaropiałe, kanalik zatkany. Dopiero okulistka pomogła.

Re: zatkany kanalik łzowy

Odpowiadasz na: e_zebra napisała: > To jeszcze dodam, że mały nie miał nawrotów. Jak chorowął to nigdy mu ten kanalik nie łzawił bardziej? Ani trochę? Moje nawroty to nie były typu znowu zatkany i straszna ropa. Po prostu ten kanał był wrażliwy i przy infekcji pokazywała się ropka. Teraz jak

Re: Zatkany kanalik łzowy?

moja córka miała zatkany kanalik od urodzenia praktycznie. masowałam, masowałam i masowałam. jedna okulistka skierowała mnie na zabieg jak dziecko miało 3 tygodnie - jak się wyraziła - w takim wieku łatwiej, bo dziecko się nie szarpie i nie trzeb awiązać :? mało nie zemdlałam, acz zdaję sobie

Re: Zatkany kanalik, co robić?

dziewczyno, daruj te igły, jeszcze sobie zakażenie zrobisz przed przyssaniem - ciepły kompres po tej twardej stronie piersi, przystawiaj dziecię najlepiej tak, żeby jego broda/żuchwa pracowała od tej bolesnej strony (jak to na górze piersi to poproś męża, czy kogo masz, jak z boku to pozycja spod pa

Re: Zatkany kanalik, co robić?

Super:) mi zatykaly sie 3 mna raz i choc ssaka mam aktywnego nie dawal rady:( pomagal faktycznie cieply oklad potem igla i ssaka do piersi. Zakarzenia raczej ńie zrobiszjesli uzywaszczystej igly ja zaopatrzylam sie w sterylne w aptece bo co jakis czs tak mi sie w jednej piersi przytyka. Doradca lak

zatkany kanalik lzowy u dziecka-jakie dzialanie?

witam moj syn ma 7 miesiecy, od urodzenia w lewym oku pojawiala sie okazjonalnie ropa, dostawal krople, ale nie przeszlo, od jakichs 2 miesiecy sie nasilili, bylam wtedy w Pl, okulista stwierdzil zatkany kanalik, wrocilam do UK, bylam u GP, po dwoch antybiotykach zrobili wymaz, i etraz czekamy na

Re: Nagły płacz / pisk | zatkane kanaliki łzowe

Wypowiem się co do kanalika - syn miał przytkany. Masowałam jak mi się przypomniało... Przeszło samo, gdzy miał 7 mcy. U okulisty nie byliśmy, bo nasza pediatra powiedziała, żeby masować i poczekać, bo do roczku przeważnie się odtyka :) -- http://lb1f.lilypie.com/gkYHp2.png

Re: Nagły płacz / pisk | zatkane kanaliki łzowe

Z ta narkoza po 3 mies. troche przesadzilas... Moje dziecko mialo przetykany kanalik w szpitalu na Nieklanskiej, razem z nami czekalo ok.20 dzieci w wieku do 2 lat (najliczniejsza byla jednak grupa 6m-10m) i zadnej narkozy nikomu nie proponowano!

Re: Nagły płacz / pisk | zatkane kanaliki łzowe

Narkoza u tak małego dziecka to bardzo poważna sprawa i na pewno nie jest praktykowana z błahego powodu, jakim jest przetkanie kanalika (nie u dzieci poniżej 1r.ż). Pod narkozą, owszem, "naprawia się" kanaliki, ale to już polega na wszczepieniu stentu. Do 6m kanalik może przetkać się sam

Ponownie zatkany kanalik łzowy

Witam Moja córka miała zabieg udrażniania kanalika łzowego 4 m-ce temu, przez ten czas wszystko było super, oczko suche, ani razu nie łzawiło. Od paru dni oczko zachodzi łzami,niewiele ale jednak. Ma też zapchany nosek, oddycha ustami. Czy możliwe jest że kanalik łzowy może ponownie się zatkać

Re: Nagły płacz / pisk | zatkane kanaliki łzowe

mojej tez łzawiło i ropiało długo oczko. Pediatra przepisała nam jakieś krople nie pamiętam już nazwy ale nie pomogły. więc poszliśmy z dzieckiem do okulisty miała wtedy 2 miesiące. okulistka powiedziała że dzieciom udrożnia sie kanaliki dopiero jak dziecko skończony 3 miesiące i przepisała nam

Re: Ponownie zatkany kanalik łzowy

może będzie mieć katar, mój ma w ogóle zatkany kanalik, a przed katarem to już jest zawsze masakra

Re: zatkany kanalik lzowy u dziecka-jakie dzialan

Syn mojej sąsiadki z poprzedniego miejsca zamieszkania urodził się z zatkanym kanalikiem. Miał zabieg w wieku około 1,5 roku. W znieczuleniu ogólnym. Z tego, co zrozumiałam, wsadzli mu jakiś dren, znaczy rureczke w ten kanalik i po paru miesiącach, również w znieczuleniu ogólnym mają ten dren

Re: Nagły płacz / pisk | zatkane kanaliki łzowe

A pro pos dziwnego krzyku-moja tak miala 2 razy ze zerwalam sie na rowne nogi bo placz byl nietypowy. Okazalo sie ze raz mleko jej podeszlo do nosa jak spala, przestraszyla sie i zaczela sie dusic, a za drugim razem mala zakrztusila sie wlasna slina. Sprobuj jak uskyszysz pisk obejrzec buzie czy nie

Re: Nagły płacz / pisk | zatkane kanaliki łzowe

U nas tez kanaliki były zapchane - okulistka zaleciła masaże (dość mocne uciskanie kącika oka, masakra, bo mały się wyrywał i wył, mąż trzymał mu głowę, a ja masowałam) z solą fizjologiczną 4 razy dziennie. Przeszło:), choć trwało to długo, widmo przetykania było realne, ale się na szczęście udało

Co 4 dni zatkany kanalik - co robić?!

podtrzymuje palcami) piersi podczas karmienia więc to nie jest problem mechanicznego blokowania wypływu. Mała w ciągu ostatniego miesiąca przybrała 800 g więc bardzo ładnie i widocznie nocna przerwa jej nie szkodzi. Tyle, że co 3-4 dni dochodzi do zastoju , tzn. zatkania jakiegoś kanalika, najczęściej z

co na zatkany kanalik łzowy?

Może poradzicie coś, co może pomóc 7 miesięcznemu maluchowi wymigać się od zabiegu "przepychania" kanalika?:) Oczko łzawi, ropieje, raz jest lepiej, raz gorzej. To moja chrześniaczka i chciałabym Jej jakoś pomóc:( Pomyślałam o homeopatii, bo rumianek, szałwia, sól fizjologiczna były już w

zatkany kanalik łzowy?

naparem z czarnej herbaty i to bardziej pomaga niz krople.Czy udac sie do specjalisty?Slyszalam,ze mozna masowac przy oczku tam gdzie jest ten kanalik.Czy to jest czeste u dzieci?Co powoduje zatkanie kanalika?

Re: Sposób na zatkany kanalik dla desperatek ;)

:) -- http://talk.hyperreal.info/download/file.php?avatar=6531_1296076725.gifhttp://www.suwaczki.com/tickers/ukdye6ydfhzvcha8.png

Re: zatkany kanalik lzowy u dziecka-jakie dzialan

najstarsza sie urodzila z zatkanym kanalikiem. Mielismy zalecenie masowania. Po kilku miesiacach sie udroznil. Gdyby cos robiono to dopiero po pierwszych urodzinach najwczesniej, o ile pamietam. Na szczescie nie bylo trzeba. Z lekarzami w Pl sie nie konsultowalam wiec nie mieszali mi w glowie

Nie znalazłeś tego, czego szukasz? Zapytaj ekspertów

Zdjęcia - zatkany kanalik